راهنمایی بهینه سازی لندینگ پیج یا صفحه فرود (اینفوگرافیک)

لندینگ پیج (Landing Page) یا صفحه فرود درواقع صفحه ای مستقل از سایت میباشد که کاربرد اصلی آن بالا بردن نرخ تبدیل (Conversion Rate) در کمپین های تبلیغاتی است و میتوان آن را یکی از اصلی ترین فاکتور های موفقیت یک کمپین بازاریابی اینترنتی (بازاریابی ایمیلی، تبلیغات کلیکی و…) به حساب آورد.

منظور از بهینه سازی لندینگ پیج چیست؟

منظور از بهینه سازی لندینگ پیج مجموع فعالیت هایی است که باعث افزایش موفقیت لندینگ پیج‌ میشود.

فاز اول موفقیت لندینگ پیج – دیزاین مناسب

طراحی جذاب مهم ترین قدم در موفقیت یک لندینگ پیج است. در ادامه چندین راه برای بهبود UI و UX لندینگ پیج خواهیم آو

 

رد.

  1. از عنوان های کوتاه و جذاب استفاده کنید. مثلا میتوانید با پرسشی کردن عنوان ذهن مخاطبان را درگیر کنید.
  2. این سوال را از خودتان بپرسید، من چه کاری انجام میدهم؟ چرا مشتریان باید من را به رقبا ترجیح دهند؟ سپس پاسختان را به عنوان نقاط تمایز بنویسید و در معرض دید مخاطبان قرار دهید.
  3. از یک تیتری مناسب برای Call to Action (دکمه فراخوان) صفحه استفاده کنید و رنگ آنرا طوری انتخاب کنید که علاوه بر حفظ قالب رنگ صفحه، بیشترین توجه را به خود جذب کند.
  4. نظرات مشتریانتان را به اشتراک بگذارید. شاید نظرات آن ها پاسخگوی مخاطبی دیگر باشد!
  5. سر تیتر صفحه را بیش از حد پهن نکنید و از تعداد لینک های خروجی موجود در صفحه بکاهید. بگذارید دکمه فراخوان (Call to Action) های شما به چشم بیاید! فراموش نکنید که زیاد بودن لینک های موجود در صفحه باعث خستگی کاربر و در نتیجه افزایش نرخ پرش (Bounce Rate) شما میشود.
  6. با استفاده از ویدیو و عکس، لندینگ پیج خود را جذاب تر کنید.
  7. با استفاده از نماد های اطمینان مانند نماد اعتماد الکترونیک (E-Namad) به مشتریان حس اطمینان بدهید.
  8. تمام موضوعات مهم را باید در بخش بالایی صفحه تان قرار دهید. آنها باید بلافاصله و بدون نیاز به اسکرول خوردن دیده شوند.

اگر در فکر طراحی یا بهینه سازی لندینگ پیج تان هستید پیشنهاد میکنیم مقالات دیگر ما که درباره طراحی و ساخت لندینگ پیج است را از دست ندهید.

به غیر از طراحی مناسب عوامل دیگری نیز در موفقیت یک لندینگ پیج وجود دارد. بگذارید منظورمان را با یک مثال روشن تر کنیم:

فروشگاهی را در نظر بگیرید که دکوراسیونی بسیار زیبا با فروشندگانی حرفه‌ای دارد. محصولات موجود در آن نیز همگی با کیفیت هستند و قیمت مناسبی هم دارند. تنها یک مشکل وجود دارد، این فروشگاه مشتری ندارد!!! شاید صاحب فروشگاه هزینه های بسیار زیادی برای دکوراسیون و آموزش کارمندان و… کرده باشد. اما تا زمانی که مشتری وارد فروشگاه نشود هیچ فروشی اتفاق نخواهد داشت و این یعنی فروشگاه زیبا و پر هزینه بی مشتری، تفاوتی با یک زمین خالی ندارد!

اگر لندینگ پیج را به یک فروشگاه تشبیه کنیم، وجود بیننده اصلی ترین فاکتور موفقیت آن فروشگاه است و تا زمانی که بازدید کننده وجود نداشته باشد ظاهر هم دیده و پسندیده نخواهد شد. پس بهتر است پس از طراحی لندینگ پیج، تمام دقت و تمرکز خود را بر روی جذب بیننده (البته با توجه به استراتژی تبلیغاتی‌تان) بگذارید. در ادامه راه‌حل هایی را می آوریم که با استفاده از آن ها بازدید کنندگان لندینگ پیج تان را افزایش دهید.

فاز دوم موفقیت لندینگ پیج – افزایش بازدیدکنندگان

ممکن است لندینگ پیج تان را برای یک کمپین تبلیغاتی خاص (مثلا تبلیغات کلیکی) طراحی کرده باشید. اما این بدین معنی نیست شما نیاز به راه های ورودی دیگر نیازی نداشته باشید.

  1. با استفاده درست از تگ های HTML سایت را برای موتور های جستجو قابل درک کنید.
  2. در عنوان مطلب از کلید واژه ها استفاده کنید.
  3. برای لندینگ پیج خود متا تگ هایی مرتبط تعریف کنید.
  4. حتماً ۲ یا ۳ بار از دکمه فراخوان (Call to Action) استفاده کنید.
  5. دکمه های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی را اضافه کنید تا مخاطبانتان بتوانند در صورت علاقه آن‌را به اشتراک بگذارند.
  6. سعی کنید از سایت های پر مخاطب بک لینک بگیرید.

فاز سوم موفقیت لندینگ پیج – افزایش نرخ تبدیل (CR)

پس از جذب مخاطب پله بعدی تبدیل مخاطبان به مشتری است. (اگر نمیدانید نرخ تبدیل چیست این مطلب را بخوانید)

یکی از بهترین راه ها برای افزایش نرخ تبدیل، بالا بردن نرخ کلیک (CTR) است. به این منظور میتوانید با طراحی چند لندینگ پیج از شیوه A/B Test استفاده کنید و پس از آن از لندینگ پیج‌ای که بهترین بازخورد را گرفته استفاده کنید.

همچنین روش دیگری که میتوانید برای افزایش نرخ تبدیل استفاده کنید استفاده از چندین لندینگ پیج متنوع برای یک کمپین است. در این حالت میتوانید با ایجاد تغییراتی ساده (مثلا تغییر نوشته از حالت رسمی به حالت دوستانه) صفحه فرود خود را برای گروهی خاص جذاب تر کنید و به این شکل نرخ تبدیل لندنیگ پیج تان را افزایش دهید.

همچنین با بررسی نقشه حرارتی یا هیت مپ (Heat Map) صفحه فرود تان میتوانید رفتار کاربران را آنالیز کرده و نقاط ضعف تان را شناسایی کنید و آن‌هارا به نقطه قوت تبدیل کنید.

 

اینفوگرافیک بهینه سازی لندینگ پیج

 

نیاز به طراحی لندینگ پیج دارید؟

در صورت هرگونه سوالی کارشناسان ما پاسخگو شما هستند

پاسخی دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + 14 =

تماس از خطوط ثابت کل کشور: ۷۰۷۰۷۰۱۲-۰۲۱

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱ شب حتی ایام تعطیل

پاسخی دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک + 17 =

تماس از خطوط ثابت کل کشور: ۷۰۷۰۷۰۱۲-۰۲۱

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱ شب حتی ایام تعطیل