قدرت صفحه ( PA ) و قدرت دامنه ( DA )

در این پست به افزایش قدرت دامنه و قدرت صفحه میپردازیم آشنایی مقدماتی با PA& DA لازمه ی استارت برای هر سئو کار هست و یکی از مهم ترین کار های نحوه انتخاب دامنه هست پس با ما همراه باشید.

نحوه انتخاب دامنه، سئو دامنه ، بهینه سازی صفحه،قدرت دامنه، صفحه بیهنه شده ، SEO ،Page Authority، قدرت صفحه ( PA ) و قدرت دامنه ( DA )

قدرت دامنه و نحوه انتخاب دامنه (Domain Authority)( DA )

نحوه انتخاب دامنه، سئو دامنه ، بهینه سازی صفحه،قدرت دامنه، صفحه بیهنه شده ، SEO ،Page Authority، قدرت صفحه ( PA ) و قدرت دامنه ( DA )

دامنه اینترنتی (Domain) شما مثل هویت شما در فضای آنلاین است. همانطور که اگر کسی با شما کاری داشته باشد باید اسم شما را صدا بزند، اگر مخاطبان شما بخواهند شما را در اینترنت پیدا کنند سریع ترین راه دانستن دامنه وب سایت شما است.دامنه ها به دو دسته بندی کلی دامنه های محلی مانند: .ir,.tr.uk.us) و دامنه های بین المللی (مانند(.com, .org, .net تقسیم بندی می شوند. در حال حاضر دامنه های .ir و .com از متداول ترین دامنه های مورد استفاده در ایران هستند.ثبت دامنه .ir به علت محلی بودن و قیمت تقریبا ثابت و ریالی آن بسیار ارزان تر از دامنه .com است. ثبت تمام دامنه های بین المللی تنها با ارزهای بین المللی مثل دلار و یورو امکان پذیر است و به همین دلیل قیمت آن وابستگی شدید به قیمت ارز در بازار ایران دارد. شما برای ثبت دامنه های بین المللی در ایران می توانید از یکی از شرکت های معتبر ثبت کننده دامنه های بین المللی کمک بگیرید و با پرداخت ریالی از داخل ایران، دامنه بین المللی مورد نظر خود را ثبت کنید.همانطور که گفتیم یک دامنه در حکم هویت و نام آنلاین شما است، پس لازم است که برای انتخاب یک دامنه خوب حساسیت بسیار زیادی به خرج دهید.راهنمای انتخاب دامنه مناسب برای کسب و کارآدرس پستی سایت شما نام دامنه است:

· به راحتی به ذهن سپرده شود.

· کوتاه باشد

· معرف بنگاه اقتصادی شما باشد.

· حاوی کلید باشد.

· مترادف فارسی یا مترادف انگلیسی در نام دامنه رو در نظر داشته باشید.(چه انگلیسی _ چه فینگلیش)

· -دامنه کپی شده انتخاب نکنید

· در انتخاب دامنه به .com و .ir اولویت دهید

· از کلمات و عبارات کوتاه و ساده در دامنه خود استفاده کنید

· پیشوند و پسوندهای عام همیشه خوب نیستند

· در دامنه خود از اعداد استفاده آوایی نکنید

· روی کلمات کلیدی ای که مخاطبان شما جستجو خواهند کرد تمرکز کنید

· دامنه انتخابی شما باید تست تلفن را بگذراند

· دامنه کپی شده انتخاب نکنید

هرگز به سمت انتخاب دامنه هایی که به شکلی کپی یک نام مطرح هستند نروید. دامنه شما باید منحصربفرد باشد تا بتواند هویت کسب و کار شما را منعکس کند. به طور مثال اگر یک مغازه فروش تجهیزات محصولات شرکت Apple هستید بهتر است نام مستقل خود را داشته باشید تا نامی مانند: AppleSara. نام های کپی از قدرت برند شدن بسیار کمتری برخوردار هستند.
در انتخاب دامنه به .com و .ir اولویت دهیدشک نکنید که در ذهن عموم مخاطبان ایرانی این دو پسوند اولین گزینه ها (و متاسفانه در بسیار از موارد آخرین گزینه ها) هستند. عموم مردم ابتدا نام برند شما را با .com تست می کنند و اگر نتیجه نگرفتند به سراغ .ir می روند. به همین علت ایده آل ترین حالت زمانی است که بتوانید هر دو دامنه را برای خود ثبت کنید تا جلوی سو استفاده از برند اینترنتی خود را نیز بگیرید.  از کلمات و عبارات کوتاه و ساده در دامنه خود استفاده کنید

اگر به فکر حافظه مردم نیستید به فکر گوشی های موبایل باشید! کاربران اصلا دوست ندارند مجبور شوند یک نام دامنه بلند را با گوشی موبایل خود تایپ کنند تا وارد وبسایت شما شوند. استفاده از دامنه های بلند می تواند ضرر بزرگی به برندینگ اینترنتی شما وارد کند. دامنه های بلند و طولانی در دراز مدت بخش زیادی از کاربرانی که می توانستند مخاطب شما باشند را از شما خواهد گرفت. دامنه ای مثل fekrgostaranehezaresevom – com چیزی برای یک فاجعه برندینگ کم ندارد!

پیشوند و پسوندهای عام همیشه خوب نیستند

پیشوند هایی مثل best، easy، top و … می تواند از قدرت برند شدن دامنه شما کم کند. همیشه روالی که مرسوم است و عده زیادی از آن استفاده می کنند نتیجه خوبی در پی ندارد. توصیه می کنیم که تا جای ممکن برای دامنه خود از این پسوندها استفاده نکنید.

در دامنه خود از اعداد استفاده آوایی نکنید

استفاده آوایی از اعداد در اکثر موارد اعتبار دامنه را به شدت کاهش می دهد. استفاده از نام هایی مثل sk8school، ۳da و … فقط از دید نوجوان ها می تواند اسم های خلاقانه به نظر برسد اما بعید است بتواند اعتباری برای کسب و کار شما ایجاد کند و اعتماد مخاطبانتان را جلب کند.

روی کلمات کلیدی ای که مخاطبان شما جستجو خواهند کرد تمرکز کنید

یکی از راهکارهای خوب انتخاب دامنه تمرکز روی واژگانی است که احتمالا مخاطبان شما جستجو خواهند کرد. گنجاندن مستقیم این واژگان یا معادل انگلیسی آن ها در نام دامنه در دراز مدت روی نتایج جستجوی شما در آن کلید واژه بخصوص تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

دامنه انتخابی شما باید تست تلفن را بگذراند

به چند نفر از دوستان و آشنایان خود زنگ بزنید و نام دامنه ای که انتخاب کرده اید را برایشان بخوانید، از آن ها بخوانید که آن نام را با حروف انگلیسی بنویسند و برای شما بخوانند که چطور آن را نوشته اند، به این ترتیب می توانید مطمئن شوید که آیا همه کاربران نام دامنه شما را یکجور مینویسند یا برای نامی که انتخاب کرده اید چند املای مختلف در ذهن مخاطبانتان وجود دارد. توصیه می شود که حتما از نامی برای دامنه خود استفاده کنید که تک املایی است، استفاده از نام های چند املایی در ادامه فعالیتتان شما را با مشکلات زیادی مواجه می کند.برای تعیین قدرت دامنه ما در مقابل الگوریتم های گوگول از ماشینی استفاده میکنیم تا بهترین مدل در برابر موتور جستجو را تشکیل بدهیم برای محاسبه این مدل ۴۰ سیگنال وجود دارد چون این قدرت اغلب در حال تغییر است به همین دلیل از قدرت دامنه از قدرت رقابتی استفاده میکنیم. قدرت دامنه از فاکتورهای مختلفی ( MozRank, MozTrust, link profile) تشکیل شده است که هرکدام به صورت جداگانه تاثیری در رتبه و افزایش قدرت دامین دارند.

قدرت صفحه چیست؟ (Page Authority)

page-authority-info

Page Authority یا همان قدرت صفحه یک مقدار متریک است که الگوریتم محاسبش را سایت موز دات کام تعیین کرده است و عملکرداین فاکتور شبیه به پیج رنک سایت گوگل در نتایج جستجوی موتورهای جستجوگر است. فاکتور Page Authority براساس داده‌هایی از Mozscape ایندکس و از داده‌هایی مثل تعداد بک لینک ،MozRank ، MozTrust و ده‌ها فاکتور دیگر تعیین می‌شود.این فاکتور یک مدل ماشینی برای فهمیدن و پیش بینی و یا یافتن الگوریتمی که بهترین ارتباط را با رتبه بندی هزاران نتایج جستجو دارد استفاده می‌شود.

خوب است که از قدرت صفحه ( PA ) و قدرت دامنه ( DA ) به عنوان معیار مقایسه در هنگام جستجو تعیین کرد که کدام سایت یا صفحه‌ای از سایت دارای قدرت یا لینک مهم و با کیفیت نسبت به بقیه دارد.برخلاف فاکتور خاصی مثل mozRank که فقط نشان دهنده محبوبیت لینک و تعداد لینک‌های یک سایت یا صفحه‌ای از سایت است، فاکتور قدرت یک مقدار سطح بالاتری است که سعی بر پاسخگویی به سوالاتی مثل رتبه سایت یا صفحه‌ای از سایت در نتایج جستجوی عبارتی خاص در گوگل است.
برای محاسبه قدرت صفحه از سایت www.opensiteexplore.org یا از نوار ابزار moz.com/tools/seo-toolbarاستفاده نمایید.

5 دیدگاه ها
  1. آشپزی و تعذیه میگوید

    سلام.ممنون .خیلی خوب بود.از
    دست اندرکاران وبسایت به
    این خوبی سپاسگزارم

  2. hamiemami میگوید

    سلام و خسته نباشید ممنونم از شما وتیم سئو .
    آیا خرید بک لینک برای سایت به Page Authority تاثیر داره من چند وقتی از نفر اول در گوگل به سوم اومدم به گفته فرمایش شما moz tolbar نصب کردم دیدم
    رغبای من لینکهای ورودیشون زیاده و بالاتر از من هستن اگه امکانش هست لطفا راهنمایی کنید .وبسایت ما هم http://www.avizhe.org هست.
    ممنونم

    1. میلاد غیب دوست میگوید

      سلام با توجه به رقابت در کلمات از نظر سئو مسلما نیاز دارید محتوای قوی تر و کیبورد های بیشتری را ایجاد کنید تا از رقیب های خود پیشی بگیرید خیلی عوامل مختلفی هستند که تاثیر گذار هستند برای این که بتوانیم در جستجوی گوگل بالا باشید

  3. نقاشی ساختمان میگوید

    نکات دقیق و فهرست کاربردی بود
    مرسی از مطلب دقیق و علمی تون

  4. قطعات جانبی موبایل میگوید

    اقا خیلی وبسایتتون عالیه

پاسخی دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 3 =

تماس از خطوط ثابت کل کشور: ۷۰۷۰۷۰۱۲-۰۲۱

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱ شب حتی ایام تعطیل

پاسخی دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − دو =

تماس از خطوط ثابت کل کشور: ۷۰۷۰۷۰۱۲-۰۲۱

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱ شب حتی ایام تعطیل