خرید اکانت ابزارهای سئو

 

بهینه سازی سئو

 

طراحی وب سایت

 

ابزار های مناسب برای ارتقا روابط عمومی

اگر از بیرون به سازمان بنگریم، روابط عمومی یک شغل بسیار ساده و بی دردسر به نظر می رسد. متخصصان روابط عمومی همیشه درحال ارتباط برقرار کردن و مذاکره باخبرنگارها،  اینفلوئنسرها،  وبلاگ نویس ها و یا شرکای بالقوه برای  پول درآوردن هستند. آنها همچنین روی پروژه های جالب با هدف ایجاد سر و صدای زیاد و اخبار جالب و جذاب برای انتشارات های مختلف کار می کند.  این کار خیلی استرس زا نیست! به نظر شما این طور نیست؟

ولی اگر از درون سازمان به متخصصان روابط عمومی نگاه کنیم، کار آنها شبیه به این عکس است.

کارشناسان روابط عمومی دیجیتال

نه تنها متخصصان روابط عمومی بایستی همه جا و  همیشه حضور داشته باشند بلکه با چالشهایی مثل چالش های زیر رو به رو هستند:

  • اطلاع داشتن از آنچه مردم در مورد برند آنها می گویند و فعالیت های رقبا
  • ایجاد یک محتوای معنی دار و همیشه سبز
  •  شناسایی و  ایجاد رابطه با افراد تاثیر گذار
  •  آمادگی برای حل بحران های روابط عمومی
  • توانایی مدیریت برای رسیدن به زمان نهایی پروژه

البته این لیست همچنان ادامه دارد و موارد زیادی را می توان به آن افزود که در راس همه آنها بایستی بتوانند با عوامل متغیر و متحرک سازمان ارتباط برقرار کرده و آنها را مدیریت کنند که این مسئله شغل آنها را به یکی از چالشی ترین شغل ها در عصر رسانه های اجتماعی تبدیل کرده است.

لازم به ذکر است همه ما به خوبی از این موضوع اطلاع داریم که بسیاری از مشتریان ما روزانه با چالش‌های متخصصان روابط عمومی درگیر هستند.

و به متخصصان روابط عمومی  این نکته را گوشزد می کنیم که مسئله برندینگ سازمان خیلی بیشتر است فشردن یک دکمه زمان بر خواهد بود و بایستی این متخصصان با صبر و حوصله کافی سازمان را در زمینه ارتباط با مشتری به پیش ببرند.

از آنجایی که هر روز سعی در پیشرفت و بهبود روابط عمومی سازمان داریم ابزارهای مختلفی را نیز در این زمینه تست و بررسی کرده ایم. در این مقاله سعی بر آن داریم تا تجربیات خود در این زمینه را با شما به اشتراک بگزاریم  و در مورد ۱۸ ابزاری که در روابط عمومی بایستی آنها را به کار بگیرید با شما سخن بگوییم.

 

ابزار مدیریت پروژه و زمان

ایجاد سازماندهی و نظم در پروژه ها یک ابزار کاربردی برای حفظ سازمان می باشد. اگر تا به حال در این زمینه قدمی برنداشته اید، ابزارهای مانند: Trello و Wrike بسیار می‌توانند به شما کمک کنند. این ابزارها امکان اولویت بندی و مدیریت پروژه های چندگانه در یک زمان را برای اعضای یک تیم فراهم می کنند.

 

ترللو (Trello)

ابزار ترلو Trelloترللو را میتوان یک نرم افزار ساده و در عین حال قدرتمند برای مدیریت پروژه های شما دانست. شما امکان ایجاد صفحه هایی می‌دهد که در آن می توانید با ایجاد کارت به عنوان یک پروژه از چگونگی پیشرفت فعالیت ها مطلع شوید.

برای هر کارت که نماینده یک پروژه می باشد می توانید مسائل زیر را تعریف کنید:

  •  فعالیت هایی را برای هم تیمی های خود مشخص کنید.
  •  زمان پایان هر فعالیت را مشخص کنید.
  •  فایل های لازم را به صورت ضمیمه ارائه کنید.
  •  برای پروژه برچسب هایی تعریف کنید.
  • برای پروژه های مختلف چک لیست های مختلف تهیه کنید تا بتوانید روند رفع مسائل را بررسی و پیگیری کنید.

 

از نرم افزار ترللو می توانید به عنوان یک چک لیست نیز استفاده کنید.

 

رایک (Wrike)

ابزار Writkeرایک نیز مانند ترللو یک نرم افزار کاربردی با قابلیت های ویژه است. این نرم افزار امکاناتی همچون گانت چارت، نمای کار انجام شده و قسمت آنالیز برای بررسی کارآیی تیم را در اختیار شما می گذارد.

 

ابزارهای آنالیز و بهینه سازی وب سایت

شاید محتوای روابط عمومی شما بهترین محتوای تولید شده باشد، اما اگر مسائل مربوط به بهینه سازی موتورهای جستجو را رعایت نکنید به طور حتم هیچ کس مطالب شما را نخواهد خواند. خوشبختانه ابزارهایی برای بهینه سازی موتور های جستجو وجود دارد که کار شما را بسیار آسان خواهد کرد.

برای بهینه سازی محتوای خود و سئو کردن آن می توانید از افزونه هایی همچون یواست (Yoast) استفاده کنید وآنالیز دیتای سایت خود را با ابزارهایی مانند ابزارهای زیر بررسی کنید:

  • سمراش SEMRush
  • گوگل آنالیتیکس Google Analytics
  • گوگل سرچ کنسول (Search Console)

از این ابزارها می توانید در جهت به دست آوردن اطلاعاتی برای تحلیل های سایت خود استفاده کنید و بوسیله آن ها بهینه سازی های لازم را بر روی سایت و محتوای آن انجام دهید.

 

ابزار های مانیتور کردن و بهینه کردن سایت

همان طور که قبلا نیز گفته شد یک متخصص روابط عمومی فعالیت های زیادی را بر عهده دارد که یکی از آن ها بررسی و تحلیل بازار رقبای کسب و کار است. به عنوان یک متخصص روابط عمومی یکی فعالیت های مهم را می توان برقراری ارتباط با خبرنگارها، اینفلوئنسرها، وبلاگ نویسان و شرکای تجاری بالقوه دانست. اگر بخواهید در این کار موفق باشید بایستی بدانید که آن ها کیستند به چه چیز هایی علاقه مندند و دقیقا چه میکنند! و این اطلاعاتی است که شما فقط با ابزارهای مانیتور کننده به راحتی می توانید به آن ها دست پیدا کنید.

 

ابزار منشن (Mention Tool)

ابزار Mention Toolابزار منشن یکی از محبوب ترین ابزار هایی است که در حدود ۷۵۰ هزار بازاریاب و متخصص روابط عمومی برای مانیتور کردن کسب و کار خود و رقبا در بازار های سنتی و شبکه های تحت وب از آن استفاده می کنند.

 

به طور مختصر می توان گفت منشن امکانات زیر را در اختیار شما قرار خواهد داد :

  • پیگردی رفتارهای برند خود و رقبا در محیط بازار سنتی و شبکه های اجتماعی
  • شناسایی نقاط مد بازار قبل از ورود به اقیانوس کسب و کار
  • شناسایی و اجتناب از بحران های مربوط به روابط عمومی
  • دستیابی به ایفلوئنسر های بازار هدف
  • ایجاد گزارشات برای درک بهتر کسب و کار توسط خودتان و سهامداران

از دموی این نرم افزار می توانید به صورت رایگان برای بررسی و تست استفاده کنید.

 

بازسامو Buzzsumo

بازسامو را می توان یک ابزار با امکانات زیر دانست:

  • بررسی محتواهای تولید و منتشر شده خودتان که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذارده شده اند.
  • پیدا کردن ایفلوئنسر های مرتبط با کلمه های کلیدی مورد نظر
  • تنظیم کردن هشدار برای کلمه کلیدی خاص،  نام برند، لینک های خاص، نویسنده ها و یا نام دامنه های مورد نظر
  • پیگردی رقبا

 

اگر به خوبی به محیط پیرامون خود بنگریم به خوبی در می یابیم که تقریبا هیچ کسب و کاری بدون دسترسی به محیط اینترنت فعالیتی نخواهد داشت، و کسب و کار هایی که ازاین محیط گریزان اند باید به زودی با بازار خود خداحافظی کنند. برای بهتر کردن شرایط خود باید همیشه از اخبار مرتبط مطلع باشید. از آنجایی که در گیری با محیط اخبار گسترده بسیار برای شما زمان بر خواهد بود می توانید از ابزار هایی برای بریدن اخبار مورد نظر خود استفاده کنید تا فقط اخبار مورد نیازتان را دریافت کنید و در اخبار غیر مرتبط غرق نشوید.

کانترمدیا Kanter Media

کانتر مدیا یکی از ابزارهای کاربردی در زمینه جدا کردن اخبار موجود در محیط اینترنتی است .با این ابزار می توانید قدم هایی در جهت تجزیه و تحلیل کسب و کار خود بردارید برای مثال میتوانید بدانید که  در رسانه های مختلف چه زمانی برند شما مطرح شده است . این ابزار می تواند برای شما به جای چندین پرستل کار رصد کردن اخبار را بر عهده گیرد و عملا از لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه تر باشد . کانتر هیچ نسخه تستی با زمان مشخص ندارد اما می تواند یک نسخه دمو درخواست دهید .

 

ابزارهای تولید محتوا

یکی دیگر از فعالیت های بسیار مهم در کسب و کارهای امروزی تولید محتوا است که عملا کاری زمان بر و هزینه بر می باشد.
برای این کار می توانید از ابزار زیر استفاده کنید.به خاطر بیاورید که وقتی به میل باکس خود مراجعه می کنید تعداد زیادی ایمیل دریافت کرده اید که شاید فرصت خواندن آن ها را نیز نداشته باشید! در همین راستا افراد مشهور و ایفلوئنسرها به شدت درگیر تر از شما هستند. پس باید محتوایی تولید کنید که از شما زمان کمتری برای تولید و منتشر گرفتن بگیرند و در عین حال جذابیت کافی نیز داشته باشند.

 

 ابزارهای طراحی

برای تولید محتوایی جذاب نیازی نیست که یک طراح حرفه ای باشید و یا یک طراح حرفه ای استخدام کنید در این راستا می توانید با اندکی دانش در مورد نرم افزار های معروفی مانند فتوشاپ نیازهای خود را به طور مناسب برطرف کنید. البته ما اینجا برای شما یک نرم افزار دیگر با مزیت های متفاوت و کاربری آسان را پیشنهاد می دهیم.

ابزار کانوا Canva

ابزار Canvaکانوا یک نرم افزار بسیار ساده طراحی است که به صورت آنلاین در دسترس شما خواهد بود بنابراین نیازی نیست که به نرم افزار خاصی و یا سیستم کامپیوتر خود وابسته باشید و عملا دسترسی به اینترنت یعنی دسترسی به کانوا. برای کار با این ابزار نیازی به تخصص خاصی ندارید و به راحتی با اندکی کار کردن می توانید با آن آشنا شوید. این نرم افزار بیش از ۶۵۰۰۰ قالب آماده به شما ارائه می کند. برای این که مختصر تر بگوییم باید گفت اگر به دنبال لقمه آماده هستید کانوا یک نرم افزار مطلوب است.

برای دسترسی به عکس های مناسب و متنوع برای طراحی خود نیز می توانید از وبسایت های زیر استفاده کنید:

آنسپلاش  Unsplash

پکسل  Pexel

شاتراستاک  Shutter Stock

با بررسی این وبسایت ها میتوانید عکس های مناسبی برای طرحی های خود در زمینه های متنوعی پیدا کنید.

 

ابزار اندازه گیری توزیع و اجرا

تولید محتوا کاری بسیار وقت گیر و سخت است، اما توزیع و ارتقا آن در فضاهای مختلف بسیار سخت تر و زمان بر تر است. شاید به جرات بتوان گفت که ۲۰ درصد از زمان شما برای تولید محتوا و ۸۰ درصد باقیمانده صرف ارتقا آن خواهد شد. یک استراتژی مناسب در زمینه محتوا را می توان هدف گیری در بازار دانست که به وسیله آن می توانید بخش هایی از بازار را هدف بگیرید و عملا برای همه بخش های بازار اتلاف منابع نکنید. برای این کار می توانید از ابزار های زیر استفاده کنید.

 

مای نیوز دسک

این ابزار نه تنها برای توزیع محتوای روابط عمومی شما مناسب است بلکه می تواند کل جریان روابط عمومی شما را مدیریت کند.

 

مای نیوز دسک ۴ راهکار استراتژیک مدیریت روابط عمومی را به شرح زیر ارائه می دهد:

  • نظارت: با این نرم افزار می توانید بدانید که درباره برند شما چه مسائلی گفته شده است .
  • شناسایی: با این نرم افزار می توانید با کاغذهای زیاد خداحافظی کنید، این نرم افزار امکان فیلتر کردن اطلاعات را برای دسترسی مناسب به اطلاعات مورد نیازتان فراهم میکند .
  • توزیع: با این ابزار می توانید اطلاعات را از طریق ایمیل و فیسبوک منتشر کنید .
  • اندازه گیری: این قسمت را می توان مهمترین قسمت  این ابزار دانست که به شما اطلاعاتی ارائه می دهد که می توانید به وسیله آن متوجه شوید که آیا سرمایه خود را در مسیر درست خرج می کنید یا نه.

 

بازاستریم (BuzzStream)

ابزار buzzstream

یکی دیگر از نرم افزار های خوب در زمینه دسترسی به ایفلوئنسر ها نرم افزار باز استریم است . با این نرم افزار می توانید اکانت های مختلف را به لیست مخاطبین خود اضافه کنید.

 

با نرم افزاها و ابزارهای معرفی شده در مقاله بالا می توانید فعالیت خود را در زمینه روابط عمومی ارتقا دهید و آن را به نحوی کارا مدیریت کنید.

 

 

پاسخی دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار + ده =