بررسی و مقایسه تبلیغات نمایشی یا تبلیغات CPM در ایران

تبلیغات CPM یا Cost Per Mille یک اصطلاح در حوزه بازاریابی آنلاین است و نشان دهنده‌ی یک مبلغ از پیش تعیین شده در ازای ۱۰۰۰ بار نمایش بنر تبلیغاتی در وب سایت است. در این روش هزینه از طرف نمایش دهنده مشخص خواهد شد و تبلیغ دهنده برای هر ۱۰۰۰ مرتبه نمایش بنر باید بودجه در نظر بگیرد.

در دو پست قبلی با روش های تبلیغات و خیلی دقیق تر با نرخ تبلیغات نمایشی در برخی از سایت های خارجی آشنا شده اید.
در این پست هدف و تمرکز بر روی تبلیغات نمایشی یا  CPM است  و بررسی سایت های ایرانی ارئه که دهنده این تبلیغ برای کاربران خود هستند.

حرف “M” در CPM نشان دهنده عدد ۱۰۰۰ در اعداد رومی (Roman Numeral) است.

تبلیغات CPM یکی از رایج ترین روش های تبلیغاتی در وب است. تبلیغات دهنده ها معمولا موفقیت کمپین CPM خود را به واسطه نرخ کلیک (Click-Through rate) می سنجند. شایان ذکر است که به نسبت کلیک های صورت گرفته بر روی تبلیغات در مقایسه با تعداد نمایش بنرها، نرخ کلیک گویند.

به عنوان مثال، تبلیغی که به ازای هر ۱۰۰ بار نمایش، ۲ کلیک دریافت کرده، نرخ CTR آن ۲ درصد است. البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که در تبلیغات نمایشی و کلیکی، موفقیت یک تبلیغ تنها به نرخ کلیک آن وابسته نیست، چه بسا بسیاری از تبلیغات اینترنتی که کلیک های زیادی دریافت نمی کنند اما همچنان بسیار کارآمد و تاثیرگذارند.

CPM تنها یکی از چندین راه تبلیغات در سایت های اینترنتی است. از جمله راه های دیگر تبلیغاتی می توان به (CPC (Cost Per Click و (CPA (Cost Per Acquisition اشاره کرد. در تبلیغات CPC، تبلیغ دهنده هر بار که یک کاربر وب سایت بر روی تبلیغ او کلیک کرد، باید مبلغی را به نمایش دهنده بپردازد. اما در تبلیغات CPA، تبلیغ دهنده تنها در حالتی که کاربر وب سایت یک خرید و یا عملیاتی مشخص انجام داد به نمایش دهنده مبلغ از پیش تعیین شده ای را می پردازد.

در حال حاضر سه روش اصلی برای قیمت گذاری تبلیغات دیجیتال وجود دارد که اول به بررسی و مقایسه این روش ها میپردازیم

  • CPM (قیمت بر اساس نمایش یا  Cost per Impression)
  • CPC (قیمت بر اساس کلیک Cost per Click)
  • CPA (قیمت بر اساس عمل خواسته شده از مخاطب Cost Per Acquisition)

روش CMP :

طبق توافق CPM تبلیغ دهنده قبول می کند که به ازای هزار بار نمایش هر تبلیغ مبلغ خاصی را به نمایش دهنده بپردازد. این به معنی آن است که در چنین معامله ای نمایش دهنده برای هر تبلیغ نشان داده شده درآمد زایی می کند.

بد نیست در مورد توافق CPM چند نکته را بدانیم :

  • این روش عموما برای تبلیغ بدون شبکه های تبلیغاتی به کار برده می شود.
  • معمولا برای کمپین های برندینگ، که در آن هدف افزایش آگاهی (awareness) نسبت به یک برند یا محصول است استفاده می شود.
  • درآمد حاصل از آن قابل پیش بینی ترین مقدار درآمد برای نمایش دهنده است.

برای مثال، تبلیغ دهنده ای ممکن است یک کمپین تبلیغاتی را تحت این شرایط روی یک سایت بالا ببرد :‌

صدهزار نمایش بنر ۷۲۸ در ۹۰ به قیمت ۵ دلار بر هزار دلار

صدهزار نمایش بنر ۳۰۰ در ۶۰۰   یا آسمانخراش (skyscraper) به قیمت ۷ دلار بر هزار دلار

تحت این قرارداد، نمایش دهنده روی هم رفته ۱۲۰۰ دلار درآمد خواهد داشت : ۵ دلار به ازای هر هزار بنر ۷۲۸ در ۹۰ که مجموعا ۵۰۰ دلار می شود. و ۷ دلار به ازای هر هزار بنر آسمانخراش که می شود ۷۰۰ دلار.

قیمت CPM از زیر یک دلار شروع می شود و می تواند به اعداد سه رقمی هم برسد. یعنی درآمد حاصل از نمایش ۱۰۰۰ بنر تبلیغاتی می تواند از چند سنت تا بیش از ۱۰۰ دلار تغییر کند. علت این نوسان زیاد قیمت این است که تعداد مخاطبان در هر سایت با سایت دیگر متفاوت است. سایت هایی که تبلیغات شان را به صورت هدفمند تری می توانند نشان دهند رقم CPM  بالاتری دارند.

   مزایای CPM :

از واضح ترین مزیت اش اگر بخواهیم شروع کنیم، این که شما به ازای هر تبلیغی که نشان می دهید پول در می آورید و درآمدتان منوط به تعداد کلیک یا انجام اعمال دیگر از سوی مخاطب نیست. بنابراین هر کاربری که به سایت تان ورود کند برای شما سودآور خواهد بود. نتیجه ی این شیوه ثبات و پایداری در درآمد زایی است. اگر تعداد بازدید کنندگان تان را بدانید، درآمد‌ تان را هم می توانید پیش بینی کنید.همین طور شما دقیقا می دانید چند بار تبلیغ را نمایش داده اید (چون آمار روزانه ترافیک سایت تان را حتما می دانید!) بنابراین می دانید که باید از مشتری تان انتظار چه مبلغی را داشته باشید.

 معایب CPM :

از دیدگاه یک نمایش دهنده، معایب زیادی برای شیوه ی قیمت گذاری CPM وجود ندارد.

فقط یک امای بزرگ وجود دارد :

  • این که به ازای ثبات درآمد زایی، ممکن است نمایش دهندگان مطرح بخشی از پولی که می توانند دربیاورند را در این مدل از دست بدهند. به عبارت دیگر، قرارداد های CPM همیشه به بالاترین سوددهی ختم نمیشوند.
  • اگر سایت شما مخاطبین مناسب برای یک تبلیغ خاص را دارد ممکن است از شیوه ی CPC یا CPA به سوددهی بهتری برسید.

 

روش CPC:

 

روش قیمت به ازای کلیک یا CPC به این معنی است که تبلیغ دهنده هر بار که روی یکی از تبلیغات اش کلیک بشود به نمایش دهنده مبلغی پرداخت می کند. به عبارت دیگر، تبلیغ دهنده پول کاربرانی را می دهد که از سایت نمایش دهنده به سایت خودش راهنمایی شده اند.

در مورد روش CPC باید این چند مورد را بدانیم :‌

  • درآمد حاصل از آن ثبات روش CPM را ندارد.
  • تبلیغ دهنده لازم نیست هیچ مبلغی به ازای تبلیغاتی که رویش کلیک نمی شود بپردازد.
  • گستره ی دنیای تبلیغ دهندگان را بازتر می کند. (خیلی از تبلیغ دهندگان-به خصوص در ایران- روش CPC را به CPM ترجیح می دهند.)
  • تبلیغ دهندگانی که کمپین های مستقیم دارند (direct response campaign روش هایی که انجام عمل خاصی را از مخاطب طلب می کند.) این روش را ترجیح می دهند.
  • اغلب توسط شبکه های تبلیغات نظیر Google AdSense (سامانه ی نمایش دهندگان گوگل) استفاده می شود.
  • نمایش دهندگان قابلیت ردیابی و شمارش دقیق تعداد کلیک ها در بیشتر نرم افزار های ارایه خدمات تبلیغاتی را دارند بنابراین آمار درآمدشان کاملا برای خودشان شفاف سازی می شود.

مفهوم بازدید از صفحه (PageViw) چیزی است که نمایش دهندگان تامین اش می کنند. بنابراین آن ها همیشه باید بتوانند سود کلی شان را در رابطه با  تعداد بازدید از صفحات شان حساب کنند. (درآمد بر ۱۰۰ بازدید از صفحه) حتی اگر از شیوه ی CPC استفاده کنند. کلیک برای تبلیغ دهنده مهم است و نمایش برای نمایش دهنده.

این بار تصور کنید که توافق بر اساس CPC صورت گرفته است و تبلیغ دهنده به ازای هر کلیک ۵دلار به نمایش دهنده می پردازد. نمایش دهنده در این صورت باید بر این اساس تبلیغ را منتشر کند :‌
صد هزار نمایش بنر ۷۲۸ در ۹۰، که منجر به ۱۰۰ کلیک می شود.صدهزار نمایش بنر ۳۰۰ در ۶۰۰ آسمان خراش (Skyscraper)، که منجر به ۱۲۰ کلیک  می شود.
این توافق منجر به ۵۰۰ دلار حاصل از بنر ۷۲۸ در ۹۰ و ۶۰۰ دلار حاصل از بنر های آسمان خراش می شود. که مجموعا می شود ۱۱۰۰ دلار. به عبارتی نمایش دهنده ۱۱۰۰ دلار از صدهزار بازدید صفحه درآورده است. (۱۱۰۰ دلار تقسیم بر ۱۰۰ که می شود ۱۱دلار) پس به ازای هر ۱۰۰ کلیک ۱۱ دلار پرداخت می شود.

مزایای روش CPC :‌

اگر مخاطبین تان برای نوع خاصی از تبلیغ مناسب اند و می توانید برایشان با هدفمندی بالایی تبلیغ کنید که شانس کلیک کردن روی تبلیغ تان زیاد باشد، روش CPC برای درآمد زایی فوق العاده است. صرف این که روش CPC برای تبلیغ دهنده ریسک پایین تری دارد لزوما به این معنی نیست که برای نمایش دهنده درآمد بالایی نخواهد داشت.

همین طور با تجربه به این نکته می رسید که اگر روش CPC را جزء گزینه هایتان داشته باشید تبلیغ دهنده های بیشتری جذب شما خواهند شد. شرکت های بسیار زیادی هستند که فقط به ازای کلیکی که روی تبلیغ شان می شود پول خرج می کنند.

 معایب روش CPC :

  • عیب بزرگ روش CPC همان ریسک بالای آن است. اگر تبلیغ به هر دلیلی موفق به ارتباط برقرار کردن با مخاطب نشود درآمدی برای نمایش دهنده نخواهد داشت.
  • یکی دیگر از مشکلاتی که به ندرت امکان دارد پیش بیاید تفلب شرکت ها در آمار کلیک توسط ربات ها است

روش CPA:

 

روش سومی هم برای قیمت گذاری تبلیغات هست که مسلزم کامل شدن مراحل بیشتری از سمت مخاطب است تا نمایش دهنده را به درآمد برساند. در روش CPA تبلیغ دهنده فقط برای کلیک هایی پول می دهد که مخاطب را به اعمال خاصی رهنمون می سازند. این اعمال می تواند از خرید یک محصول، دانلود یک فایل، تا عضو سایت شدن متغیر باشند.

  • در این روش تبلیغاتی نمایش دهنده به ازای فروش (یا هر عمل) مستقیمی که برای تبلیغ دهنده به ارمغان می آورد به درآمد می رسد. این روش برای تبلیغ دهنده از کمترین ریسک برخوردار است.
  • نکته ی مهم این روش در این است که نمایش دهنده در مورد درآمدش دیگر شفافیتی ندارد.

مزایای روش CPA:

از آن جا تبلیغ دهنده حاضر است مبلغ به نسبت بالایی به ازای هر تراکنش کامل (completed transaction) بپردازد، نمایش دهنده می تواند با یک بار تبلیغ کردن حتی به ۱۰۰ دلار هم برسد.

چیزی که دوباره باید به آن توجه ویژه داشت این است که، اگر مخاطبین یک سایت به موضوع یک تبلیغ مربوط هستند این روش می تواند خوب جواب بدهد. مثلا اگر شما یک بلاگ با موضوع شکار دارید احتمالا از تبلیغ رژ لب در آن نمی توانید با روش CPA پول خاصی در بیاورید.

معایب روش CPA :

بزرگترین ایراد این روش ناپایداری و غیر قابل پیش بینی بودن آن در رسیدن به درآمد است. ممکن است شما روز های متمادی تبلیغی را نشان دهید و کلیک های بالایی هم داشته باشید ولی تراکنشی انجام نشود.معضل مهم دیگر این روش عدم شفافیت اش برای نمایش دهنده است. به محض این که کاربر از سایت نمایش دهنده به سایت تبلیغ دهنده برود، دیگر نمایش دهنده نمی داند که خریدی انجام شده یا کاربر بلافاصله سایت تبلیغ دهنده را ترک کرده است. البته تبلیغ دهنده آمار خوبی در این باره دارد ولی نمایش دهنده مجبور است به گزارشی که تبلیغ دهنده به او می دهد اعتماد کند.

 

بالاخره کدام یک؟

 

هیچ قانون خاصی وجود ندارد که به ما بگوید کدام روش قیمت گذاری مناسب تر از آن یکی است. تعیین کردن چنین چیزی به نوع سایت، مخاطبین و نوع کمپین بر میگردد. برای اغلب نمایش دهندگان روش CPM محبوب تر از بقیه است چون قابل پیش بینی ترین بازده را دارد. ولی حتی این روش هم همیشه بهترین نتیجه را –حتی برای نمایش دهنده- به همراه ندارد.

یک تبلیغ فرضی را در نظر بگیرید که روی سایتتان قرار گرفته است :‌

یک میلیون نمایش (فرض کنیم در واحد های ۳۰۰ در ۲۵۰)

۱۵۰۰ کلیک  (با CTR ۰.۱۵ درصد – CTR یا click thru rate به نسبت مخاطبینی که روی یک صفحه یا تبلیغ کلیک می کنند به تعداد کل مخاطبینی که آن تبلیغ یا صفحه را بازدید می کنند گفته می شود.)

۳۰۰ عضو جدید (نرخ تبدیل ۲۰ درصدی)

بهترین روش برای نمایش دهنده بستگی به این دارد که به ازای هر روش چقدر سود کرده است، مثلا ؛

  • ۱۰ دلار در روش CPM که به سود دهی هزار دلاری می رسد.
  • ۱۰ دلار در روش CPC که به سود دهی ۱۵۰۰۰ دلاری می رسد.
  • ۱۰۰ دلار در روش CPA که به سود دهی سی هزار دلاری می رسد.

در این روش سایت نمایش دهنده مخاطبین هدف مناسبی برای تبلیغ داشته بنابراین از روش CPA به بهترین سوددهی رسیده است.

سیستم و روند اجرای تبلیغات نمایشی یا تبلیغات کلیکی به دو جنبه تبیلغ دهنده یا آگهی دهنده و تبلیغ کننده یا نمایش دهنده تقسیم می شود

تبلیغ دهنده ها:
تبلیغ دهنده میتواند با ایجاد یک کمپین تبلیغاتی همزمان بنر های تبلیغاتی در سایز های مختلف آپلود نماید ( معمولا اکثر سایت های که ارائه دهندگان تبلیغات هستند امکانات ساخت بنر را برای کابران ایجاد نموده اند ) تا در شبکه سایت های نمایش دهنده به نمایش درآید و کاربران پس از کلیک بر روی آنها به سایت شما منتقل شوند.

نمایش دهنده ها:

جهت کسب درآمد از وب سایت خود باید ابتدا آن را در سیستم ارائه دهندگان تبلیغات ثبت نمایند و منتظر شوند تا سایت مورد برسی و تایید قرار گیرد.  پس از تایید نمایش دهندگان می توانند کد های نمایش بنر های تبلیغاتی را در وب سایت خود قرار دهند

در بررسی شرکت ها هیچ گونه دخالتی در مطالب ارائه شده انجام نشده است و تمامی مطالب از شرکت های ارائه دهنده تبلیغات بیان شده است.

بررسی شرکت های ایرانی ارئه دهندگان تبلیغات نمایشی در ایران

۱- سایت وطن کلیک

 

سیستم تبلیغاتی وطن کلیک به نمایندگی از وب سایت های معتبر ایرانی تبلیغات بنری آگهی دهندگان را در وب سایت های پر بازدید به نمایش در آورده و به ازای کلیک های انجام شده، پس از کنترل دقیق سلامت کلیک ها و جلوگیری از هر گونه تقلب و هدر رفتن هزینه آگهی دهنده هزینه تبلیغات را از آگهی دهنده دریافت و به حساب سایت نمایش دهنده واریز نماید.

آگهی دهندگان در سایت وطن کلیک

در صورتی که برای معرفی محصولات و خدمات خود نیاز به تبلیغات دارید کافی است آگهی خود را به سیستم تبلیغات وطن کلیک سپرده تا روزانه میلیون ها بار در سایت های نمایش دهنده تبلیغات نمایش داده شوند اما شما تنها هزینه کلیک های معتبر انجام شده روی تبلیغات را منطبق با هدفمندی های تنظیم شده خودتان خواهید پرداخت! شما می توانید بر اساس موارد زیر تبلیغات خود را هدفمند کنید:

  • بر اساس بازه زمانی
  • بر اساس سیستم عامل
  • بر اساس منطقه جغرافیایی
  • موضوع سایت های نمایش دهنده

شما در این سایت با تعیین بودجه روزانه و هزینه تبلیغات روزانه برای نمایش یا کلیک میتوانید هزینه تبلیغات خود را کنترل کنید هزینه تبلیغات بستگی به اندازه بنر تبلیغاتی نیز بستگی دارد.

نمایش دهندگان در سایت وطن کلیک

در صورتی که صاحب یک وب سایت اینترنتی با بازدید مناسب می باشید می توانید به عنوان نمایش دهنده شبکه تبلیغات وطن کلیک در سیستم عضو شده و از سایت خود کسب درآمد نمایید.

برای شروع کار کافی است پس از عضویت سایت های خود را به سیستم معرفی نموده و کد های نمایش بنر تبلیغاتی را در وب سایت خود قرار دهید.

شبکه تبلیغات وطن کلیک به ازای هر هزار نمایش بنر در وب سایت شما تا ۱۲۰۰ ریال و همچنین به ازای  هر کلیک ارسالی از سایت شما مبلغ  ۶۰۰ تا ۱۵۰۰ریال به عنوان درآمد به شما پرداخت می نماید که این مبلغ برای سایت های دارای رنک بالا  قابل افزایش نیز می باشد.

پنل کاربری هدفمند برای تبلیغات و ساخت کمپین های تبلیغاتی

از ویژگی های این سایت میتوانیم به همکاری با شرکت های طراحی بنر و شرکت های طراجی سایت برای کاربران اشاره کرد.

۲- تبلیغات CPM، روش پرداخت جدید در ای‌نتورک

 

کما بیش همگی با ای نتورک آشنا هستید اولین و بهترین نوع ارائه دهنده تبلیغات در ایران

ای‌نتورک به تازگی سرویس تبلیغات CPM را معرفی کرده است که در این روش خارج از بحث میزان تعداد کلیک، هزینه‌ بر اساس ۱۰۰۰ بار نمایش بنر تبلیغاتی در وب سایت‌ها محاسبه خواهد شد. این روش که از سوی آگهی دهندگان با استقبال خوبی همراه بوده، برای کسب و کارهایی که به دنبال ایجاد برندینگ و معرفی محصول و خدمات خود در کوتاه‌ترین زمان و به صورت گسترده هستند، بسیار مفید است.

با توجه به کیفیت و نرخ CTR استانداردی که ارایه می‌شود، هزینه نمایش به روش تبلیغات CPM در برخی از سایزهای بنر در ای‌نتورک به شرح زیر خواهد بود:

  • ۴۰ درصد افزایش قیمت در سایزهای بزرگ:  ۹۰×۹۷۰ – ۲۵۰×۳۰۰ – ۲۵۰×۹۷۰ – ۶۰۰×۳۰۰ – ۳۰۰×۶۰۰
  • ۳۰ درصد افزایش قیمت در سایزهای متوسط: ۶۰۰×۱۶۰- ۲۵۰×۲۵۰- ۶۰۰×۱۲۰- ۹۰×۷۲۸

۳- شبکه تبلیغات ادنگاه

 

ادنگاه یک شبکه تبلیغات اینترنتی هوشمند بر پایه پرداخت به ازای کلیک (CPC) است که با رویکردهای جدیدی وارد بازار تبلیغات اینترنتی ایران شده و می‌تواند با روش‌های نوین تبلیغات آنلاین به توسعه کسب و کارها کمک کند

انواع پارامتر های هوشمند در تبلیغات اد نگاه

درآمد به ازای نمایش

در این حالت درآمد ناشران به ازای هر هزار بار نمایش (CPM) محاسبه می‌شود و برای هر هزار بار نمایش مبلغ ۸۰ تومان به ناشران پرداخت می‌شود. در صورتی که تعداد و کیفیت کلیک‌ها در سطح مطلوبی باشد این نرخ تا ۱۵۰ تومان به ازای هر هزار بار نمایش قابل افزایش خواهد بود.این روش فقط برای وب سایت‌های زیر ۱۰۰۰ ایران (الکسا) قابل استفاده می‌باشد.

این شرکت تبلیغات دیگری ازقبیل تبیلغات همسان و تبلیغات کلیکی نیز ارائه می دهد که در بررسی هر نوع تبلیغات مجدد بررسی میکنیم.

۴- تیم دارت

 

تیم دارت یک مجموعه‌ی جوان و خلاقه، که روزمره‌گی باعث نمی‌شه کارهای جدید و نو نکنه. این تیم به جای گفتن از باید و نبایدهای تبلیغات ، آدم‌های شهریِ خسته از تبلیغاتِ تکراری رو سر ذوق میاره و باهاشون ارتباط برقرار میکنه.

شما می‌توانید میلیون‌ها نفر از افرادی که سایت‌هایی مشابه با سایت شما را مطالعه می‌کنند، مورد هدف قرار دهید.
آژانس دارت با انتخاب بهترین رسانه‌ها و شبکه‌های تبلیغاتی داخلی، بهترین راهکار را برای حضور برند شما در وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن های معتبر ایرانی ارائه خواهد داد.

۵- کسب درآمد به روش CPM  در شرکت تبلیغاتی nextads

 

CPM مخفف عبارت Cost Per Impression است و در این روش کسب درآمدی به ازای هر ۱۰۰۰ بار نمایش بنرهای نکست ادز که در وب سایت شما داده می شود . مبلغی ثابت به ازای آن ۱۰۰۰ بار نمایش برای شما در پنل کاربری نکست ادز ثبت می شود .

نحوه کسب در آمد برای تبلیغ دهندگان

در این روش شما به ازای هر ۱۰۰۰ نمایش هر جایگاه بنر که در سایت شما وجود دارد مبلغی از ۷۵ تا ۱۰۰ تومان به حساب شما در پنل NextADS واریز خواهد شد.

محتوای بنرهای تبلیغاتی CPM تفاوتی با روش PPC ندارد و کاملا مشابه آن است و تنها روش محاسبه درآمد متفاوت است .

تعرفه متغیر CPM تا ۱۰۰ تومان از نرخ هزینه تبلیغات در nextads شناخته می شود.

۶- تیم تبلیغاتی مگنت

 

مگنت یک شبکه تبلیغاتی آنلاین با محوریت تبلیغات هوشمند بر روی وب، موبایل وب و اپلیکیشن‌های تلفن همراه است که به تبلیغ دهندگان کمک می‌کند تا به شکلی هدفمند تبلیغات خود را در معرض دید میلیون‌ها ایرانی قرار دهند و به ناشران و توسعه دهند‌گان کمک می‌کند تا از رسانه خود جریان درآمدی جدیدی داشته باشند. با مگنت، تبلیغ کنید، تبلیغ بگیرید و بهتر دیده شوید.

مگنت با ارائه‌ی گزارش های دقیقCTR، CPM، eCPmو…این امکان را به شما ارائه می دهد تا در هر ساعتی از شبانه روز با تغییر هدفگذاری‌‌ها و آزمودن دسته‌های رسانه‌های مختلف، بهترین و اثربخش‌ترین‌ها را برای تبلیغات خود انتخاب کنید و با کاهش هزینه‌ها، کمپین خود را بهینه‌سازی کنید.

مگنت با هدفمندسازی هوشمند بهترین نتایج را برای تبلیغ‌دهندگان خود خواهد داشت. تبلیغات هوشمند این امکان را به شما می‌دهد تا به مشتریان بالقوه خود راحت‌تر و سریع‌تر نزدیک شوید و آن چه را که می خواهید با آن ها درمیان بگذارید.

شما در پنل مگنت می‌توانید در کمپین خود هدفگذاری‌ های متعددی را انتخاب کنید و در آنها به دسته‌بندی‌های مختلف مشتریان براساس زمان( محدوده مشخص ساعات شبانه روز) ، موقعیت مکانی، نوع رسانه مورد مطالعه، نوع دستگاه، اپراتور و … دسترسی پیدا کنید و به مشتریان هدف، تبلیغات مختص خودشان را نمایش دهید.

۷- تیم آکا ایران

 

آکاایران جامع ترین پرتال عمومی و مرجع ایران دارای مجموعه متنوع در زمینه های مختلف از جمله خبری ، اجتماعی ، اقتصادی ،تاریخی ، سرگرمی ، سبک زندگی ، خانواده ، بهداشت و سلامت ، فرهنگ و هنر پورتالی پر مخاطب و محبوب برای کاربران فارسی زبان می باشد . دسته بندی صحیح سریعترین سرعت لود و آپدیت شبانه روزی از ویژگیهای اختصاصی آکاست آکاایران با بیش از ۱۱ میلیون بازدید کننده و در حدود ۳۲ میلیون بازدید در ماه طیف وسیعی از کاربران اینترنت را به خود اختصاص داده و بنا به آمار سایت Alexa در بین ۳۰ سایت پربازدید قرار دارد . که با کسر سایت های خارجی همچون گوگل و یاهو می شود اذعان کرد بعنوان سایت عمومی مرجع آکا جزو سه سایت برتر ایران می باشد . همچنین توجه داشته باشید در رنکینگ الکسا سایتهایی که دارای اوریج پیج پایین تری هستند ورودی نفراتی که از سایت بازدید می کنند بیشتر است که این بسیار برای تبلیغ مهم است پورتال اکاایران با ویژگی های ذیل مکانی بسیار مناسب جهت تبلیغات موثر می باشد.

۸- شبکه‌ی نمایش دهندگان ادتیوب

 

ادتیوب  شبکه مختص ناشرین اینترنتی در ایران است که در حال حاضر به تامین حدود ٨٠ میلیون نمایش بنر در روز می پردازد. در واقع ادتیوب از یک سو با تامین جایگاه های نمایش بنرهای وب و موبایل وب برای شبکه های تبلیغاتی و آژانس های بازاریابی آن ها را از یک شبکه نمایش هدفمند و با کیفیت بهره مند می کند و از سوی دیگر با تامین آگهی به وب سایت ها و ناشرین اینترنتی کمک می نماید تا درآمد خود را خود بهینه و ماکزیمم سازند.

CPM:

در مدل تجاری cpm معیار شمارش کانتر، هر ۱۰۰۰ نمایش موفق می باشد، برخلاف cpc که به ازای هر کلیک روی بنر تبلیغاتی محاسبه می شود. هر سایت با توجه به کیفیت و ctr خود، دارای نرخ cpm متفاوتی است که در بخش تعرفه ها به آن اشاره شده است. از جمله مزایای مدل cpm در مقابل cpc برای ناشرین می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • در مدل cpm شما با ارائه هر نمایش موفق کسب درآمد می کنید، حال آن که در مدل cpc برای کسب درآمد باید منتظر کلیک بازدید کننده روی بنر تبلیغاتی باشید.
  • در مدل cpm به دلیل آن که مبنای محاسبه کانتر نمایش است ناشرین می توانند از بنرها با هر محتوایی بدون نگرانی از تاثیر آن بر درآمدشان استفاده کنند. اما در مدل cpc برای افزایش شانس کلیک ناشرین باید از بنرها همسو با محتوای سایت استفاده کنند. بنابراین اجاره دادن جایگاه ها برای ناشرین در مدل cpm به مراتب امری راحت تر نسبت به مدل cpc می باشد.
  • در مدل cpm رشد درآمد ناشرین نسبت به مدل cpc بالاتر است زیرا وقتی که تعداد بازیدکنندگان سایتی افزایش پیدا می کند همه بازدیدکنندگان بنرها را می بینند اما الزامی برای کلیک کردن آنها وجود ندارد.

تسویه و پرداخت:

زمان بندی سیستم پرداخت ادتیوب به صورت دو هفته یکبار با حداقل درآمد ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال می باشد. هم چنین شبکه ادتیوب برای نمایش دهندگان برتر که دارای رتبه بالا در سایت الکسا هستند پیش پرداخت هم در نظر گرفته است.

پرداخت به صورت خودکار و از پنل داشبورد ادتیوب انجام می شود. نمایش دهندگان پس از درخواست از پنل داشبورد ادتیوب و دریافت پیامک ثبت درخواست، نهایتا ظرف مدت ۴۸ ساعت وجه خود را دریافت می کنند.

تعرفه ها:

تعرفه ها در ادتیوب در ازای هر ۱۰۰۰ نمایش اعمال می شود. نحوه محاسبه تعرفه برای هر سایت به رتبه، محتوا و ctr هر سایت بستگی دارد که به شرح زیر است:

 ۱  ۲ ۳
۹۰۰ ریال برای هر ۱۰۰۰ نمایش با ctr حدود ۰٫۲ ۷۰۰ ریال برای هر ۱۰۰۰ نمایش با ctr حدود ۰٫۱۵ ۵۰۰ ریال برای هر ۱۰۰۰ نمایش با ctr حدود ۰٫۱

هم چنین نمایش دهندگانی که از بنر های اسکرول، لایت باکس و شناور موبایلی استفاده می کنند شامل اضافه پرداخت نسبت به بنرهای معمولی می شوند
.

سایزها و نحوه جایگذاری:

با توجه به تنوع زیادی که در طراحی وبسایت ها وجود دارد تیم ادتیوب در تلاش بوده تا با تنوع در سایزها و نوع بنرهای خود، امکان استفاده از آن ها را برای وبسایت ها با هر طراحی را فراهم کند.

از جمله آن ها می توان به بنر های ۷۲۸*۹۰ اسکرولی بالا، لایت باکس ۶۰۰*۳۰۰ و بنر شناور موبایلی اشاره کرد.

سایز بنرهای معمولی ادتیوب به شرح زیر است:

۱۲۰*۲۴۰ – ۲۵۰*۲۵۰ – ۴۶۸*۶۰ – ۷۲۸*۹۰ – ۱۲۰*۶۰۰ – ۹۷۰*۹۰ – ۱۶۰*۶۰۰ – ۳۰۰*۶۰۰ – ۳۰۰*۲۵۰ – ۶۰۰*۳۰۰ – ۴۵۰*۴۵۰

اما مهم ترین فاکتور در رابطه با بنرها نحوه چیدمان آن ها است که در بخش زیر به مواردی از آن ها اشاره می کنیم:

  • بنر لایت باکس بهترین جایگزین برای تبلیغات پاپ آپ می باشد که اکثر بازدیدکنندگان از وجود آن ها ناراضی هستند. این بنر به بازدیدکننده حق انتخاب می دهد و به راحتی بسته می شود. همچنین بنر لایت باکس از کیفیت بالا تر و نهایتا از سودآوری بیشتری برخوردار است.
  • بهتر است بنرها در ابتدا و انتهای مطالب عنوان شده در وبسایت باشد.
  • از قرار دادن بنرها در مجاورت یکدیگر خودداری کنید. با این کار کیفیت و ctr سایت شما و در نتیجه درآمد شما از بنرها کاهش می یابد.
  • بجای استفاده از ۲ بنر کوچک کنار هم از یک بنر بزرگ استفاده نمایید.
  • از قرار دادن بنرها در قسمت انتهایی سایت جلوگیری کنید.

۹- تبلیغات در شبکه زنبور

 

تعرفه های نمایش دهندگان تبلیغ در زنبور

تبلیغات نمایشی ، نوعی از تبلیغات است که نمایش دهندگان بر اساس تعداد نمایش آگهی در سایتشان کسب درآمد میکنند ، این نوع تبلیغات تنها در سایتهای شبکه طلایی (سایتهای با رنک الکسای زیر ۲۰۰ ایران) فعال میگردد .

درآمد در این نوع تبلیغات بر اساس هر هزار بار نمایش میباشد . تعرفه هر ۱۰۰۰ نمایش در شبکه زنبور ۱۰۰ تومان بوده که از این میزان ۸۰ درصد آن برای نمایش دهنده تبلیغ ثبت میگردد .

تعرفه های تبلیغ دهنده

درصورتیکه هدفمندی خاصی را مد نظر داشته باشید هزینه هر کلیک بصورت زیر افزایش می یابد
تعرفه هدفمندی بر اساس نمایش در ساعات مشخصی از شبانه روز  ۶۰ تومان
تعرفه هدفمندی بر اساس محدوده جغرافیایی ۴۰ تا ۱۰۰ تومان
هدفمندی بر اساس سیستم عامل کاربر ۲۰ تا ۱۲۰ تومان
هدفمندی بر اساس نوع دسته بندی سایت ۲۰تومان
هدفمندی بر اساس  ۱۶۰ تومان
هدفمندی بر اساس نوع شبکه موبایل ۱۰۰ تومان
تعرفه قیمت بر اساس کلمات کلیدی خاص هر کلمه از ۱۵۰ تومان
در این نوع هدفمندی اگر سایتی شامل کلمات کلیدی فوق باشد تبلیغ شما در آن سایت اولیت داشته و نمایش داده میشود قیمت گذاری در این نوع هدفمندی بر اساس پیشنهاد قیمت از سوی سایر تبلیغ دهندگان و بصورت رقابتی تعیین میشود ، در واقع در صورتیکه شما کلمه هاستینگ را در کلمات کلیدی خود ثبت کنید و ارزش آن را ۱۵۰ تومان در نظر بگیرید و شخصی قبل از شما ارزش کلیک این کلمه را ۱۵۰ در نظر گرفته باشد تبلیغات شما بعد از تمام شدن بودجه تبلیغات شخص اول در آن سایت نمایش داده میشود برای اینکه تبلیغات شما با اولیت نمایش داده شود شما باید بودجه بیشتری بطور مثال ۱۷۰ تومان را انتخاب نمایید .

در زنبور بر اساس قیمت های پیشنهادی سایر تبلیغ دهندگان  ، یک پیشنهادقیمت مناسب با کلید واژه شما به شما ارائه میشود .

۱۰-شرکت تبلیغات صباد

 

افزایش آگاهی مخاطبان از برند (Brand Awareness) پرداخت بر اساس تعداد نمایش (CPM)

در صورتی که هدف از اجرای کمپین افزایش آگاهی از برند و یا اپلیکیشن باشد،مدل تجاری CPM برای اجرای کمپین تبلیغات موبایلی پیشنهاد می‌شود.

نتیجه گیری

در انتهای این پست امیدوارم معرفی، بررسی و مقایسه روش های تبلیغات موثر واقع شده باشد و خواهشمند ایم اگر شما هم از این شرکت های تبلیغاتی اطلاعاتی دارید ما و بقیه کاربران را مطلع کنید.

2 دیدگاه ها
  1. پدارم میگوید

    بسیار جامع و عالی بود کاش صبا ویژن کلیک یاب و فست کلیک رو هم مقایسه میکردید

  2. احسان میگوید

    سلام.
    من تجربه کار با سرویس تپسل رو دارم.اصلا کار با تپسل رو پیشنهاد نمیکنم.تپسل با گذشت زمان درآمد شما رو به شدت کاهش میده.فایل pdf زیر رو ببینید.
    http://uupload.ir/view/2w7i_tapsell.pdf

پاسخی دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − هفت =

تماس از خطوط ثابت کل کشور: ۷۰۷۰۷۰۱۲-۰۲۱

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱ شب حتی ایام تعطیل

پاسخی دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × پنج =

تماس از خطوط ثابت کل کشور: ۷۰۷۰۷۰۱۲-۰۲۱

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱ شب حتی ایام تعطیل