خرید اکانت ابزارهای سئو

 

بهینه سازی سئو

 

طراحی وب سایت

 

5 از 5 1 نظر

استراتژی‌های بازاریابی و برند سازی از طریق اینستاگرام

17 دقیقه برای خواندن
0 576

راهنمای جامع بازاریابی از طریق اینستاگرام

با توجه به تعداد کاربران و قابلیت های جدید برای بازاریابی در  اینستاگرام که از بهترین و شاید جذاب ترین قابلیت جدید اینستاگرام میتوان پخش زنده  همچنین تجاری سازی صفحه اینستاگرام را نام برد ، این امر باعث شده تا فضای خوبی برای رقابت در بازاریابی شبکه های اجتماعی ایجاد شود.

پخش زنده اینستاگرام

بعد از راه‌اندازی بخش استوری و استقبال کم‌نظیر کاربران از آن، اینستاگرام ویژگی بسیار جذاب دیگری را تحت عنوان Live Storiess و به‌صورت آزمایشی برای کاربران آمریکایی به وجود آورد که توسط آن کاربر می‌توانست به‌صورت زنده، از خود ویدیو تهیه کند و در آن با فالوورهای خود صحبت کند. این ویژگی از همان ابتدای معرفی سروصدای زیادی به پا کرد و به‌جرئت می‌توان کاربرد آن را ده‌ها برابر بیشتر از استوری‌های ساده دانست. ضبط و پخش ویدیوی زنده هرگز به این آسانی نبوده است و از همین رو کاربران بسیاری در سرتاسر دنیا منتظر همگانی شدن این ویژگی بودند.سرانجام  اینستاگرام به‌طور رسمی اعلام کرد که ویژگی Live Stories از حالت انحصار و آزمایشی خارج شده و هم‌اکنون به‌صورت بخش بخش در نقاط دنیا در حال فعال شدن است. این ویژگی  امروز برای بسیاری از کاربران ایرانی هم‌اکنون این کاربران قادر خواهند بود تنها با یک لمس، آغاز به ضبط و انتشار Live Stories از خود کنند و به‌صورت زنده برای فالوورهای خود ویدیو پخش کنند. این ویژگی برای کاربران و به‌خصوص افراد مشهور می‌تواند بسیار مفید و جذاب باشد.
برای مثال یک بازیگر می‌تواند با تعیین وقت قبلی، در ساعتی خاص اقدام به پخش ویدیوی زنده کند و علاوه بر صحبت با طرفدارانش، به‌صورت هم‌زمان کامنت‌ها را نیز مشاهده و پاسخ دهد. یا یک خواننده می‌تواند در زمان کنسرتش، برای آن دسته از هوادارانی که موفق به حضور در کنسرت نشده‌اند، به‌صورت افتخاری چند دقیقه‌ای را به شکل زنده پخش کند.

پس این ویژگی میتونه خیلی جذاب و کارآمد باشه چه برای یه کاربر شناخته شده چه برای یک تجارت .

حال به ویژگی های پخش زنده اینستاگرام از دید بازاریابی نگاه کنیم که چه نکاتی رعایت کنیم تا بتوانیم از این قابلیت بهترین استفاده را بکنیم.

۱) جلسه پرسش و پاسخ

یکی از تعاملی‌ترین راه‌ها برای ارتباط با مخاطبین پاسخ دادن به پرسش‌های آنها است حال آنکه با استفاده از پخش زنده مخاطب می‌تواند ارتباط بیشتری با صفحه شما برقرار کند. با استفاده از آن تعامل مخاطب با صفحه شما بیشتر می‌شود زیرا که راحت‌تر با برند شما و کارکنان برند شما آشنا می‌شود. در مجموع می‌توان گفت با استفاده از این روش و استمرار دادن آن مخاطبان ارتباط بسیار قوی با برند شما برقرار خواهند کرد زیرا که برند شما را به عنوان برند در لحظه پاسخگو خواهند شناخت.

۲) رونمایی محصول جدید

با استفاده از پخش زنده اینستاگرام می‌توان رونمایی محصول جدید برند را پوشش داد و سریعا همه از اخبار شما مطلع شوند و در زمانی کوتاه مخاطبان بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند. به عنوان مثال می‌توان به شرکت نیسان اشاره کرد که معرفی یکی از آخرین محصولات خود را به صورت پخش زنده انجام داد.

۳) معرفی پشت صحنه برند

از زمان معرفی استوری، بسیاری از برندها شروع به استفاده از آن با استفاده از داستان‌های مختلف جهت معرفی پشت صحنه برند خود کردند. پخش زنده یکی دیگر از راه‌هایی خواهد بود که بتوانید با استفاده از آن پشت صحنه برند خود را به بهانه‌هایی همچون تولد کارکنان معرفی کنید. البته بیشتر در رابطه با این موضوع که چگونه بتوانیم از استوری هایی که به صورت زنده نیستند نیز درآمدزایی و بازاریابی کنیم.

۴) اعلام همکاری

در صورتی‌که برند شما به تازگی با برند دیگر قرارداد شراکت و یا همکاری منعقد می‌کند چه بسا که می‌توان خبر این همکاری را به صورت پخش زنده به اطلاع مخاطبان‌تان برسانید.

و موارد دیگه از قبیل برگزاری وبینار یا سمینار هایی که شرکت ها برگزار کننده های آن هستند یا این که به صورت مهمان سخنران هستید یا فراخوانی هایی از قبیل حضور در نمایشگاه و مواردی از قبیل برگزاری مسابقه ایجاد بازاریابی هایی انگیزشی طیق خواسته خود و انگیزش کاربر، و بازاریابی هایی که میتوان کاربران عادی را به عنوان یک بازاریاب آفلاین در سیستم بازاریابی خود معرفی کرد و کاربران بیشتر از این فضا برای بازاریابی شما استفاده کنند.

تعامل بیشتر و ارتباط بهتر با کاربران که میتوانند بهترین مشتری ها شما باشند را از دست ندهید هوشیار باشید و با کیفیت ویدیو هایی از خود منتشر کنید چه به صورت آنلاین یا پخش زنده اینستاگرام چه به صورت ویدیو مارکتینگ که میتوانید با برگزاری ویدیو هایی بیشتر ویرال مارکتینگ کنید با سبکی متفاوت تر از بقیه بیشتر دیده شوید اصلا از این موضوع نترسید به اطمینان میتوانم بگم بهترین نتیجه را خواهید گرفت.

 

چگونه از استوری‌های اینستاگرام برای بازاریابی استفاده کنیم؟

در این بحث سعی داریم به بخش استوری پنج کسب و کار در اینستاگرام نگاهی داشته باشیم و روش‌های آن‌ها در استفاده از استوری را بررسی کنیم تا به این ترتیب با تولید محتوای مشابه در بخش استوری اینستاگرام، هوشمندانه‌تر از گذشته عمل کنیم و بازاریابی شبکه های اجتماعی بهتری داشته باشیم.

۱. «یک روز از زندگی» کسب و کار خود را نشان دهید

شما می‌توانید در بخش استوری اینستاگرام، هم از عکس‌های معمولی و هم از ویدئو استفاده کنید. ویدئو‌هایی که در استوری منتشر می‌کنید لازم نیست خیلی خاص باشند و یا حرفه‌ای ساخته شده باشند. در واقع ویدئوهای شما در بخش استوری می‌توانند به شکلی مناسب، اتفاقات روزمره که در کسب و کار شما رخ می‌دهند را بازگو کنند.

برای مثال رستوران Union Fare در شهر نیویورک، از استوری اینستاگرام برای به اشتراک‌گذاری ویدئو از اتفاقاتی که هر روزه در رستوران رخ می‌دهد استفاده می‌کند. برای این ویدئوها حتی لازم نیست از کپشن‌های رسمی استفاده کنید و می‌توانید به شکل خودمانی‌تر استوری‌های خود را پست کنید. این استوری‌های ویدئویی، به دنبال‌کنندگان این حساب کاربری اجازه می‌دهد با فضای رستوران بیشتر آشنا شوند. همچنین به صورت روزانه تصاویری از غذاهای جذاب منوی این رستوران را می‌توانند ببینند. حال تصور کنید یک بیینده که اتفاقا ناهار یا شام نخورده هم این استوری‌ها را ببیند


۲. استوری‌های خود را تبدیل به یک مقاله خیلی کوچک کنید

به دنبال یک راه جدید برای نشان دادن مطالب وبسایت خود می‌گردید؟ از استوری اینستاگرام استفاده کنید تا بتوانید یک نمای مختصر از مقاله خود نشان دهید. بسیاری از کاربران اینستاگرام به دنبال چیزهایی مثل دستور پخت یک غذای جدید یا به دنبال ایده‌هایی خلاقانه در زمینه خانه‌داری هستند و استوری‌های اینستاگرام فضای خوبی برای به اشتراک گذاری چنین محتواهایی است.

برای مثال حساب کاربری Real Simple، یک مجله شیوه زندگی است که بسیاری از مطالب وبسایت خود را در قالب استوری در اینستاگرام بازنشر می‌کند. این استوری‌ها که شاید بتوان آنها را mini-article نامید، اطلاعات مفیدی را به شکلی ساده در اختیار بیننده می‌گذارد. در نهایت نیز بیننده را به سمت لینک اصلی مطلب هدایت می‌کند تا بتوانند مطلب مربوطه را به شکلی کامل و مفصل بخوانند.

برای ساخت استوری مشابه برای کسب و کار شما، ابتدا لازم است نگاهی به مطالب بلاگ خود بیاندازید. این احتمال که مطلبی پیدا کنید که بتوان در چند قاب در استوری اینستاگرام قرار داد وجود دارد. برای مثال در تصویر زیر می‌توانید مشاهده کنید که چطور یک روش برای تولید مایع شوینده به شکلی ساده نمایش داده شده است.

۳. پخش زنده فیس‌بوک خود را تبلیغ کنید

پخش زنده فیس‌بوک نیز یک ابزار جدید در شبکه‌های اجتماعی به حساب می‌آید که کسب و کارهای مختلف از آن استفاده می‌کنند. تا به حال به استفاده از استوری اینستاگرام برای تبلیغ پخش زنده خود فکر کرده‌اید؟ به سادگی می‌توانید در استوری یک عکس بگذارید و در آن به مخاطبین خود اطلاع دهید که هم اکنون در حال پخش زنده از فیس‌بوک هستید و بینندگان بیشتری را به آن سمت جذب کنید.

Food Network یکی از حساب‌های کاربری معروف در اینستاگرام است که از استوری برای تبلیغ پخش زنده فیس بوک خود استفاده کرده‌است. در واقع آنها در حال نمایش درست کردن بستنی Gelato Rosess بودند و با گذاشتن عکسی وسوسه‌انگیز در استوری، از دنبال‌کنندگان اینستاگرام خود برای دیدن این پخش زنده دعوت کردند. آن‌ها می‌دانستند دنبال کنندگان‌شان در اینستاگرام به دنبال محتواهایی این چنین هستند و با انتخاب درست موضوع، باعث شدند تعداد زیادی از آن‌ها به سمت فیس‌بوک‌شان نیز سرازیر شوند.

برای ساخت چنین استوری در اینستاگرام، کافی است یک عکس مرتبط همراه با متن و لینک پخش زنده خود در استوری آپلود کنید تا مخاطبان با یک دید اولیه وارد پخش زنده شما شوند. توجه داشته باشید که فعلا نمی‌توان لینک‌های قابل کلیک در استوری اینستاگرام گذاشت و سعی کنید با استفاده از کوتاه کننده‌های لینک مثل goo.gl، لینک کوتاه شده پخش زنده یا به طور کلی لینک کوتاه از صفحه فیس بوک خود بگذارید. زیرا کاربران به دنبال لینک‌های بلند با کاراکترهای ناموزون نخواهندرفت.

یک نکته: برای قراردادن نوشته در زاویه‌های مختلف و اندازه‌های متفاوت، می‌توانید به سادگی با قرار دادن دو انگشت خود روی متن نوشته شده آن را کوچک و بزرگ کنید و یا زاویه آن را تغییر دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

به یاد داشته باشید اگر مردم محتوای تولید شده در اینستاگرام شما را دوست دارند، احتمالا به محتوای منتشر شده در فیس‌بوک شما نیز علاقه نشان خواهند داد. از یک پلتفرم برای تبلیغ دیگری استفاده کنید تا به این ترتیب میزان ارتباط شما با کاربران در هر دو شبکه اجتماعی بهتر شود.

۴. محصولات خود را در عمل نشان دهید

اگر می‌خواهید یک محصول را تبلیغ کنید، استوری اینستاگرام جای بسیار خوبی برای این‌کار است. به مردم نشان دهید چطور باید از محصول شما استفاده کنند یا نشان دهید این محصولات برای چه کاری خوب هستند و یا حتی مردم چطور می‌توانند با آن محصول چیزی بسازند.

Vitamix، یک شرکت مشهور در زمینه تولید میکسر، از استوری‌های اینستاگرام برای نشان دادن قابلیت‌های میکسر خود استفاده می‌کنند. برای مثال در زیر، آن‌ها با یک ویدئو نمایش دادند چطور می‌شود پای کدوتنبل را مرحله به مرحله توسط میکسر Vitamix درست کرد. با این روش نه تنها بینندگان با محصول شرکت Vitamix آشنا می‌شوند، بلکه می‌توانند کارایی آن را هم در عمل ببینند.

۵. اتفاق مهم شرکت خودتان را جشن بگیرید

با میکس کردن مصاحبه‌ها و تاکتیک‌های دیگر، می‌توانید به سادگی در استوری اینستاگرام یکی از اتفاقات مهم شرکت خود را بازتاب دهید. اتفاقاتی که گاهی مثل پشت سر گذاشتن یک مرحله بزرگ، اهمیت دارند. شرکت هواپیمایی Southwest Airlines در استوری اینستاگرام حساب کاربری خود، بازنشسته شدن هواپیمای بویینگ ۷۳۷-۵۰۰۰ را جشن گرفتند و با ساختن چند ویدئو کوتاه، این موضوع را برای کاربران خود بازتاب دادند.

یک اتفاق مهم برای شرکت شما در پیش است؟ پیشنهاد می‌کنیم در اینستاگرام با گذاشتن چند استوری این اتفاق را برای دنبال کنندگان خود بازتاب دهید. برای این کار می‌توانید از فضای حاکم بر شرکت خود یک فیلم تهیه کنید. به مواردی که در طول بدست آمدن این موفقیت در شرکت شما اتفاق افتاده است گریزی بزنید. با مشتریان و یا حتی کارمندان شرکت مصاحبه کنید و در نهایت این موارد را در قالب چند عکس و ویدئو، در استوری اینستاگرام آپلود کنید.

فراموش نکنید مثل شرکت Southwest در استوری‌های خود تمرکزتان را روی برندتان بگذارید. استفاده از رنگ‌های موجود در لوگوی شرکت شما و کارهایی دیگر مثل مصاحبه با افرادی که نام شرکت شما رو لباسشان است، می‌تواند روش خوبی برای  نشان دادن برند شما باشد.

تجاری سازی اینستاگرام و مزیت های تجاری سازی

در این پست به نحوی تجاری سازی و چگونگی تبدیل یک صفحه عادی اینستاگرام  به صفحه تجاری میپردازیم

چگونه در اینستاگرام مشهور شویم ؟

آیا تابه‌حال در مورد درآمدزایی از اینستاگرام فکر کرده‌اید و میدانید اگر در مورد علاقه‌ی خود فعالیت کنید امکان مشهور شدن شما بسیار بالاست ؟در این پست  در مورد  روش‌های مشهور شدن در اینستاگرام و  نحوه کسب درآمد از اینستاگرام بپردازیم ، فقط کافیه روش و تکنیک‌های مختص خود را به کار ببرید تا دنبال کننده (فالور) پیدا کنید و بعد به درآمدزایی بپردازید توجه داشته باشید این‌یک شغل حساب میشود و در بازاریابی اینترنتی به Influence Marketingg ( بازاریابی افراد تأثیرگذار ) معروف است.

استراتژی‌های بازاریابی از طریق اینستاگرام

پروفایل

  • از نام شرکت برای بهینه‌سازی موتورهای جستجوگر استفاده کنید
  • نشانی وب‌سایت خود را در قسمت بیو اضافه کنید.
  • تجارت خود به‌طور دقیق توضیح دهید.
  • در بیو از کلیدواژه‌ها استفاده کنید.
  • برای عکس پروفایلتان یک عکس حرفه‌ای از خودتان بگیرید.
  • برای عکس پروفایل از لوگو استفاده نکنید.
  • متن بیوی خود را مرتباً به‌روز کنید.

پست‌ها

  • از طریق برنامه‌های موجود عکس‌های خود را ادیت کنید.
  • از فیلترهای جذاب استفاده کنید.
  • عکس‌هایی در ارتباط با برنامه‌های آتی و محصولات خود به اشتراک بگذارید.
  • عکس‌هایی ترغیب‌کننده به اشتراک بگذارید.
  • رضایتمندی مشتریان از خدمات و محصولاتتان را به نمایش بگذارید.

هشتگ‌ها

  • یک هشتگ #نام برند زیر پست‌های خود قرار دهید.
  • هشتگ‌های مرتبط و پرکاربرد را شناسایی کنید و از آنها استفاده کنید.
  • از هشتگ‌هایی در ارتباط با رویدادها استفاده کنید.
  • بیشتر از ۳۰ هشتگ زیر هر پست قرار ندهید.
  • در هشتگ‌ها باید هم از حروف و هم از اعداد استفاده کنید.
  • هشتگ‌ها باید جوری طراحی شوند که به کاربران در یافتن مطالب شما کمک کنند.

منشن‌ها

  • از @نام کاربری برای منشن کردن (تگ کردن) افراد استفاده کنید.
  • منشن‌ها به پروفایل کاربران لینک می‌شوند.
  • منشن راه ساده‌ای برای ایجاد ارتباط با مخاطب است.
  • کارمندان یا همکاران و مشتریان خود را زیر پست‌های مربوط تگ کنید.
  • هم در کپشن (متن زیر هر عکس) و هم در کامنت‌ها از منشن استفاده کنید.

یکپارچگی

  • یک دکمه‌ی فالو کردن در سایر پروفایل‌های خود (فیس‌بوک، توییتر و…) قرار دهید.
  • پست‌های اینستاگرام خود را در وبلاگ، فیس‌بوک و توییتر به اشتراک بگذارید.
  • از نام پروفایل اینستاگرام روی اجناس خود استفاده کنید.
  • هم از نسخه‌ی وب اینستاگرام و هم از اپ اینستاگرام استفاده کنید.
  • در پست‌های خود از محتوای سایر مطالبتان استفاده کنید و به آن‌ها لینک بدهید.
  • اینستاگرام را با پروفایل خود در سایر شبکه‌های اجتماعی لینک کنید.
  • در ایمیل‌های بازاریابی خود دکمه‌ی فالو کردن پروفایل اینستاگرام خود را قرار دهید.

ویدئو

  • مدت‌زمان ویدئوها بین ۳ تا ۶۰ ثانیه است.
  • از برنامه‌های موجود برای فیلم‌برداری استفاده کنید.
  • می‌توانید از چند کلیپ ویدئویی در یک پست استفاده کنید.
  • می‌توانید از فیلترهای مختلف روی ویدئوها استفاده کنید.
  • می‌توانید تیزر کوتاهی از ویدئوهای خود به اشتراک بگذارید.
  • می‌توانید کلیپی از پشت‌صحنه‌ی خود را به اشتراک بگذارید.
  • از فالوورهای خود بخواهید در این زمینه مشارکت کنند.

نظارت

  • از طریق دسکتاپ خود پست‌ها را لایک کنید و کامنت بگذارید.
  • در قسمت اکسپلور سرچ کنید.
  • در قسمت هوم فعالیت‌های سایرین را زیر نظر بگیرید.
  • از طریق وب‌سایت Hootsuite می‌توانید هشتگ‌ها را پیگیری کنید.
  • از طریق وب‌سایت Statigram می‌توانید به تجزیه‌تحلیل کمپین تبلیغاتی خود بپردازید.

ابتکار عمل

  • برای ایجاد بحث میان فالوورها در پست‌های خود سؤالاتی را مطرح کنید.
  • یک پرسشنامه درست کنید و از هشتگ برای نظرات مختلف استفاده کنید.
  • مسابقات و چالش‌هایی را ترتیب دهید.
  • پست‌های متوالی با یک تم مشخص به اشتراک بگذارید.
  • تخفیف‌ها و جوایزی را به فالوورهای خود در اینستاگرام پیشنهاد دهید.
  • از مشتریان خود بخواهید که شما را #تگ و @منشن کنند.
  • از کارمندان خود بخواهید که شما را فالو و @منشن کنند.
  • سخنان افراد مشهور در ارتباط با حرفه و برندتان را به اشتراک بگذارید.

پاسخی دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده + نه =