آشنایی با الگوریتم و ترندهای بازاریابی اینستاگرام در سال ۲۰۱۸

الگوریتم اینستاگرام از زمانی که آغاز به کار کرد بسیاری از صفحات موفق را از صحنه خارج کرده است! اما به راستی الگوریتم اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ چگونه کار میکند؟
چگونه با دانش صحیح درباره آن میتوانیم مانند یک موجسوار بر روی این موج سوار شده و صفحه اینستاگرامی موفق داشته باشیم؟
اگر این سوال ذهن شما را هم درگیر کرده است. با اوکستیم همراه باشید.
الگوریتم اینستاگرام چگونه کار میکند؟
سه کلید اصلی برای درک چگونه کار کردن الگوریتم اینستاگرام وجود دارد:
علاقه کاربر
این حدس الگوریتم اینستاگرام است تا دریابد شما به چه پستی توجه بیشتری میکنید. امکان دارد این حدس در مورد پستهایی باشد که در گذشته آنان را لایک کرده بودید یا اینکه محتوای آخرین پستی است که شما آن را لایک کرده اید.
- نکته مهم برای برندها: نکته مهم در این باره سرگرم شدن مخاطبان شما با پستهایتان است. وقتی کاربران در یک پست اقدام به مکث طولانی مدت میکنند، پیام آنان به الگوریتم اینستاگرام حاکی از آن است که پست مرو نظر برایشان مهم است. پس از آن اینستاگرام به پست های شما اهمیت بیشتری داده و آنهارا در بالاتر از بقیه پست ها نمایش میدهد.
تازه ترین پست ها
در بهمن سال ۹۷ اینستاگرام اعلام کرد که در حال بهروزرسانی الگوریتم خود بر مضمون” از دست ندادن پستهای اخیر” است. این به این معنی است که اینستاگرام سعی بر این دارد کاربران خود حتی یک پست را از دست ندهند.
- نکته مهم برای برندها: کشف کنید بهترین زمان برای پست گذاشتن چه زمانی است؟
برای یافتن این زمان فقط کافی است نگاهی به بخش insights اکانت اینستاگرامتان بیاندازید.

در نظر داشته باشید که این بخش در صورتی قابل مشاهده است که شما اکانت اینستاگرام خود را به حالت تجاری تغییر داده باشید.
۳- نرخ انگیجمنت مخاطب
الگوریتم اینستاگرام پستهای شما را به افرادی نشان میدهد که با پیج شما تعامل بشتری دارند. یعنی هرچه شخصی برای شما لایک و کامنت بیشتری بگذارد پست های شما در بالاتر از بقیه مطالب در صفحه اینستاگرام او نمایش داده میشود.
اما چگونه الگوریتم اینستاگرام مطالب مورد علاقه شمارا شناسایی میکند؟
بهطور مثال وقتی شما پستهای دوستتان را لایک میکنید و نظری قرار میدهید یا یکدیگر را بر پستهای خود تگ میکنید،الگوریتم اینستاگرام به رابطهتان پی میبرد و سعی بر این دارد تا شما هیچیک از پستهای دوستتان را از دست ندهید. حتی اگر لایک های زیادی هم نخورده باشد.
- نکته ای جالب برای برندها: لازم به ذکر است که همیشه باید بدانید فالورهایتان چه چیزی میخواهند تا همان را برایشان فراهم کنید.
برای انجام دادن این کار لازم است که شما نظری به insights بیاندازید تا دریابید کدام یک از پست های شما بازدید بیشتری داشته است. این را هم در نظر داشته باشید که با قرار دادن استوری های متنوع بتوانید نظر مخاطبانتان را به پیجتان جلب کنید.همانطور که میبینید به طور واضح مشخص شده است که هر پست چقدر view خورده است.
عوامل دیگر تاثیر گذار در الگوریتم اینستاگرام
- تکرار: اگر شما اینستاگرام را هر چند ساعت یک بار باز میکنید پست های اخیر را خواهید دید. اگر هفته ای چند بار باز میکنید پستهای چند روز قبل هم خواهید دید.
- فالو کردن: اگر شما تعداد افراد کمی را فالو کرده باشید الگوریتم محتوای کمتری دارد تا در اختیارتان قرار دهد بنابرین پست های بیشتری از هر فرد خواهید دید اما اگر شما هزاران نفر را فالو کرده باشید امکان دیدن تمام پست های اخیر وجود نخواهد داشت و تمام پست های یک نفر را هم نخواهید دید.
- نحوه استفاده: این روش به این صورت است که اگر شما فقط برای چند دقیقه از اینستاگرام استفاده میکنید الگوریتم تمام توان خود را بر این میگذارد تا به شما پستهایی که اولویت دارند را نشانتان دهد.
چگونه از الگوریتم اینستاگرام در بهبود استراتژیک بازاریابیمان استفاده کنیم؟
حال نوبت به این رسیده که این اسب سرکش را مهار کنید!
به طور یقین میتوانم بگویم اینستاگرام برترین و مورد علاقهترین پلتفرم اجتماعی ایران است. اینستاگرام موقعیتی را برای کاربران خود فراهم کرده است که به راحتی عکس های خود را با فیلترهای جذاب و زیبا کنند. کاربران اینستاگرام نیز به این چنین عکسهایی علاقه بیشتری نشان میدهند.
مواردی که جذاب کردن مطالب که در اینستاگرام به آنها نیاز خواهید داشت
- چگونه هدف خود را در استراتژِیک بازاریابی اینستاگرام تعریف کنیم؟
- چگونه کاربراین درستی را انتخاب کنیم؟
- چگونه بودجه ای برای بازاریابی اینستاگرام تعیین کنیم؟
قدم اول: تعیین هدف
قبل از اینکه پستی بگذارید، داشتن هدفی مشخص، به شما کمک خواهد کرد که حساب خود را به آنچه که در نهایت سعی در رسیدن به آن دارید متمرکز کنید.
- نکته ای جالب: برای الگوریتم اینستاگرام بسیار مهم است که مخاطبانتان زمان بیشتری را در هر پست شما سپری کنند. برای به تحقق رسیدن این عمل لازم است تا پست هایی طولانی قرار دهید.
قدم دوم: انتخاب کاربران
هنگامی که اهداف شما تعیین می شود، وقت آن است که مخاطبان خود را اصلاح کنید.اگر در گذشته از مدیریت آگهی فیس بوک استفاده کرده باشید، این مرحله باید بسیار آسان باشد. در اینستاگرام هم شما از همان پلتفرم استفاده o,.
مدیریت آگهی به شما این امکان را می دهد که مخاطبان خود را با توجه به پارامترهای محدوده سنی و موقعیت مکانی ، علاقه، و هدف گیری رفتاری آمار جمعیتی را بطور کامل سفارشی کنید.
قدم سوم: تنظیم بودجه برای بازاریابی اینستاگرام
حالا نوبت به این رسید که بودجه خودتان را تعیین کنید.خبر خوب این است که میتوانید با هزینه ای کم موفقیت مناسبی در اینستاگرام داشته باشید. مخصوصا اگر کاربرانتان را به درستی انتخاب کرده باشید.
برای تبلیغات موفق در اینستاگرام چقدر باید خرج کنیم؟
برای اولین بار، اگر بخواهید از یک بودجه روزانه یا بلند مدت استفاده کنید، باید برآورد کنید.
- بودجه روزانه تضمین خواهد کرد که شما هرگز بیش از مقداری مشخص در روز بر روی تبلیغات صرف نخواهید کرد.
- بودجه سالیانه با میزان مصرف در روز متفاوت خواهد بود و به شما امکان می دهد که بودجه کل برای دورهای طولانی تنظیم کنید.
اگر بودجه شما محدود است، منطقی است که بودجه روزانه را در نظر بگیرید.پس از آن تجزیه و تحلیل کنید. نمیتوانیم بگوییم چقدر باید هر روز صرف کنید، اما هنگامی که آگهی شما شروع به کار می کند، به نتایج جالبی خواهید رسید.
منبع:blog.bufferapp.com