چگونه در اینستاگرام مشهور شویم ؟

آیا تابه‌حال در مورد درآمدزایی از اینستاگرام فکر کرده‌اید و میدانید اگر در مورد علاقه‌ی خود فعالیت کنید امکان مشهور شدن شما بسیار بالاست ؟ امروز در این پست می‌خواهیم در مورد  روش‌های مشهور شدن در اینستاگرام و  نحوه کسب درآمد از اینستاگرام بپردازیم ، فقط کافیه روش و تکنیک‌های مختص خود را به کار ببرید تا دنبال کننده (فالور) پیدا کنید و بعد به درآمدزایی بپردازید توجه داشته باشید این‌یک شغل حساب میشود و در بازاریابی اینترنتی به Influence Marketing ( بازاریابی افراد تأثیرگذار ) معروف است.

نحوه درآمدزایی با شبکه های اجتماعی چگونه است و از چه طریق‌هایی باید به درآمدزایی پرداخت ؟

اگر شما صاحب یک پیچ اینستاگرام پرمخاطب هستید و می‌خواهید از پیج خودتان به کسب درآمد بپردازید اولین نکته‌ای که باید رعایت کنید باید نحوه تبلیغات غیرمستقیم داشته باشید تا باعث کلافگی کاربر نشود.

نمونه‌های خارجی و ایرانی که از طریق اینستاگرام معروف شدند و بعد از معروف شدن شروع به کسب درآمد از اینستاگرام کردند باهم بررسی می‌کنیم، سپس شروع به فعالیت در اینستاگرام و معروف شدن می‌کنیم :

 

۱ –  صفحه اینستاگرام سوری لند ( ۱٫۱M فالور  )

سوری لند
صفحه اینستاگرام سوری لند

 

سوری لند را اکثر ما می‌شناسیم، برندی که با ساخت انیمیشن‌های خنده‌دار  توانسته بازار خوبی برای خودش به دست بیاورد اما اگر کمی دقت کرده باشید در هر انیمیشن سوری لند نام یک اسپانسر و حامی قرار داده می‌شود و سوری لند بابت ساخت هر انیمیشن و انتشار آن در صفحه خود درآمد کسب می‌کند.

۲ – صفحه اینستاگرام way cafe ( با بیش از ۷۳K فالور )

way.cafe ( وی کافه )
صفحه اینستاگرام way Cafe

وی کافه از آن دسته ایده‌های جالبی هست که در اینستاگرام مشتری‌های خودش را جذب کرده این صفحه با بیش از ۷۳ هزار فالور با بازسازی یک فولکس‌واگن قدیمی و راه‌اندازی برندی به نام way cafe هرروز در سطح شهر تهران به‌عنوان کافه سیار فعالیت می‌کند و در صفحه اینستاگرام خود آدرس روز بعد را اعلام می‌کند و همین‌طور در روزهای خاص برنامه‌های جذاب آن روز را برای مشتریان خود تدارک می‌دهند.

 

۳ – Daxon ( با بیش از ۴۱۲K فالور )

Daxon
صفحه اینستاگرام daxon

آقای Allan Dixon یک پیج در اینستاگرام به نام Daxon ایجاد کرده و نوع فعالیتش درزمینهٔ محیط‌زیست و حیوانات هست و با حیوانات سلفی می‌گیرد و در پیج (صفحه ) اینستاگرام خود انتشار می‌دهد، با بیش از ۴۰۰ هزار فالور از پیج اینستاگرام خود به کسب درآمد می پرداز  به این صورت که شرکت ال‌جی برای محصول v20 خود که بر دوربین باکیفیت ادعا دارد با انتشار ویدیویی که آقای daxon در حال سلفی با یک خرس گریزلی بود و درعین‌حال ال‌جی v20 اسپانسر ویدیو بود  ، ویدیو در عین جالب بودن به‌صورت غیرمستقیم تبلیغات v20 ال‌جی بود.

 

 

تا اینجا ما سه نمونه از افراد تأثیر گزار در اینستاگرام را بررسی کردیم ، ولی چرا ما هم تأثیر گزار نباشیم ؟

۱- نام ساده انتخاب کنید

برای محبوب کردن صفحه اینستاگرام باید به سراغ اکانتتان بروید و دستی به اکانت اینستاگرام خود بکشید، شما باید برای صفحه اینستاگرام خود یک نام ساده انتخاب کنید که در صورت جست‌وجو به‌راحتی پیدا شود. در قسمت Bio خیلی بهتر توضیحی در مورد فعالیت خود بنویسید تا مخاطب بهتر با شما آشنا شود.

 

۲ – قوانین خود را داشته باشید

باید نوع فعالیت پیج اینستاگرام خود را از اول تعیین کنید و قوانین سخت گیرانه ای برای خود بزارید ،اگر فعالیت پیج در رابطه با مد و لباس است و شما طراح لباس هستید باید پست هاتون در این زمینه باشه ، پس عکس از شام امشب نزارید !!

 

۳ – انتخاب نام خوب و جذاب برای صفحه اینستاگرام

برای خودتان یک نام جذاب و مناسب انتخاب کنید و یا اگر خواستید میتوانید نام شخصی خودتان را بر روی پیج بزارید ، از گذاشتن نام کاربری‌های بی‌معنی و به‌اصطلاح اسم ناخوانا مانند lovely_22 جدا خودداری کنید. اما اگر پیدا کردن نام برای شما کمی سخت است به شما سایت spinxo  را پیشنهاد می‌کنم که برایتان نام‌های زیادی پیشنهاد میدهد.

 

۴ – از قدرت جاذبه ویدیو استفاده کنید !!

در مقابل دوربین نترسید !! مطمعا باشید هرکس جلوی دوربین تجربه سوتی دادن دارد پس نگران  نباشید و سعی کنید ویدیوهای باکیفیت بسازید اگر کار شما عالی باشد و مردم نیاز به تخصص شما دارند و تا میتونید ویدیو درست کنید و در پیج اینستاگرام خود بگذارید ولی الآن می‌پرسید که اینستاگرام تا ۶۰ ثانیه اجازه‌ی آپلود ویدیو رو میدهد بعدش چکار کنیم ؟ مشکلی نداره شما یک کانال تلگرام راه‌اندازی کنید و ویدیوهای کامل را در کانال تلگرام خود قرار دهید مردم با دیدن ویدیوی اینستاگرام شما اگر مایل به ادامه ویدیو بودند به کانال تلگرام شما رجوع می‌کنند.

 

۵ – استفاده کمتر از فیلترهای اینستاگرام

از فیلترهای اینستاگرام خیلی کم استفاده کنید ، این‌طور میتونم بهتون بگویم  فرق بین عکس اصلی و عکس فیلترگذاری شده به‌راحتی قابل‌مقایسه است و مخاطب‌ها متوجه فیلترها می‌شوند پس تا جایی که ممکنه سعی کنید از فیلترهای اینستاگرام استفاده نکنید.

 

۶ – فالور فیک کارساز نیست !!

چه بخواهید چه نخواهید فالور فیک هزینه اضافی دارد و هیچ جنبه مثبتی ندارد بلکه با داشتن جنبه‌های منفی و به‌راحتی قابل‌شناسایی هست به‌طور مثال پیجی با ۶۰K به‌اندازه ۱۰۰ تا لایک می‌خورد و ۵ تا هم کامنت ندارد و این منطقی نیست ( بااخلاق جلو بروید حتماً موفق می‌شوید)

 

۷ – قرار دادن تصویر هنری خودتان در تصویر پروفایل

یک عکس هنری از خودتان بگیرید و به‌عنوان تصویر پروفایل استفاده کنید ضمناً از گذاشتن اشیا برای عکس پروفایل به‌شدت پرهیز کنید، زیرا باعث می‌شود کاربران به شما اعتماد نکنند.

 

۸ – قسمت توضیحات پیج اینستاگرام

در این قسمت جای نوشتن علایق شماست و از نوشتن علایق نترسید، با این کار کاربران متوجه علاقه و فعالیت شما می‌شوند.

 

۹ – انتخاب یک سبک منحصربه‌فرد

برای پیج اینستاگرام خود یک سبک فعالیت تعریف کنید ، به این صورت که در مورد موضوعی که می‌خواهید در موردش صحبت کنید تصویر قرار دهید
مثلاً اگر شما به فست‌ فود علاقه‌مند هستید تصاویر فست‌ فود قرار دهید با یک کپشن جذاب به‌طور مثال چند نفر با دیدن این عکس احساس گشنگی بهشون دست میده ؟ این‌طور هم با کاربران در تعامل هستید و هم سعی می‌کنند یه بار هم که شده غذای شما رو تست کنند و شاید هم مشتری ثابت شدند 🙂

 

۱۰ – افزایش فالور توسط کاربران

در ابتدای فعالیت پیج به این فکر نکنید که چه پیج هایی فالو کنید سعی کنید تمام  پیج های هم حوزه کاری خودتان را فالو کنید مثلاً اگر شما یک جواهرساز هستید تمام پیج های حوزه جواهرات را فالو کنید و شک نکنید بعضی از این پیج های بزرگ هم اگر همکار حوزه‌ی خودشان را پیدا کنند فالو می‌کنند ، بعد از فالو کردن پیج های هم حوزه تصاویری که پست میذارید این پیج ها رو تگ کنید وقتی این پیج ها رو تگ کنید تصویر شما داخل پروفایل این پیج ها قرار می‌گیرند و مخاطب‌های آن پیج ها شمارا فالو می‌کنند . و همین‌طور پست‌هایی که میذارید و به مخاطبان بگویید دوستان بدپسند خود را تگ کنید و همین‌طوری باعث فالور سازی توسط خود کاربران می‌شوید.

 

۱۱ – نحوه پست گذاری در هفته

دقت کنید که برای داشتن یک پیج فعال هفته‌ای ۳ تصویر کافی است لازم نیست که ۱۰۰ عکس باهم آپلود کنید این‌جوری فقط باعث کلافگی کاربران از پیج شما شده و سریع پیج شمارا آنفالو می‌کنند.

 

۱۲ – قرار دادن کپشن مناسب

برای تصاویری که قرار می‌دهید حتماً کپشن مناسب قرار دهید و به‌طوری با مخاطب تعامل داشته باشد و باعث شود مخاطب کامنت بگذارد.

 

۱۳ – مسابقه درست کنید

برای بازخورد بیشتر کاربران و افزایش فالور مسابقه بزارید و بعدش تصاویر  تحویل جایزه به برنده را در پیج خود بزارید

مثال اول : آخرین نفری که در ساعت ۱۲ شب کامنت بزارد فلان جایزه به اون داده می‌شود.

مثال دوم : دوستان خود را تگ کنید تا به‌طور قرعه جایزه داده شود.

مثال سوم : کمپینی راه‌اندازی کنید تا مخاطب‌ها پست‌های مرتبط به شمارا با هشتگی در صفحه خود قرار دهند و شمارا تگ کنند.

 

۱۴ – روزهای خاص را جدی بگیرید

در روزهای خاص پستی آماده کنید و به مخاطب‌ها بگید این روز برای شما اهمیت بالایی دارد.

 

۱۵ – رسمی نباشید

در اینستاگرام همه از مسافرت ، غذاها ، مدل‌های لباس و تمام لحظات خوش خود را انتشار می‌دهند و لحن‌ها به‌صورت دوستانه هست پس برای تعامل با مخاطبان دوستانه باشید

۱۶ – با مزه باشید

در شبکه های اجتماعی کاربران برای کمی(شاید هم بیشتر از کمی) استراحت و فراقت فعالیت می کنند، نیاز کاربران را پاسخ دهید و با کمی طنز و شوخی فضای جالبتری را ایجاد کنید.

این پست به‌مرور کامل‌تر می‌شود، لطفا با به اشتراک گذاشتن نظرات خود ما را در کامل شدن این صفحه ما را یاری کنید. اگر مواردی از قلم افتاده یا بنظر شما اشتباه است، خیلی خوشحال می شویم به ما گوشزد کنید 🙂


 
 

6 دیدگاه ها
  1. عباس درفکی میگوید

    بند ۱۰ رو اشتباه توضیح دادید این قابلیت برای فیس بوک امکان پذیر است

  2. سینا جعفری

    سلام. آقای نیکخو من همیشه از مطالبتون چه در کانال تلگرامتون چه در وبلاگ او ایکس تیم استفاده میکنم و بسیار لذت میبرم.امید موفقیت روز افزون شما

    1. مهدی نیکخو میگوید

      خیلی ممنون مچکرم از نظرتون

  3. محمد میگوید

    ممنون از توضیحات کارآمد و کاملتون..آقای نیکخو یه سوال و یک راهنمایی ازتون میخواستم اگه لطف کنید جواب بدید خیلی ممنونتون میشم سوالم اینه که من علاقه شدیدی به گوشی های هوشمند و مشکلاتی که مردم برای گوشیشون پیش میاد دارم..و میتونم پاسخگوی مشکلات و رفع مشکلاتشون و حتی میتونم پیشنهاد نرم افزاری برای حل مشکلاتشون بدم..آیا میتونم از این طریق در اینستاگرام کسب درآمد کنم؟ ممنون میشم مختصر و مفید در این زمینه راهنماییم کنید
    مورد دوم اینه که من دوستی دارم که فوتبالیست هست و در سن ۱۹ سالگی لژیونر اروپا هستند ولی در اینستاگرام کسی ایشونو نمیشناسه و ازم درخواست کرده پیجش رو مدیریت کنم و همونطور که کل استان ایشون رو میشناسن در فضای مجازی هم شناخته بشن…در این مورد هم اگه لطف کنید راهنماییم کنید ممنون میشم
    ایمیل بنده mh.akbari65@gmail.com هستش… خوشحال میشم راهکار و توصیه ای بهم بکنین
    موفق و موید باشید

  4. الهام وب میگوید

    اسم سایتتون OX عالیه و چند وقت یه بار سایتتون رو در گوگل دیدم خواستم
    این پست هم عالی بود. راستی ما هدفمون کمک به جوونای هموطن خودمون در راستای راه اندازی و ارتقا کسب و کارهای مجازی با روش های نوین هست لطفا از ما حمایت کنید . ممنونم

  5. الهام میگوید

    سلام خسته نباشید من دانشجوی پرستاری هستم ترم ۵.دوس دارم چیزای ک راجب انسان سلامتی تغذیه بیماری ها یاددمیگیرم رو ب اشتراک بزارم ب نظرتون ازین طریق میتونم کسب درامد کنم ؟؟لطفااا راهنماییم کنید چن ماهه ذهنم درگیره

پاسخی دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده + دوازده =

تماس از خطوط ثابت کل کشور: ۷۰۷۰۷۰۱۲-۰۲۱

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱ شب حتی ایام تعطیل

پاسخی دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 1 =

تماس از خطوط ثابت کل کشور: ۷۰۷۰۷۰۱۲-۰۲۱

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱ شب حتی ایام تعطیل