چرا افراد کمتری جذب تبلیغات شما می شوند؟Reviewed by مهدی نیکخو on Jul 18Rating:

بسیاری از دوستان با ما تماس میگیرند و این سوال مطرح است که ” چرا هزینه های زیادی بابت تبلیغات انجام میدهیم اما بازخورد کمتری داشته ایم و افراد کمتری جذب تبلیغ شده اند؟”

اکثر کمپین های تبلیغاتی که راه اندازی میشوند هدفی در پس پرده دارند که این دلیل موفقیت آن کمپین تبلیغاتی میشود و بهتر است بگویم مهم ترین اصل “هدف” گذاری است که آیا این تبلیغی که میخواهیم بکنیم به چه منظوری است؟ به جهت بازدید بالاتر ؟ برای معرفی برند و یا فروش محصولات بیشتر ؟ پس اول هدف خود را انتخاب کرده و بعد با ما در راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی همراه باشید.

ما اینجا به صورت فرضی  یک کمپین تبلیغاتی راه میندازیم اولین مرحله انواع روش های مرسوم را معرفی میکنیم و سپس دلیل های استفاده از این روش ها را میگوییم و بعد از آن به جنبه های روش های استفاده از آن ها میپردازیم و اصولی که بهتر است استفاده شوند را بکار میبریم پس با ما همراه باشید.

خب با هم شروع به راه اندازی کمپین تبلیغاتی میکنیم اما اول از هر موردی به این فکر میکنیم که چه نوع تبلیغی به کار ما می آید ؟ روش های مانند : تبلیغات کلیکی ، تبلیغات بنری ، تبلیغات متنی ، تبلیغات درون برنامه ای ( موبایلی ) ، پاپ آپ هستند و این مساله است که کدام را انتخاب کنیم؟

حالا این تبلیغات رو  باهم  مرور میکنیم که کدام تبلیغ به صرفه تر و تجربه کاربری بهتری دارد ( باعث آزار کاربر نشود )

 

تبلیغات کلیکی در سایت


تبلیغات کلیکی در سایت

 

این تبلیغ به ابن طور  است که کمپین تبلیغاتی خود را در سایت های تبلیغ کننده کلیکی مانند Google Ads و یا سایت های تبلیغ کننده کلیکی در ایران که زیاد هم هستند راه اندازی می کنیم و این سایت ها بنرهای تبلیغاتی ما را در سایت هایی که نمایش  دهنده هستند قرار میدهند و در ازای هر کلیک مبلغی طبق تعرفه سایت تبلیغ کننده از حساب تبلیغاتی کسر میشود.

مزایا : در ازای هر کلیک مبلغی کسر میشود، این هزینه نسبت به بازخورد نمایش تبلیغ هستش و این خوبه.

معایب : اما باز این روش جواب گو نیست و باید هدفمند تر تبلیغ کرد مثالی در این مورد میزنم، مثلا شما یک محصولی دارید در رابطه با پوشاک هستنش و میخواهید تبلیغ کنید اما با این روش تبلیغتون تو همه سایت ها با موضوع های مختلف نمایش میده که این هدفمند نیست برای هدفمندی بهتر تبلیغ شما که مرتبط با پوشاک هستش در سایت های با دسته بندی پوشاک و مربوط به پوشاک قرار بگیرد خیلی بهتر بازخورد دارد تا بازدید کننده ای که در سایت تبلیغ دهنده باشد چون موضوع سایت مورد علاقه فرد است پس تبلیغ شما هم مربوط به موضوع مورد علاقه فرد هستید.

تبلیغات بنری


تبلیغات بنری 

 

در تبلیغات بنری یکم متفاوت تر با تبلیغات کلیکی است چون در سایت هایی قرار میگیرد که به صورت ثابت تنها بنر شما نمایش داده میشود و چند تا فاکتور را باید حساب کرد.

بازدید سایت : این که بازدید در این سایت چقدر هست و  فقط تنها به رتبه الکسا اکتفا نکنید چون به راحتی میشود با روش هایی تقلب کرد و حسابی بازدید سایت را از منبع های معتبر بررسی کنید.

مکان تبلیغ بنر : مکان تبلیغ بنر از همه مهم تر است زیرا  اگر پایین صفحه باشد کمتر دیده میشود و در مکانی هم نباشد که در اطراف آن تبلیغات دیگری هم باشد این طوری تبلیغ شما گم میشود.

بهتر است اگر سایت چند ستونه هست در کنار و یا بالا قرار بگیرد.

نکته : هیچ وقت تبلیغاتی بنری را به صورت ثابت در حال اسکرول ( در هنگام اسکرول کردن همچنان تبلیغ شما نمایش میدهد ) نمایش داده نشود چون باعث آزار کاربر و در نتیجه زدن دکمه ی بستن منجلب میشود.

 

تبلیغات متنی

تبلیغات متنی

 

این نوع تبلیغ به چند مدل تقسیم میشود تبلیغاتی که در سایت ها به عنوان بک لینک ( لینک شدن به سایت شما ) که به صورت محدود در یک زمان خاص هستند که بازخورد زیادی نداره و تبلیغاتی که در قالب پیام کوتاه و یا توسط ربات در تلگرام انجام میشود.

تبلیغات توسط پیام کوتاه : به دلیل هزینه بر بودن این نوع تبلیغ و استفاده از دیتابیس های آماده اصلا این نوع تبلیغات توصیه نمیشود و چند تا دلیل داره ، دلیل اول این که کاربر اصلا دوست نداره پیام تبلیغاتی داشته باشه ، دلیل دوم اصلا هدفمند نیست تبلیغات باید هوشمندانه عمل بشه.

اما بعضی تبلیغات متنی در سایت ها خیلی خوب بازخورد داشته اعم از حامی شدن در یک مقاله که تبلیغ شما در وسط مقاله که بصورت تعریف و تمجدید  از برند و یا محصول شما میشود که این نوع تبلیغ مثبت گرایی در ذهن مخاطب قرار داده میشود.

یک مثال بارز : بیشتر تو سایت های خبری ، فناوری اگه در دقت کرده باشید در وسط مقاله از حامی که از این مقاله استقبال مالی و یا معنوی شده تمجید و تشکر میشود.

تبلیغات درون برنامه ای


تبلیغات درون برنامه ای 

 

این نوع تبلیغ مانند تبلیغات کلیکی است اما از نوع اپلیکیشن موبایلی یعنی این که کمپین تبلیغاتی شما  به جای این که در سایت اجرا شوند در اپلیکیشن های موبایلی که توسط سازنده های اپ موبایل قرار میگیرد.

 

انواع تبلیغاتی که با هم بررسی کردیم تنها تبلیغات شایع در بین کسب و کارها هستند که مورد های تبلیغاتی مانند تبلیغات در کانال‌ها و شبکه های اجتماعی هم از این دست تبلیغات حساب میشوند ولی در این مقاله به این نوع تبلیغات بسنده میکنم، نکته ی دیگه ای که هست تبلیغات در چه زمانی و مکانی تبلیغ شوند به عبارت دیگه باید تبلیغ هدفمند باشد و اهمیت زیادی دارد.

 

در مورد اهداف تبلیغ هم باید بحث بشود که هدف شما از تبلیغ چی هست ؟ بعضی ها فقط میخواهند نماد تجاری برند خود را در ذهن ها به خاطر سپرده شود اما برخی میخواهند بازدید وب سایت خود را ارتقا دهند ، از سویی برخی هم بازدید برای آن ها مهم نیست و تنها فروش آن ها اهمیت دارد که این باید از اول بررسی شود مگرنه تبلیغات به شکست منجر میشود.

چند مثال : آقای بهرامی یک محصول و برندی دارد و میخواهد نماد تجاری برند خود را در ذهن کاربر ها سپرده شود و به شرکتی که در زمینه تبلیغات کلیکی فعالیت میکند در خواست راه اندازی کمپین تبلیغاتی خود را میدهد. آیا آقای بهرامی برای تبلیغات خود درست انتخاب کرده است ؟

پاسخ : خیر، دلیل اول این که برای ماندگاری یک نماد تجاری در ذهن نیاز به تبلیغات متداول هستش تجربه ثابت کرده یک تبلیغ بعد از ۳ الی ۵ بار در ذهن کاربر می ماند که اگر از تبلیغات کلیکی استفاده شود تنها یک بار برای کاربر همان تبلیغ نمایش داده میشود و دیگر نمایش داده نمیشود و بهتر است از تبلیغات بنر ثابت استفاده کند زیرا همان کاربر باز مجددا وارد همان سایت میشود و دوباره همان تبلیغ را میبند در طول یک ماه بالاخره چند بار تبلیغ را دیده و حتمی یک بار وسوسه کلیک بر روی تبلیغ را هم به سرش زده است پس این نوع تبلیغ بهتر است و هدفمند بودن تبلیغ از همه مهم تر است.

 

موقعیت بنر تبلیغاتی


موقعیت تبلیغات 

 

موقعیت تبلیغ هم از سویی خیلی مورد بحث است که در کدوم قسمت یک وب سایت بازدید بیشتر میشود و بیشتر مورد توجه قرار میگیرد در این مورد بحث ها و تحقیقات بسیاری شده است و نمیشه تو یه مقاله در مورد موقعیت تبلیغات در سایت صحبت کنیم چون قالب ها و طرح های هر سایت مختص همان سایت است و با سایت دیگر متفاوت است.

ابعاد بنر


ابعاد بنر

 

ابعاد بنر در موقعیت های مختلف بازخورد های متفاوتی دارند، سعی کنید سایز های مختلفی را تجربه کنید و با استفاده از ابزار های مانیتوری کمپین به سایت مانند گوگل آنالیتیکس تبلیغات خود را مورد بررسی قرار دهید و متوجه این موضوع شوید که از کدام موقعیت و ابعاد بنری در سایت مورد توجه قرار داده شده است و کلیک شده است.

 

اصل اول و آخر : خیلی تبلیغات مشاهده کردیم که در اهداف مختلف تبلیغ شده اند ، چه معرفی نماد ، ارتقا بازدید و رنک ، فروش محصول اما از این نکته غافل بوده اند که این همه هزینه بابت تبلیغات کرده اند خیلی بهتر میشد که اگر کاربری جذب تبلیغ شده و وارد سایت میشود، اطلاعات کاربر را با استفاده از صفحه های فرود ( Landing page ) گرفته شود و بعد ها توسط ایمیل مارکتینگ ( بازاریابی ایمیل ) بتوانند دوباره همان مخاطب را به سایت خود ارجاع داده و به یک مشتری بالقوه تبدیل شود.

 

امیدوارم این مطالب کمک بسیاری در فروش کرده باشد و خیلی خوشحال میشم که نظرات خود را به ما اعلام کنید. ممنون از توجه شما