دانلود دفترچه آموزش جامع بازاریابی محتوایی

 

در اینجا تلاش می‌کنیم یک راهنمای کامل در قالب فایل pdf درزمینه‌ی بازاریابی محتوای مدرن به شما ارائه دهیم که شما را در پیشرفت تجارتتان یاری نماید. این راهنما متشکل از مراحل مختلف فرایند بازاریابی، حسابرسی، استراتژی، برنامه‌ریزی، تدوین، تبلیغات و ارزیابی است.

 

 

ایمیل خود را وارد کنید

دفترچه بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوایی با تولید محتوا چه تفاوتی دارد؟

حتما شما هم جمله معروف “محتوا پادشاه است” از ” بیل گیتس” را شنیده اید و اگر دستی در تولید محتوا داشته اید به خودتان افتخار کردید، اما به این نکته توجه داشته باشید که پادشاه بدون تاج و تخت قدرتی ندارد، ضرب المثل قدیمی ایرانی نیز می گوید که عالم بی عمل مانند زنبور بی عسل است!

اگر قبل از تولید محتوا به هدف از ایجاد محتوا و مخاطب هدف آن فکر کرده باشیم، محتوای مناسب را تولید کرده و در کانال مناسب منتشر کرده و از همه مهم تر نتیجه را تحلیل کرده و نرخ رسیدن به هدف را محاسبه کرده و به فکر بهبود آن بوده باشیم، بازاریابی محتوایی انجام داده ایم. به همین سادگی!!

 

سئو (SEO) چیست و چه ارتباطی با بازاریابی محتوایی دارد؟

بهینه سازی موتور های جستجو یا همان (SEO (Search Engine Optimization مجموعه ای از فرآیندهای درون و خارج از وبسایت شماست که در مجموع منجر به بهبود جایگاه شما در نتایج جستجوی موتورهای جستجو از جمله گوگل می شود.

از آنجا که آپدیت ها و سیاست های الگوریتم های گوگل بر مبنای رضایت کاربران است، گوگل تلاش می‌کند مخاطب دقیقاً ”چیزی که در جستجوی آن است” را پیدا کند. و از آن جا که کاربران معمولاً به دنبال یک محتوا (مثلاً پاسخ یک سوال یا آشنایی با یک موضوع یا محصول) جستجو می‌کنند، برای کسب جایگاه مناسب در نتایج موتور جستجو نیاز به محتوای غنی و مناسب دارید.

بازاریابی محتوایی البته بسیار گسترده تر و جامع تر از SEO است. اما اگر قصد بهره گیری از محتوا در استراتژی بازاریابی خود را دارید، توصیه می کنیم به سئو هم توجه کنید.

در دفترچه آموزش بازاریابی محتوایی که برای شما آماده کرده‌ایم، می توانید الگوریتم های گوگل و سئو را نیز مطالعه کنید.

بررسی یا آنالیز محتوایی رقبا

رقبای شما در فضای اینترنت بی کار ننشسته اند! برای تدوین استراتژی بازاریابی محتوایی شما نیاز دارید محتوای وبسایت و شبکه های اجتماعی رقبای خود در فضای اینترنت را بررسی کنید.

رقابت بازاریابی محتوایی به سئو و شبکه های اجتماعی محدود نمی‌شود. اگر کسب و کار اینترنتی دارید، حتماً از نبرد سرسخت محتوا نیز آگاه هستید.

یکی دیگر از مواردی که در دفترچه آموزش بازاریابی محتوایی به آن پرداخته ایم، بررسی محتوایی رقبا و تعاملات آن ها است.

دریافت رایگان فایل آموزش بازاریابی محتوایی با فرمت pdf

 

استراتژی بازاریابی محتوایی

دنیای کسب و کار بی رحم است و طبق گفته جک ما موسس وبسایت چند میلیون دلاری علی بابا : اکنون همه افراد باهوش در اینترنت کار می کنند! در اینترنت محتوا حرف اول را می‌زند و برای رسیدن به اهداف بازاریابی اینترنتی خود حتما به استراتژی بازاریابی محتوایی نیاز خواهید داشت.

از آنجا که استراتژی یکی از سرفصل های مهم آموزش بازاریابی محتوایی است، در تدوین دفترچه آموزش بازاریابی محتوایی توجه ویژه ای به آن کرده ایم.