اوکس تیم | OxTeam اوکس تیم | OxTeam - آموزش بازاریابی اینترنتی و سئو

  • خانه
  • خدمات

    سفارش تولید محتوا

    سفارش محتوا

    صفحه‌ی فرود یا لندینگ پیج چیست

    طراحی لندینگ پیج

    طراحی وب سایت

    طراحی وب سایت

  • فروشگاه
    • خرید اکانت Moz Pro
    • خرید اکانت SEMRush Pro
    • خرید اکانت Alexa Pro
    • خرید اکانت Ahrefs
    • خرید اکانت kwfinder
    • خرید اکانت Ahrefs + MOZ
    • تحقیق کلمه کلیدی
  • بلاگ
    • بهینه سازی و سئو
    • بازاریابی محتوا
    • بازاریابی اپلیکیشن
    • بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
    • ابزارهای بازاریابی اینترنتی
  • اینفوگرافیک
  • آموزش جامع بازاریابی محتوا
  • درباره ما
  • ارتباط با ما
  • سبد خرید
اوکس تیم | OxTeam
  • خانه
  • بازاریابی اینترنتی
  • بازاریابی محتوا
  • راهنمای جامع بازاریابی محتوا(Content Marketing)( بخش2)

راهنمای جامع بازاریابی محتوا(Content Marketing)( بخش۲)

توسط میلاد غیب دوست
آخرین ویرایش سپتامبر 5, 2018 3,343 0
انتشار دهید
    • بازاریابی محتوا بخش ۱
    • بازاریابی محتوا بخش ۲
    • بازاریابی محتوا بخش ۳
    • بازاریابی محتوا بخش ۴

 بخش دوم


  • .
    ناشران و تاثیر گذاران

  • .
    استراتژی بازاریابی محتوا

  • .
    همکاری با سایر تیم‌ها و بخش‌های بازاریابی

  • .
    تحقیق درباره‌ی مخاطبین

مقاله ای با موضوع : بازاریابی محتوا بخش (۱) می‌تواند به شما کمک کند

 

 ناشران و تأثیرگذاران

شما می‌توانید با استفاده از ابزارهایی که پیش‌ازاین در مورد آن‌ها توضیح داده شد، ناشرین و کسانی که در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند و در کل تأثیرگذاران این صنعت را شناسایی کنید؛ با شناسایی و ایجاد ارتباط با این افراد و کسانی که صفحات مربوط به تجارت موردنظر شمارا دنبال می‌کنند و مطالب مرتبط را به اشتراک می‌گذارند، می‌توانید محتوای سایت و صفحات اجتماعی خود را ارتقا دهید.
تنها تگ کردن نام پروفایل این افراد و برندها کافی نیست، رسانه‌ی اجتماعی یک مسیر دوطرفه است، شما باید در طول فرایند تحقیقات خود این پروفایل‌ها را فالو کنید و مطالبی که به اشتراک می‌گذارند را دنبال کنید. برقراری ارتباط با این منابع تأثیرگذار شمارا در ارتقای محتوای مطالب و ایجاد تعاملات مؤثر یاری می‌نماید.

 

یه نگاهی گنیم به باور های غلط تبلیعات در فیس بوک که چرا با عقاید و باور های اشتباهی که ایجاد شده کاربران از این شبکه اجتماعی بهترین بهره برای بازاریابی دیجیتال را نمی برند.

مقاله ای با موضوع : ۵ باور غلط درباره تبلیغات در فیس بوک می‌تواند به شما کمک کند

 


استراتژی بازاریابی محتوا

تدوین یک استراتژی با جزئیات کامل، پروسه‌ای زمان‌بر است اما اگر به‌درستی انجام شود می‌تواند برای تدوین و ارتقای محتوا بسیار سودمند باشد. مواردی که باید در تدوین استراتژی کلی خود در نظر بگیرید به‌قرار زیر است:

  • تحقیق و آماده‌سازی بازاریابی محتوا

پیش از تدوین مطالب باید به طراحی استراتژی‌های بازاریابی محتوایی بپردازید. برای طراحی این استراتژی باید به سؤالات زیر پاسخ دهید:
⦁ این استراتژی‌ها شامل چه مواردی می‌شوند؟
⦁ برای طراحی یک استراتژی شفاف و کارآمد چه مسائلی را باید در نظر گرفت؟
⦁ چه اهداف و مقاصدی را باید دنبال کنید؟
در ادامه به این مسائل خواهیم پرداخت.

  • تعیین اهداف بازاریابی محتوا

ملاحظات تجاری را که تعیین‌کننده‌ی برنامه‌ی بازاریابی محتوای شماست در نظر بگیرید. به اهداف نهایی خود و اینکه این اهداف شمارا در چه موقعیتی قرار می‌دهند فکر کنید. ملاحظاتی که اکثر تجار در کار خود در نظر می‌گیرند عبارت‌اند از:
⦁ تحویل ترافیک اینترنتی
⦁ به دست آوردن لینک‌ها
⦁ افزایش اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی
⦁ ارتقای آگاهی درباره‌ی برند
⦁ ایجاد سرنخ‌های بازاریابی
⦁ تأثیرگذاری درفروش
اکثر تدوینگران بازاریابی محتوا سعی می‌کنند تمامی این اهداف را در نظر بگیرند ولی مطالب مختلف، شمارا به اهداف متفاوتی می‌رسانند. برای مثال ممکن است شما توضیحات مربوط به محصول خود را برای فروش بهتر بازنویسی کنید یا ممکن است نموداری برای نمایش اطلاعات مربوط به برند خود طراحی کنید تا آگاهی مخاطبین را نسبت به برند خود افزایش دهید. بنابراین با ارائه‌ی محتواهای متفاوت به اهداف متفاوتی خواهید رسید.
وقتی اهدافی که به‌واسطه‌ی محتوای خود به آن‌ها می‌رسید را شناسایی کردید قدم بعدی این است که مشخص کنید چگونه این اهداف تحقق می‌یابند.

مقاله ای با موضوع : ترافیک سایت خود را بدون لینک سازی افزایش دهید می‌تواند به شما کمک کند
  • تعیین مقاصد مطلوب بازاریابی محتوا

هر یک از متونی که تهیه می‌کنید باید دارای مسیر مشخصی برای دستیابی به اهداف موردنظر باشد. برای مثال باید یکی از مقاصد زیر را دنبال کند:
⦁ سرگرم کردن
⦁ دادن اطلاعات
⦁ آموزش
⦁ ترغیب
⦁ متقاعد کردن
⦁ آشکارسازی
⦁ درک متقابل
⦁ تبادل‌نظر
⦁ مباحثه
⦁ مذاکره
برای اینکه بتوانید متون و محتواهای بهتری تهیه کنید توصیه می‌شود که با تیم‌ها و آژانس‌های تبلیغاتی دیگر همفکری کنید، بخصوص اگر غیر از نوشتن محتوا مسئولیت‌های دیگری هم دارید.

مقاله ای با موضوع : چگونه رتبه سایت را با تولید محتوا افزایش دهیم ؟ می‌تواند به شما کمک کند

 

همکاری با سایر تیم‌ها و بخش‌های بازاریابی

۱-  برای هر نماینده‌ی بازاریابی محتوایی، تهیه‌ی متونی که از جذابیت و ایده‌های خلاقانه برخوردار باشد سخت‌ترین و درعین‌حال هیجان‌انگیزترین و سودمندترین جنبه‌ی انجام کار است.

اگر در تیم متقاضی مشغول به کار هستید همکاری با بخش‌های دیگر بسیار به سود شما خواهد بود. در مثال زیر به بخش روابط عمومی خواهیم پرداخت اما بیشتر مطالبی که مطرح می‌کنیم در مورد سایر بخش‌ها هم صادق است.
۲-  یک ملاقات حضوری یا تلفنی را برای شروع کار ترتیب دهید.
ابتدا با بخش یا تیم روابط عمومی خود یا متقاضی تماس بگیرید. آن‌ها همان‌قدر به کار با شما تمایل دارند که شما به کار با آن‌ها، پس این تماس می‌تواند برای هردوی شما سودمند باشد.
در مورد مقاصد و اهداف نهایی خود با آن‌ها مذاکره کنید تا هر دو طرف بتوانند در مورد چگونگی ایجاد کمپین تبلیغاتی بهترین تصمیم را بگیرند.
۳- در مورد کمپین‌های تبلیغاتی گذشته و آینده با آن‌ها مذاکره کنید.
بهترین راه برای کمک به ایجاد کمپین‌های بازاریابی محتوا، بررسی کمپین‌هایی است که این تیم‌ها درگذشته به آن‌ها پرداخته‌اند یا در نظر دارند که در آینده روی آن‌ها کار کنند.
۴-  در مورد اطلاعات اضافی که این تیم‌ها می‌توانند در اختیار شما قرار دهند پرس‌وجو کنید.
از آژانس یا تیم روابط عمومی موردنظر بپرسید که آیا می‌توانند اطلاعات اضافی را که از قبل به دست آورده‌اند یا در آینده‌ی نزدیک به دست خواهند آورد را در اختیار شما قرار دهند. اطلاعاتی از قبیل تصاویر، عکس‌ها، گواهینامه‌ها، متون، مصاحبه‌ها و همچنین تحقیقاتی درباره‌ی بازار و متقاضیان می‌تواند برای شما سودمند باشند.
علاوه بر این، از آن‌ها بخواهید که اگر پیش‌ازاین تحقیقات بازاریابی خاصی انجام داده‌اند، در صورت امکان نتایج و آمار مربوط به آن‌ها را در اختیار شما بگذارند.
۵-  به‌صورت هماهنگ با یکدیگر کارکنید.
موفقیت هر کمپین در گروی ایجاد دیدگاه‌های هماهنگ است، به‌عبارت‌دیگر اگر شما و تیم روابط عمومی با یکدیگر همفکری کنید و کمپین را در راستای یکدیگر پیش ببرید در این صورت موفقیت کمپین شما تضمینی است.
۶-  آن‌ها را در جریان امور قرار دهید.
هرگاه تصمیم یا برنامه‌ی خاصی را برای محتوای مطالب خود در نظر گرفتید، تیم روابط عمومی را در جریان بگذارید. کار تیم‌های روابط عمومی بر پایه‌ی افکار و نظرات بنا شده است، بنابراین مشورت سازنده و تبادل نظرات با آن‌ها می‌تواند روابط کاری شمارا با آن‌ها مستحکم‌تر کند و با همکاری یکدیگر به موفقیت کمپین تبلیغاتی خود کمک کنید.
البته این نکته را در نظر داشته باشید که برای همکاری با تیم‌های روابط عمومی، نظرات خود را با آن‌ها در میان بگذارید اما توقع نداشته باشید که آن‌ها در ابتدای کار نام، راه‌های ارتباطی و لینک‌های مربوط به متقاضیان را در اختیار شما بگذارند. تنها نکته‌ی مهم در این رابطه، این است که با آن‌ها برای رسیدن به اهداف خود همکاری کنید.

 

 

مقاله ای با موضوع : بازاریابی اینترنتی چیست ؟ می‌تواند به شما کمک کند

 

 




تحقیق درباره‌ی مخاطبین

قدم بعدی در مسیر ما دستیابی به اطلاعات و تحقیق درباره‌ی انواع افرادی است که به‌نوعی با برند یا مطالب شما در ارتباطند. در این زمینه باید به دسته‌بندی انواع پرسونا یا قالب‌های شخصیتی این افراد بپردازیم.

دسته‌بندی اطلاعات مربوط به مخاطبین/ تعیین قالب‌های شخصیتی
تیم فروش و بازاریابی شما احتمالاً از قبل اطلاعاتی را در مورد مخاطبین برند شما در اختیار دارد و حتی اگر چنین اطلاعاتی را نداشته باشند مطمئناً می‌دانند که با چه نوع افرادی به‌عنوان مخاطب در ارتباط هستند.
این اطلاعات شامل موارد زیر است: (اما تنها به این موارد محدود نمی‌شود)
⦁ رده‌ی سنی
⦁ جنسیت
⦁ سمت شغلی
⦁ حرفه
⦁ رده‌ی شغلی در حرفه‌ی موردنظر
⦁ محصولاتی که تمایل به خرید آن‌ها دارند
⦁ علایق
یک ابزار عالی برای طبقه‌بندی قالب‌های شخصیتی YouGov Profiler است که به شناسایی علایق حرفه‌ای افراد درباره‌ی موضوعی خاص کمک می‌کند و بر اساس اطلاعات موجود به طبقه‌بندی آن‌ها می‌پردازد. این ابزار مجموعه اطلاعات مربوط به مخاطبین را از برندهای موردعلاقه‌ی آن‌ها گرفته تا شبکه‌های اجتماعی که در آن‌ها عضو هستند، درآمد آن‌ها و حتی موسیقی موردعلاقه‌شان را در اختیار شما قرار می‌دهد. این اطلاعات با تصویری که از مخاطب احتمالی شما ارائه می‌دهد شمارا در جذب مخاطب بیشتر و همین‌طور ارائه‌ی خدمات بهتر به مشتریان فعلی برند خود یاری می‌نماید.
این دسته‌بندی باید بر اساس تحقیقاتی که به‌واسطه‌ی تیم فروش و بازاریابی شما انجام‌شده و همچنین اطلاعات و تجربیات خود شما صورت گیرد.
اگر اطلاعات لازم را درباره‌ی مخاطبین خود ندارید، به دست آوردن این اطلاعات، اولین و تنها کاری است که باید در این مرحله، حتی پیش از تدوین محتوای خود انجام دهید. توصیه می‌کنیم که اطلاعات مربوط به مشتریان فعلی خود را بازبینی و بررسی کنید تا با انگیزه‌ی آن‌ها و موارد منفی و مثبتی که در تجارت شما یافته‌اند آشنا شوید.

یک نصیحت دوستانه درباره بازاریابی محتوا 

زمانی که می خواهید جذابیت و مفید بودن محتوایتان را بسنجید خودتان را هرگز گول نزنید که بهترین مقاله و عکس و… را دارید!
مخاطب به نظری که درباره محتوایتان دارید هیچ کاری ندارد و اگر برایش جذاب بود می خواند و اگر نبود که دیگر هیچ!

این نکته را هم بگویم که بازاریابی محتوایی شوخی نیست و هزینه دارد!
اگر می خواهید هزینه ای که می کنید ثمربخش باشد باید صادقانه و سخت گیرانه ببینید که تا چه حدی توانسته اید به “نیاز و سلیقهمخاطب” توجه کنید، بدون آنکه قصدتان به طور مستقیم، افزایش فروش و یا دیگر اهداف بازاریابی باشد.

 استفاده بزرگان از بازاریابی محتوایی 

استفاده کردن از این استراتژی در شرکت های موفقی در حوزه بازاریابی، از جمله P&G ، Microsoft ،Cisco Systems ، John Deere و دیگر شرکت ها و کسب کارهای سرتاسر دنیا، مهر تاییدی است بر عملی بودن و نتیجه بخش بودن این روش بازاریابی.

۱-ویژگی یک محتوای عالی چیست؟

اگر شما به یک متن بازاریابی برخوردید، و فقط بخاطر اینکه مجبور به تمام کردن آن متن بودید تا انتها آن را خواندید، با یک نمونه ضعیف از بازاریابی محتوایی برخود کرده اید.

Content Marketing Institute (معروف ترین وب سایت بازاریابی محتوایی) تعبیر جالبی را در مورد محتوای با کیفیت گفته؛ او می گوید:

در حوزه بازاریابی محتوایی، محتوای خوب، محتوایی است که شما با شوق و علاقه خواندن آن را ادامه میدهید… اگر میخواهید یک مثال از محتوای عالی را به چشم خود ببینید، نگاهی به آنچه که برای خواندن، دیدن و یا شنیدنش، هزینه پرداخت کرده اید، بیاندازید.

۲- رسانه خودتان شوید!

بازاریابی محتوایی یک روند مستمر است که بهترین مکمل استراتژی کلی بازاریابی بوده و تمرکز اصلی آن بر روی مالکیت رسانه به جای اجاره کردن آن است.

اما چگونه می شود مالک یک رسانه شد؟

بازاریابی محتوایی اگر همان طوری که گفتیم یعنی “با ارزش”، “جذاب” و “به نفع مخاطب” اجرا شود، می تواند طی مدت زمانی تبدیل به یک رسانه هرچند کوچک ولی با مخاطبان هدفمند شود.
یادتان باشد که “ارزش آفرینی” رکن اصلی رسانه شماست.

مقاله ای با موضوع : 5 راه جذب مشتری در فروشگاه های آنلاین می‌تواند به شما کمک کند

 

 بخش سوم


  • .
    تحقیق درباره‌ی کلیدواژه‌ها

  • .
    تطابق نظرات درباره‌ی محتوا

  • .
    استفاده از ابزارهای مدیریت پروژه

  • .
    فرایند تأیید و تدوین محتوا

منبع koozai
0 3,343
انتشار دهید TelegramWhatsAppFacebookTwitterLinkedinGoogle+ایمیل
میلاد غیب دوست

میلاد هستم هم بنیان گذار در اوکس تیم ، محقق در زمینه سئو و مارکتینگ . هر آنچه را یاد بگیریم را در اختیار شما قرار میدهیم تا با هم به بهتر شدن و بهتر دیده شدن برسیم.

احتمالا به مطالب زیر علاقه‌ مند باشید از این نویسنده بیشتر بخوانید
بازاریابی محتوا

کسب درآمد اینترنتی ، شغل دوم اینترنتی

بازاریابی محتوا

گزارش سالانه صنایع مختلف در گوگل ادوردز

بازاریابی ایمیلی

ردیابی منابعی که بیشترین ترافیک را به‌سوی وب‌سایت شما هدایت می‌کنند

بازاریابی محتوا

ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ وﯾﺮوﺳﯽ (Viral Marketing) چیست؟

پیش بعدی

پاسخی دهید
منصرف شده ام

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 + 8 =

تماس از خطوط ثابت کل کشور: ۷۰۷۰۷۰۱۲-۰۲۱

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱ شب حتی ایام تعطیل

  • فیسبوک در فیسبوک به ما بپیوندید
  • توییتر به ما در توییتر بپیوندید
  • Google+ به ما بپیوندید
  • تلگرام به ما در تلگرام بپیوندید
  • اینستاگرام به ما در اینستاگرام بپیوندید
  • طراحی سایت
  • طراحی لندینگ پیج
  • سفارش تولید محتوا
  • شرایط تبلیغات

لطفا به حقوق کپی رایت ما احترام بگذارید | خلاقیت و اثر‌بخشی به سبک اوکس‌تیم

میزبانی شده بر روی سرورهای قدرتمند ایران سرور

ورود / عضویت
  • خانه
  • خدمات
    • طراحی لندینگ پیج
    • طراحی سایت
    • سفارش محتوا
  • فروشگاه
    • خرید اکانت SEMrush
    • خرید اکانت پرمیوم الکسا
    • خرید اکانت Moz Pro
  • بلاگ
    • بازاریابی شبکه های اجتماعی
    • بازاریابی محتوا
    • بازاریابی اپلیکیشن
    • بهینه سازی و سئو
    • ابزارهای بازاریابی اینترنتی
  • اینفوگرافیک
  • درباره ما
  • ارتباط با ما

خوش آمدید لطفا به حساب خود وارد شوید

2 × 5 =

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

چهارده + دو =

حساب ندارد؟ ثبت نام
ورود

بازگردانی رمز عبور

کدواژه ای که به ایمیل شما فرستاده شده است

5 × پنج =

  • خانه
  • بازاریابی اینترنتی
  • بازاریابی محتوا
  • راهنمای جامع بازاریابی محتوا(Content Marketing)( بخش2)
  • خانه
  • بازاریابی اینترنتی
  • بازاریابی محتوا
  • راهنمای جامع بازاریابی محتوا(Content Marketing)( بخش2)

توسط میلاد غیب دوست
بر 0
انتشار دهید
0
انتشار دهید TelegramWhatsAppFacebookTwitterLinkedinGoogle+ایمیل
میلاد غیب دوست

میلاد هستم هم بنیان گذار در اوکس تیم ، محقق در زمینه سئو و مارکتینگ . هر آنچه را یاد بگیریم را در اختیار شما قرار میدهیم تا با هم به بهتر شدن و بهتر دیده شدن برسیم.

احتمالا به مطالب زیر علاقه‌ مند باشید از این نویسنده بیشتر بخوانید
ابزارهای بازاریابی اینترنتی

چگونه ترافیک IP کارمندان خود را در گوگل آنالیتیکس حذف کنیم؟

ابزارهای بازاریابی اینترنتی

اکانت الکسا چیست و چگونه آنرا تهیه کنیم؟

ابزارهای بازاریابی اینترنتی

راهنمای کامل اتصال گوگل آنالیتیکس به سایت

متفرقه

پلتفرم یادگیری ماشینی گوگل Google AutoML Cloud

پیش بعدی

پاسخی دهید
منصرف شده ام

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − پنج =

تماس از خطوط ثابت کل کشور: ۷۰۷۰۷۰۱۲-۰۲۱

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱ شب حتی ایام تعطیل