خرید اکانت ابزارهای سئو

 

بهینه سازی سئو

 

طراحی وب سایت

 

5 از 5 1 نظر

نرخ کلیک در تبلیغات نمایشی

9 دقیقه برای خواندن
1 454

خلاصه‌ای از آمار نرخ‌های کلیک تبلیغات نمایشی آمریکا، اروپا و سراسر جهان

در این متن تلاش داشتم تا مجموعه‌ای را گردآوری کنم تا به بازاریابان و دانشجویانی که بازاریابی تعاملی (Interactive Marketing) می‌خوانند تا حدودی کمک کنم و بتوانند برای کمپین‌های تبلیغاتی خود مدل‌های تبدیل ایجاد کنند. هنگامی که این آمارهای مختلف را از منابع جمع‌آوری می‌کردم تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی در دوران طفولیت خود به سر می‌برد، اما امروزه آنها تکیه‌گاه اصلی تبلیغات آنلاین را تلقی می‌شوند. اخیرا، مقایسه میان نرخ‌های کلیکی فیسبوک و توئیتر و نرخ‌های جستجوی پولی (AdWords یا SEM) را نیز به این لیست اضافه کردم.

معیارهای نرخ‌های کلیک تبلیغات نمایشی

بهترین منبع برای معیارهای اخیر نرخ کلیک دابل کلیک (بازوی تبلیغات نمایشی گوگل) است که به طور منظم این ابزار نمایشی تعاملی را به عنوان قسمتی از Think Insight دارا می باشد. شما می‌توانید بر اساس کشور، سکتور، و یا فرمت آگهی فیلترهای خود را اعمال کنید و معیارهایی که ذهن دارید را ایجاد نمایید. در ادامه خلاصه‌ای از نرخ‌های کلیک اخیر تبلیغات جهانی را به تصویر کشیده‌ایم:

۱- نرخ‌های کلیکی تبلیغات سراسری

جالب است بدانید که از میان همه فرمت‌های تبلیغات و محل قرارگیری آنها نرخ تبلیغات تنها ۰٫۰۵% است. این یعنی تنها ۵ کلیک از میان ۱۰۰۰۰ بازدیدی که از یک تبلیغ می‌شود که میزان پاسخ مستقیم گرفتن از تبلیغات نمایشی و بنرهای آنلاین بسیار سخت به نظر میرسد.

نرخ کلیک تبلیغات نمایشی

اگرچه این مقدار برای نرخ کلیکی بسیار پایین به نظر میرسد اما زمانی که به Cross Media Optimisation Research نگاه می‌کنیم می‌بینیم که تبلیغات آنلاین به افزایش آگاهی از برند و قصد خرید افراد کمک کرده است، به طور خاص، هنگامی که با رسانه‌های آنلاین ترکیب می‌شود.

همچنین در ادامه می‌بینیم که میزان بیشتر نرخ کلیکی آنلاین برای سایر فرمت‌های تبلیغات آنلاین مانند فیسبوک و Google AdWords می‌باشد که این رقم تا ۱ درصد می‌تواند افزایش یابد. در نتیجه در افزایش حجم ترافیک موثر خواهند بود و به طور معمول قصد خرید بیشتری خواهند داشت که در نتیجه نرخ تبدیل بیشتری را شامل می‌شوند.

داده اخیر از ماه نوامبر (آبان) زمانی که ما این مجموعه را گرداآوری شد نشان می‌دهد که نرخ‌های قابل گسترش رسانه‌های غنی قبلی بیشتر بوده است که به طبع توانسته میانگین بیشتری را به وجود آورد، اما تصویر آگهی و یا فلش درون صفحه‌ای خیلی بیشتر شبیه یک سال گذشته است.

نرخ کلیک تبلیغات نمایشی

۲- رسانه‌های غنی

گفتنی است که نرخ کلیکی آگهی رسانه‌های غنی برابر با ۰٫۱ % است. در میان رسانه‌های استاندارد و غنی، این آمار نشان می‌دهد که نرخ کلیک ۰٫۱۴% است که اگر تبلیغات در جای مناسبی قرار بگیرد این تخمین واقع‌بینانه‌تر به نظر میرسد. برای آگهی‌دهندگان Smart Insights پیشنهاد ما این است که MPU در قسمت راست سایدبار بالای فولد قرار بگیرد که این به طور معمول براساس محتوا و خلاقه‌ای که پیشنهاد می‌کند نرخ کلیک ۰٫۱۵ تا ۰٫۲۲% خواهد داشت.

نرخ کلیک تبلیغات نمایشی

۳- ترندهای نرخ کلیکی تبلیغات

این جدول و همچنین Google-Doubleclick نشان دهنده آن است که نرخ کلیکی میانگینی برابر ۰٫۱% خواهد بود، اگرچه تورم اخیر باعث به وجود آمدن ابهاماتی در مورد صحت داده‌ها نیز شده است.

نرخ کلیک تبلیغات نمایشی

۴- مقایسه نرخ‌های کلیکی نمایشی، جستجویی و رسانه اجتماعی

این مقایسه Q3 2015 از میانگین نرخ کلیکی رسانه‌های آنلاین برای مدل‌سازی پاسخ‌ها از رسانه دیجیتال برای بودجه‌های سطح بالا حقیقتا بسیار مناسب خواهد بود. برای نمونه میتوان به نرخ کلیکی تبلیغات فیسبوک اشاره نمود. این مثال‌ها از فرمت‌های مختلف تبلیغات از تستی که Smart Insights انجام داده است گرفته شده و نشان میدهد با استفاده از هدفگیری مناسب و دقیق در فیسبوک این امکان وجود دارد که نرخ کلی کلیک بهبود پیدا کند.

نرخ کلیک تبلیغات نمایشی

تفاوت‌های میان نرخ کلیکی آنلاین در کشورهای مختلف

این داده‌ها نسبتا قدیمی می‌باشد و برای دریافت اطلاعات به روزتر می‌توانید از Interactive Display Benchmarking Tool استفاده کنید.

نرخ کلیک تبلیغات نمایشی

تفاوت‌های میان نرخ کلیکی تبلیغات آنلاین بر اساس فرمت آگهی‌ها

معمولا نرخ کلیک بر مبنای محلی که تبلیغ در آن قرار می‌گیرد و فرمت آگهی در شکل و اندازه آن متفاوت خواهد بود. بنرهای بزرگ قدیمی در مقایسه با Skyscrapers و فرمت‌های جدید مستطیل شکل نشان داده که بسیار ضعیف عمل می‌کند.

نرخ کلیک تبلیغات نمایشی

تفاوت میان نرخ‌های تعاملی تبلیغات آنلاین بر اساس فرمت نرخ تعامل در فرمت‌های مختلف آگهی‌ها متفاوت خواهد بود.

نرخ کلیک تبلیغات نمایشی

تعریف نرخ تعامل

منظور از تعامل به این است که کاربر یکی از کارهای زیر را انجام دهد:

  • نشانگر موس خود را بر روی آگهی به مدت ۱ ثانیه و به صورت مداوم نگه دارد.
  • بر روی لینک خروج کلیک کند.
  • آگهی را به صورت تمام صفحه دربیاورد.
  • آگهی را افزایش دهد.

نرخ‌های کلیک تبلیغات رسانه‌های اجتماعی (مقایسه نرخ‌های کلیک فیسبوک و توئیتر)

وبسایت Wordstream تحلیل جالبی از مقایسه فیسبوک و توئیتر به کاربران ارائه کرده است. خوب است بدانید که به طور کلی نرخ کلیک فیسبوک پایین است زیرا واحدهای تبلیغات در آن چندان برجسته نیست و میتوان گفت که تا حدی شبیه لینکدین است. اگرچه این امر از زمانیکه واحدهایی برای درج آگهی در فیسبوک، به طور خاص در موبایل، تعیین گردید تا حدی تغییر کرده است.

نرخ کلیک تبلیغات نمایشی

همچنین تحقیق دیگری در همین زمینه انجام شده است که نشان می‌دهد، نرخ کلیک سکتورهای مختلف از ۰٫۵ % تا ۱٫۶% متغیر است و با یکدیگر تفاوت دارد.

نرخ کلیک تبلیغات نمایشی

نرخ کلیک SEM یا پرداخت به ازای هر کلیک

این آمارها را Adobe Digital Index Reports هرساله برای مشتریان خود با بررسی ۲۰۰ بیلیون بازدید سایت انتشار می‌دهد. البته این آمارها میانگین را نشان می‌دهد و در واقعیت نرخ کلیک برای جستجوی برندها بیش از این خواهد بود.

نرخ کلیک تبلیغات نمایشی

چالش قابلیت مشاهده بودن تبلیغات آنلاین

قابل مشاهده بودن یکی دیگر از مسائلی است که آگهی‌دهندگان باید آن را در نظر بگیرند زمانی که می‌خواهند میزان تاثیر آگهی‌های آنلاین را بر اساس نرخ کلیک بررسی کنند. مسدود کردن تبلیغات نیز از زمانی که بلاکرهای تبلیغات در بین عموم مردم محبوب شدند تاثیرگذار بوده است که حدود ۳۵% تبلیغات را شامل می‌شود.

قابل مشاهده بودن به درصدی از آگهی در یک کمپین تبلیغاتی و یا سایت یک آگهی‌کننده اشاره می‌کند که به صورت بالقوه در معرض کلیک خوردن است. تنها ۴۴٫۹% از همه آگهی‌ها بر اساس گزارش قابلیت مشاهده بودن گوگل این قابلیت کلیک خوردن را دارند زیرا آگهی ممکن است در جای مناسبی نباشد و اصلا دیده نشود. این امر بر اساس محتوا و انتشارکنندگان مختلف ممکن است متفاوت باشد.

نرخ کلیک تبلیغات نمایشی[oxlink title=

با در نظرگرفتن تاثیر مسدودکننده‌ها و قابلیت مشاهده بودن آگهی‌ها در نرخ کلیک شما می‌توانید ببیند که در این صنعت همه تلاش می‌کنند تا تنها برای قابلیت مشاهده بودن آگهی‌ها هزینه پرداخت کنند که با افزایش گزینه‌هایی برای تبلیغات بومی این امر به طور به القوه باعث بهبود میزان تاثیرگذاری آگهی خواهد شد.

منابع: thinkwithgoogle.comdoubleclickbygoogle.commillwardbrown.com

adwords.google.comsmartinsights.comwordstream.comcmo.comsmartinsights.comthinkwithgoogle.com

عنوان اول دیدگاه
  1. حسین ملکی میگوید

    آیا قابلیت جدیدی اضافه شده

پاسخی دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 1 =