خرید اکانت ابزارهای سئو

 

بهینه سازی سئو

 

طراحی وب سایت

 

5 از 5 1 نظر

تاریخچه و قدرت هشتگ ها در بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی

9 دقیقه برای خواندن
1 269

هشتگ مدتها به طور معمول به عنوان علامت پوند به کار می رفت. اما در سال های اخیر معنا و مفهوم این علامت ساده به کلی دگرگون شده است. در دنیای رسانه های اجتماعی هشتگ به عنوان ضمیمه ای در کنار کلمات و عباراتی که به نوعی با یک دیگر ارتباط دارند، هر روز اهمیت بیشتری پیدا می کند.
کاربرد هشتگ ها در سال های اخیر چنان سرعت و محبوبیتی میان کاربران پیدا کرده است که امروزه هر جا بحث داغی در دنیای رسانه صورت می گیرد با حضور هشتگ ها همراه است. به عبارت دیگر، هرجا علامت هشتگ را کنار عبارتی می بینیم به این معناست که بحث داغی در مورد آن عبارت به راه افتاده است. در واقع استفاده از هشتگ ها در کنار کلیدواژه ها، عبارات و سایر رشته های کلام و حروف، به ابزاری برای ردگیری بحث ها و موضوعات داغ تبدیل شده است.

قدرت هشتگ ها در بازاریابی رسانه ی اجتماعی

در روزهای خوش قدیم، در دوران IRC یا چت های اینترنتی Relayدرحدود سال ۱۹۸۸، هشتگ ها برای دسته بندی آیتم های مختلف، مانند عکس ها، پیام ها، ویدئوها و سایر محتوا به کار برده می شدند. هشتگ به کاربران IRC این امکان را می داد که به راحتی محتواهای مربوط به هم را که در گروه های خاص دسته بندی شده بودند، سرچ و پیدا کنند.
هشتگ در رسانه های اجتماعی نیز از اصول مشابهی تبعیت می کند. استفاده از هشتگ از زمانی میان مردم افزایش یافت که برای اولین بار توسط Chris Messina در توییتر معرفی شد.

در سال۲۰۰۷ با هشتگ sandiegofire# حدود ۳۰۰٫۰۰۰ نفر از ساکنان سن دیگو شهر را خالی کردند!
مردم در سرتاسر دنیا، زمانی که Nate Ridder پست های توییتر خود را به هشتگ #sandiegofire ضمیمه کرد، از وقایعی که در سن دیگو رخ داده بود مطلع شدند.


عبارت “hash tag” برای اولین بار به صورت رسمی در یکی از پست های وبلاگ Stowe Boyd به کار برده شد.
در جولای سال ۲۰۰۹، توییتر به صورت رسمی از هشتگ در کدنویسی خود استفاده نمود، به این صورت که به طور اتوماتیک عباراتی که به علامت # ضمیمه شده بودند را، هایپرلینک می کرد.
از زمانی که توییتر شروع به هایلایت کردن هشتگها، بر مبنای محبوبیت موضوعات آنها، در صفحه ی اصلی خود نمود، عبارت “trending” و “trending topics” به معنای داغ شدن بحث ها یا موضوعات، در رسانه های اجتماعی کاربرد فراوانی پیدا کرد.

چه کسانی از هشتگ استفاده میکنند؟

اولین رسانه ی اجتماعی است که از هشتگ ها استفاده نمود، و هنوز هم کاربرد آن در این شبکه بسیار رایج است. متصدیان توییتر، ابزار کارآمدی را برای ارسال پیام های تجاری برندهای پرمخاطب، از طریق این شبکه ی اجتماعی برای بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی طراحی نموده اند.
شما یا مخاطبانتان می توانید در بحث های داغی که در ستون کناری صفحه ی توییتر خود می بینید، شرکت کنید. همچین می توانید این بحث ها را در Hashtags.org بیابید و آنهایی که به مخاطبان شما مربوط می شوند یا می توانند برای آنها جالب باشند را شناسایی کنید.

کمی طول کشید تا فیسبوک نیز به این جریان بپیوندد. زمانی که فیسبوک شروع به استفاده از هشتگ ها نمود، درست مانند توییتر، یک URL منحصر به فرد برای هر هشتگ طراحی نمود، که با کلیک روی آن هشتگ می توان به آن URL متصل شد.
برای جستجوی تگ هایی که مد نظرتان است، این عبارت را در کادر مرورگر وارد کنید: Facebook.com/hashtag/uniquehashtag
یا #uniquehashtag را مستقیماً در کادر جستجوی فیسبوک وارد کنید. و به جای uniquehashtag، تگ مورد نظر خودتان را جایگزین کنید. با این کار مستقیماً به نتایج مربوط به تگ مورد نظرتان هدایت می شوید.

یک شبکه اجتماعی است که به سرعت جایگاه خود را میان مردم پیدا کرد و خیلی زود به گروه رسانه هایی پیوست که از هشتگ ها استفاده می نمایند.
هشتگ در پینترست، محتوای شما را با #uniquehashtag تگ می کند. این کار باعث می شود، محتوای شما، برای کاربری که آن عبارت خاص(uniquehashtag) را جستجو می کند، با کلیک روی آن هشتگ در پروفایل شما یا شخص دیگر، نمایش داده شود. زمانی که کاربر روی این هشتگ کلیک می کند به آدرس pinterest.com/search/?q= uniquehastag هدایت می شود و می تواند در اینجا محتوای تگ شده ی شما را بیابد.

در صورتی که زیر عکس های خود در اینستاگرام از هشتگ کنار عبارتی خاص استفاده کنید، مخاطبان هنگام جستجوی آن عبارت خاص می توانند عکس های شما را ببینند. یکی از راهکارهایی که می توانید از آن برای دیده شدن بیشتر عکس هایتان استفاده کنید، این است که مجموعه ای از هشتگ ها را زیر هر عکس به کار ببرید.
استفاده از هشتگ زیر عکس ها، ابزاری را برای جذب فالوور بیشتر و تحت تأثیر قرار دادن بیشتر مخاطبان، در اختیار برندها می گذارد.

هم به گروه شبکه هایی که از هشتگ ها استفاده می کنند پیوسته است. استفاده از هشتگ در پست های گوگل پلاس به ما کمک می کند نتایج بهتری را در موتورهای جستجوگر بدست آوریم.
زمانی که کاربران روی یک هشتگ در گوگل پلاس کلیک می کنند، نتایج، نه تنها شامل پستی که از آن هشتگ استفاده نموده است، هستند، بلکه سایر پست هایی که از آن هشتگ استفاده نموده اند را نیز نشان می دهند.
هشتگ ها چگونه بر تجارت شما تأثیرگذارند.
هشتگ ها می توانند برای شما در افزایش میزان آگاهی از برند، سودمند باشند
قدرت بازاریابی از طریق رسانه ی اجتماعی، در میزان درگیر کردن ذهن مخاطب و ایجاد بحث میان تجار و مخاطبان از طریق محتوای تدوین شده، نهفته است.
این امر سبب افزایش آگاهی از برند، و در نتیجه افزایش فروش و سود دهی می شود.
هشتگ ها می توانند برقراری ارتباط را همانطور که در کمپین های زیر می بینیند آسان تر کنند:
استفاده از هشتگ solongvampires# (#خداحافظ_ومپایرها) برای تبلیغ LED جدید و روشن تر چراغ های جلویی
از طریق این هشتگ، برای کاربرانی که روی آن کلیک کرده بودند، تبلیغ تلویزیونی شرکت Audi نمایش داده می شد، که در آن ومپایر ها بوسیله ی نور بسیار روشنی که از چراغ جلویی این ماشین تابیده می شد از بین می رفتند (زیرا ومپایرها به نور حساس هستند). چیزی که این تبلیغ برای شرکت Audi فراهم آورد، تعامل بیشتر بین این شرکت با مشتری بالقوه بود.
یا مثلا رد بول با استفاده از هشتگ givesyouwings# (#به _شما_بال_ میده) میان مردم در شبکه های اجتماعی بسیار مشهور شد. این مثال و مثال های دیگر نشانگر اهمیت و قدرت هشتگ ها در افزایش میزان آگاهی از برند است.
هشتگ ها به ایجاد روابط کمک می کنند
هشتگ ها می توانند دیدگاهی در ارتباط با اینکه مخاطبان شما بیشتر به چه موضوعاتی علاقه دارند و در مورد چه مباحثی بیشتر صحبت می کنند، بدهد. تنها کافیست هشتگ هایی که فکر می کنید به برند شما مربوط هستند را پیدا کنید و از آنها استفاده کنید. از این طریق می توانید با مخاطبان بیشتری ارتباط برقرار کنید.
استفاده از هشتگ ها، برند شما را با مباحثی که مردم به آنها علاقه دارند مرتبط می سازد و همانطور که پیش از این گفته شد می توانید از طریق این مباحث با مخاطبان ارتباط برقرار کنید. این کار سبب می شود که برند خود را در معرض دید افراد بیشتری قرار دهید و با افراد بیشتری ارتباط برقرار کنید، که نهایتاً به تبدیل مخاطب به مشتری، و فروش بیشتر می انجامد.
هشتگ ها به افزایش وفاداری به برند کمک می کنند.
هشتگ ها با بیشتر در معرض دید قرار دادن برند شما، دیدگاه روشن تری را برای مخاطبان شما ایجاد می کنند، اطلاعات بیشتری را درباره ی برند شما و تاریخچه ی آن در اختیار مخاطبان می گذارد و در نتیجه سبب افزایش وفاداری مخاطبان نسبت به برند شما می شوند.
همینطور که برند شما رشد بیشتری در فضای رقابتی بازاریابی دیجیتال پیدا می کند، سعی کنید با استفاده از راهکارهای جدید و تأثیرگذارتر به ایجاد روابط عمیق و مستحکم با مخاطبان خود، بپردازید. یکی از جذابترین این راهکارها، استفاده از هشتگ ها است، که می توان از طریق آنها در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و فیسبوک با هزاران یا حتی میلیون ها مخاطب و مشتری بالقوه در سرتاسر دنیا ارتباط برقرار نمود و در نتیجه کمپین بازاریابی خود را از طریق شبکه های اجتماعی ارتقا داد.

عنوان اول دیدگاه
  1. کوتاه سازی لینک میگوید

    ممنونم مطلب فوق العاده ای بود

پاسخی دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده + 15 =