نحوه محاسبه هزینه به ازای هر کلیک در گوگل ادوردز

نحوه محاسبه هزینه در گوگل ادوردز

گوگل ادوردز  Google AdWords

گوگل ادوردز سرویس تبلیغاتی گوگل است که برای کسب‌وکار‌هایی که می‌خواهند تبلیغاتشان در گوگل نمایش داده شود و شبکه‌های تبلیغاتی آنها ارائه شده است. این برنامه به کسب و کارها این امکان را می‌دهد تا بودجه‌ای را برای تبلیغات تعیین کنند و فقط زمانی که کلیک زده می‌شود هزینه پرداخت کنند. این سرویس به حد زیادی بر روی کلمات کلیدی تمرکز می‌کند.

هزینه تبلیغات در گوگل ادوردز چقدر است؟ این سوال یکی از منطقی ترین سوالاتی است که به هنگام کار با گوگل ادوردز به ذهن افراد خطور می کند. بسیاری از افرادی که به تازگی با جستجوی پولی آشنا شده اند با این سوالات مواجه خواهند شد. اما این افراد تازه کار بیشتر از سایرین به تبلیغات کلیکی (PPC) علاقه نشان می دهند و می خواهند بدانند، آیا می توانند از پس هزینه تبلیغات در گوگل ادوردز بر بیایند یا خیر.

متاسفانه باید بدانید که پاسخ یکسانی برای این سوال وجود ندارد. این امر به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. هزینه های گوگل ادوردز به متغیرهای متعددی وابسته است.

  • گوگل ادوردز بر پایه سیستم مزایده استوار است که در آن کسب و کارهایی با کمپین های تبلیغاتی باکیفیت می توانند با هزینه اندک رتبه بهتری کسب کنند.
  • شما می توانید با تاکتیک هایی همچون زمانبندی تبلیغات، هدف گیری جغرافیایی و هدف گیری بر اساس دستگاه هزینه های صرف شده در گوگل ادوردز را مدیریت کنید.
  • میانگین هزینه به ازای هر کلیک در گوگل ادوردز بین ۱ الی ۲ دلار در شبکه جستجوست. میانگین CPC در شبکه نمایش معمولا زیر ۱ دلار است.
  • گران قیمت ترین کلمات کلیدی در ادوردز و بینگ به ازای هر کلیک ۵۰ دلار یا بیشتر هزینه خواهد داشت. اینها  کلمات کلیدی بسیار رقابتی هستند که در طولانی مدت سوددهی بیشتری خواهند داشت. به عنوان مثال بیمه یا شرکت های حقوقی.
  • خرده فروشان و فروشگاه های اینترنتی بزرگ ممکن است بیش از ۵۰ میلیون دلار را سالانه برای تبلیغات خود در ادوردز صرف کنند.
  • کسب و کارهای کوچک به طور متوسط ماهانه ۹۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ دلار برای کمپین های جستجوی پولی خود در گوگل ادوردز هزینه صرف می کنند. این مقدار سالانه ۱۰۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰۰ دلار خواهد بود.

یکی‌ از رایج‌ترین سوالات در استفاده از سیستم تبلیغاتی گوگل ادوردز نحوه محاسبه هزینه در ازای هر کلیک است. در اینفوگرافیک زیر می‌‌توانید با چگونگی این روند آشنا شوید.

گوگل ادوردز اینفوگرافیک نحوه محاسبه هزینه در گوگل ادوردز

این اینفوگرافیک ترجمه اوکس تیم که منبع این اینفوگرافیک سایت www.teachtofishdigital.com است.

مزایده در گوگل ادوردز چگونه کار می کند؟

موقعیت واقعی تبلیغ شما توسط تبلیغ و رتبه آن مشخص می شود. هرچقدر رتبه تبلیغ شما بیشتر باشد احتمال به دست آوردن موقعیت اول در نتایج جستجو نیز بیشتر می شود. پس از مشخص شدن رتبه بندی و جایگاه تبلیغ‌تان، هزینه واقعی که به ازای هر کلیک پرداخت خواهید کرد (CPC) بر اساس CPC تبلیغی که پس از تبلیغ شما قرار دارد، مشخص می‌شود. تنها یک استثنا برای این قانون وجود دارد و آن هم زمانی است که شما تنها پیشنهاد یا پایین ترین پیشنهاد مزایده را داده باشید؛ در این شرایط بایستی حداکثر مزایده (maximum bid) که مشخص کرده اید را برای هر کلیک پرداخت کنید. سیستم مزایده در ادوردز افرادی که با امتیاز کیفیت (Quality Score) پایین مزایده را انجام می دهند به شدت جریمه می کند. افرادی که امتیاز کیفیت بالایی دارند رتبه بالاتر و CPC کمتری دریافت خواهند کرد.

امتیاز کیفی یا Quality Score، امتیازی است که به کیفیت و میزان مرتبط بودن کلمات کلیدی و تبلیغات PPC داده می شود. گوگل با استفاده از امتیاز کیفی، هزینه هر کلیک (CPC) شما را محاسبه می کند. زمانی که این دو فاکتور (Quality Score و CPC) در یکدیگر ضرب شوند، نتیجه به دست آمده Ad Rank شما را تعیین می کند.

امتیاز کیفی کلمات کلیدی تبلیغات در گوگل، خود به عوامل متعددی بستگی دارد:

  • نرخ کلیک شما (CTR)
  • میزان مرتبط بودن هر کلمه کلیدی نسبت به گروه تبلیغاتی آن
  • کیفیت و میزان مرتبط بودن صفحه فرود
  • میزان مرتبط بودن متن آگهی گوگل
  • پیشینه فعالیت حساب کاربری گوگل ادوردز شما

مزایده های گوگل چند بار برگزار می شود؟

مزایده ها میلیاردها بار در هر ماه برگزار می شود. نتیجه چنین مزایده هایی این است که کاربران می توانند تبلیغات مرتبطی که به دنبالش هستند را پیدا کنند، تبلیغ کنندگان قادرند با کمترین هزینه با مشتریان احتمالی ارتباط برقرار کنند و گوگل از این طریق درآمد قابل توجهی کسب نماید.

 

نحوه محاسبه هزینه در گوگل ادوردز

مزایده های گوگل چگونه کار می کند؟

زمانی که یک کوئری در گوگل انجام می شود، موتور جستجوی گوگل این درخواست را پردازش و مزایده ای را اجرا خواهد کرد که سپس موقعیت تبلیغات و CPC هر تبلیغ کننده را مشخص می کند.

مزایده های گوگل چگونه کار می کند؟

زمانی که یک کوئری در گوگل انجام می شود، موتور جستجوی گوگل این درخواست را پردازش و مزایده ای را اجرا خواهد کرد که سپس موقعیت تبلیغات و CPC هر تبلیغ کننده را مشخص می کند.

چگونه می توان در مزایده گوگل شرکت کرد؟

زمانی که بر روی کلیدواژه های مرتبط با کوئری جستجو شده توسط کاربر سرمایه گذاری می کنید، برای شرکت در مزایده واجد شرایط خواهید بود. حداکثر هزینه به ازای کلیکی که مشخص کرده اید (maximum bid)، امتیاز کیفیت و مرتبط بودن، نقش مهمی در تعیین نمایش تبلیغات در نتایج گوگل دارد.

نحوه محاسبه هزینه در گوگل ادوردز

زمانی که وارد مزایده می شوید چه اتفاقی رخ می دهد؟

بعد از اینکه تبلیغ کننده کلمات کلیدی که قصد سرمایه گذاری بر روی آن را دارد شناسایی کرد، گوگل کلیدواژه را از اکانت شما دریافت می کند. این کلمه با مزایده و تبلیغ مشخص شده مرتبط است.

متوسط هزینه به ازای هر کلیک چیست؟

هزینه متوسطی که شما در طول زمان، با هر بار کلیک جستجو کننده بر روی تبلیغات می پردازید.

CPC چیست؟

CPC یا هزینه به ازای هر کلیک، مقدار هزینه ای است که یک تبلیغ کننده به ازای کلیک کاربر بر روی تبلیغاتش پرداخت می کند.

CPC چگونه کار می کند؟

CPC بر اساس رقابتی بودن کلیدواژه ها، حداکثر مزایده و امتیاز کیفیت شما تعیین می شود.

نحوه محاسبه هزینه در گوگل ادوردز

امتیاز کیفیت گوگل چیست؟

امتیاز کیفیت (Quality Score) معیاری است که توسط گوگل برای تعیین مرتبط بودن و مفید بودن تبلیغ برای کاربر استفاده می کند و در اصل بر اساس CTR (نسبت کلیک به بازدید) تبلیغ، مرتبط بودن کلمات کلیدی و کیفیت صفحات فرود است. هر چقدر امتیاز کیفیت شما بالاتر باشد بهتر است. کلیدواژه هایی با امتیاز کیفیت بالاتر در هزینه شما صرفه جویی خواهند کرد و رتبه بهتری برایتان به ارمغان می آورند.

گوگل چگونه پرداخت های شما را تعیین می کند؟

هزینه ای که توسط تبلیغ کننده پرداخت می شود، بر اساس تعداد کلیک هایی تعیین می شود که شرکت تبلیغ کننده دریافت کرده است. پس واضح و مبرهن است که تبلیغ کننده تنها به ازای کلیک هزینه پرداخت می‌کند و نه تعداد بازدید تبلیغات.

رتبه تبلیغ در گوگل چیست؟

رتبه تبلیغ در گوگل به موقعیتی اطلاق می شود که تبلیغ شرکت در موتورهای جستجو نشان داده می شود. این رتبه بر اساس حداکثر مزایده و امتیاز کیفیت تعیین می شود.

رابطه امتیاز کیفیت و CPC:

امتیاز کیفیت و CPC از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند؛ زیرا این دو معیار، در کنار هم موقعیت تبلیغ در موتورهای جستجو را مشخص می سازند.

رتبه تبلیغ در برابر امتیاز کیفیت:

رتبه تبلیغ (Ad rank) برای تبلیغ کننده از اهمیت بیشتری برخوردار است، زیرا رتبه به دست آمده موقعیت تبلیغ را نشان خواهد داد. از سوی دیگر امتیاز کیفیت بر اساس مرتبط و مفید بودن تبلیغ برای جستجو کننده تعیین می شود و تنها بخشی از فرایند قرار گرفتن تبلیغ در یک موقعیت مناسب است. از سال ۲۰۱۳، امتیاز کیفیت گوگل روز به روز ارزشمندتر می شود و امتیاز کیفیت متوسط از ۷ به ۵ تغییر کرده است.

موقعیت تبلیغ در ادوردز چیست؟

موقعیت تبلیغ (ad position)، موقعیتی در نتایج موتور جستجوست که در آن تبلیغ مرتبط نشان داده می شود.

CPC واقعی چیست؟

CPC واقعی مقدار هزینه ای است که تبلیغ کننده هر باری که کاربر بر روی تبلغیش کلیک می کند پرداخت خواهد کرد. این مقدار بر اساس سایر تبلیغ کنندگانی که در مزایده شرکت کرده اند متغیر خواهد بود و همیشه پایین تر از حداکثر قیمت کلیکی است که انتخاب می‌کنید.

گوگل چگونه CPC واقعی را محاسبه می کند؟

CPC واقعی با تقسیم کردن رتبه تبلیغ رقیب زیر آن بر امتیاز کیفیت به علاوه $.۰۱ تعیین می شود.

نحوه محاسبه هزینه در گوگل ادوردز

روش های جایگزین مزایده چه روش هایی هستند؟

روش های جایگزین در برگیرنده CPM (هزینه به ازای هزار نمایش) و CPA یا هزینه به ازای اقدام (مثلا به ازای هر خرید) است.

مزایده CPM چیست؟

مزایده CPM بر اساس نمایش است و می توان در کنار مزایده CPC از آن استفاده کرد.

CPC در برابر CPM:

CPC هزینه ای است که بر اساس تعداد کلیک های دریافتی تبلیغ کننده محاسبه می شود. این در حالیست که CPM  هزینه ای است که بر اساس تعداد نمایش (impression) ها تعیین می گردد. هر دو روش را می توان به صورت همزمان به کار برد.

کلیدواژه های ادوردز چیست؟

کلیدواژه ها در ادوردز کلمات یا عباراتی هستند که تبلیغ کننده بر روی آن سرمایه گذاری می کند و امیدوار است تبلیغش بر اساس این کلمات در نتایج موتورهای جستجو نشان داده شود. به عنوان مثال اگر شما فروشنده آنلاین کفش هستید، ممکن است بخواهید بر روی عباراتی همچون کفش نایک سرمایه گذاری کنید. پژوهش کلیدواژه فرآیند استفاده از ابزار و داده هاست که در تعیین کلمات کلیدی مرتبط به شما کمک می کند.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو چیست؟

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا همان سئو مجموعه فعالیت هایی است که باعث بهبود دیده شدن سایت یا صفحه مورد نظر در نتایج موتورهای جستجو از طریق روش های طبیعی می‌شود. اینکار را می توان به کمک قرار دادن کلیدواژه های جستجو شده در محتوا مورد استفاده قرار داد. در این شرایط، موتور جستجو  می تواند سایت شما را سریع تر بیابد و به نمایش بگذارد. اتوریتی سایت و لینک‌های پروفایل نقش مهمی در رتبه بندی سایت در موتورهای جستجو دارند.

شبکه نمایش گوگل چگونه کار می کند؟

شکبه نمایش گوگل (Google display network) یا به اختصار GDN یک شبکه بسیار بزرگ از  سایت هایی است که به گوگل اجازه می دهند، تبلیغات افراد را در آن قرار دهد. این کار به شما اجازه می دهد، بیش از ۹۰ درصد از کل کاربران اینترنتی را در اختیار داشته باشید. تبلیغ کنندگان عموما کلیک های ناشی از شبکه نمایش را کم هزینه تر از شبکه جستجو  می دانند. بسته به روش هدف گذاری، نرخ کلیک ممکن است بالا و CPA پایین باشد.

گروه تبلیغاتی در گوگل ادوردز چیست؟ گروه تبلیغاتی چگونه کار می کند؟

گروه تبلیغاتی ظرفی برای تبلیغ، کلیدواژه ها و صفحات فرود شماست. گوگل دوست دارد افرادی که کمپین های ادوردز را با ساختار قوی ایجاد می کنند تشویق نماید و به آن ها پاداش دهد. نباید تمامی کلمات کلیدی خودتان را در گروه تبلیغاتی یکسان قرار دهید. آن ها را در قالب های مرتبط سازمان دهی کنید.

نحوه محاسبه هزینه در گوگل ادوردز

 

مرتبط بودن در گوگل ادوردز به چه معناست؟

مرتبط بودن اندازه گیری ارتباط کلیدواژه ها به تبلیغات است. همچنین مرتبط بودن به منطقی بودن کلمات کلیدی و صفحات فرود تبلیغ شما نیز بستگی دارد. هر چقدر ارتباط کلیدواژه و تبلیغ بالاتر باشد، نرخ کلیک و امتیاز کیفیت بهبود پیدا می کند.

چگونه می‌توان نرخ تبدیل را بهبود داد؟

بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) فرایند بهینه سازی تبلیغات، صفحات فرود و طراحی کل سایت برای افزایش نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری است. برای اطلاعات بیشتر راهنمای بهینه سازی نرخ تبدیل را مطالعه کنید.

منابع :
www.teachtofishdigital.com
www.novin.com
www.g-ads.org

پاسخی دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 4 =

تماس از خطوط ثابت کل کشور: ۷۰۷۰۷۰۱۲-۰۲۱

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱ شب حتی ایام تعطیل

پاسخی دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 1 =

تماس از خطوط ثابت کل کشور: ۷۰۷۰۷۰۱۲-۰۲۱

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱ شب حتی ایام تعطیل