تکنیک آسمان خراش در سئو سایت(Skyscraper Technique)

تکنیک آسمان خراش  در سئو سایت

این روش توسط برایان دین اختراع شده و فرآیند لینک بیلدینگ را بسیار ساده تر می کند. به جای اینکه هر روز به دنبال ایده های جدید برای محتوای خود باشید می توانید به سادگی مواردی را بهبود ببخشید که دیگران ( حتی رقبای شما) از آن نتیجه گرفته اند.  استفاده از تکنیک آسمان خراش سئو :

  1. محتوایی که بیشترین تاثیر را دارد را  پیدا کنید:

شما می توانید این محتوا را بر اساس تعداد دفعاتی که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده یا کیفیت لینک هایی که به این مطلب اشاره داشته اند، تعیین کنید. همچنین می توانید از ابزارهایی همچون Buzzsuom برای جستجوی محتوایی که می خواهید استفاده کنید. ابزاری به نام Open Site Explorer برای تجزیه و تحلیل کیفیت بک لینک ها مورد استفاده قرار می گیرد.

  1. تولید محتوا بهتری کنید :

شاید تاثیر گذارترین محتوا کمتر در مطالعات موردی یا تمرینات عملی مورد توجه قرار گیرد. شما می توانید با ایجاد محتوای عمیق و گسترده در یک موضوع مشابه، نتیجه بهتری دریافت کنید.

۳.محتوای خود را به اشتراک بذارید و ترویج دهید

از طریق ایمیل وشبکه های اجتماعی از سایت های مرتبط استفاده کنید تا بتوانید محتوای خود را ترویج کنید.

روش آسمان خراش سئو به عنوان ” بازاریابی محتوا برای سازندگان لینک ” نیز در نظر گرفته می شود. گزارشات مختلف نشان می دهد که این روش به ساخت لینک کمک می کند و می تواند ترافیک بالایی برای سایت شما داشته باشد.

اگر به دنبال ترافیک بالاتر در سایت خود هستید پس عاشق تکنیک آسمان خراش سئو خواهید شد. با توجه به تجربیات من، تکنیک آسمان خراش سئو در هر شاخه ای از صنعت که باشید و هر تعداد کاربر و مشتری که داشته باشید در هر صورت نتیجه بخش است. با این تکنیک سئو محتوای شما از یک چارچوب استاندارد استخراج میشود.

فرآیند ۳ مرحله ای تکنیک آسمان خراش :

۱- محتوای با ارزش با قابلیت لینک شدن را بیابید :

هدف اصلی تکنیک آسمان خراش سئو ایجاد محتوای با کیفیت و جذاب و مفید میباشد به گونه ای که افراد مایل باشند لینک محتوا و مطالب شما را در سایت خود قرار دهند. اما چگونه میتوانید تشخیص دهید که محتوای شما به این موفقیت میرسد یا شکست میخورد ؟
به آسانی : محتوایی را پیدا کنید که در حال حاضر تعداد زیادی لینک ایجاد کرده است. به روش ذیل :
BuzzSumo مانند یک معدن طلا شامل انواع ایده ها برای محتوا میباشد(مانند مقالات و اینفوگرافی یا اطلاعات گرافیکی ).
Visual.ly یک دایرکتوری یا فهرست راهنما با کیفیت بالا برای اینفوگرافی ها میباشد.
– بخش اخبار گوگل (Google News) : یک کلمه کلیدی را در اخبار گوگل جستجو نمایید و ببینید چه مطالبی رایج و مورد بحث هستند.
Open Site Explorer : محل صفحات برتر : SEO محتوایی که بیشترین مقدار لینک را دریافت کرده در هر دامنه ای نمایش میدهد. بهترین ایده ها معمولاً از این ابزار به دست می آید.
– ۱۰ نتیجه برتر گوگل : بهترین استراتژی نیست ولی تأثیرگذار است. اگر مطلب و محتوایی در نتایج اول جستجو در گوگل برای یک کلمه کلیدی رقابتی قرار دارد، مطمئن باشید که لینک های مهمی وجود دارند که به آن اشاره شده اند.

۲- محتوای مورد نظر را بهبود ببخشید :

مرحله بعدی استخراج محتوای پیدا شده و تغییر دادن و بهبود بخشیدن آن میباشد. به این ترتیب شما بهترین محتوا در موضوع مربوطه را به صورت آنلاین خواهید داشت. که عملیات لینک سازی (در مرحله ۳) را به طور قابل ملاحظه ای آسان میکند.
چگونگی گرفتن محتوای پیدا شده در مرحله ۱ و بهبود بخشیدن آن :
مطلب را طولانی تر نمایید : گاهی اوقات انتشار یک مقاله طولانی تر که آیتم های بیشتری را پوشش میدهد موفقیت آمیز خواهد بود. برای مثال، چنانچه یک مطلب پرطرفدار و جذب کننده لینک مانند “۵۰ ایده برای اسنک های سالم و رژیمی” پیدا کردید، شما هم میتوانید آن را طولانی تر کرده و لیستی از ۱۵۰ (یا حتی ۵۰۰) ایده منتشر نمایید.
مطلب را به روزرسانی کنید: اگر بتوانید بخش قدیمی از یک محتوا را برداشته و ان را به روزرسانی نمایید آنگاه شما یک برگ برنده خواهید داشت.
طراحی بهتر : یک محتوا با ظاهر و طراحی زیبا و جذاب در مقایسه با یک محتوای ساده در صفحه ای نه چندان جالب میتواند لینک های بیشتری تولید کرده و در شبکه های اجتماعی بیشتر به اشتراک گذاشته شود.
جامع تر : بیشتر لیست های موجود در مطالب تنها شامل یک سری آیتم کوتاه بدون هیچ توضیح سودمندی برای کاربر میباشند. اما اگر شما لیستی از آیتم ها با عمق بیشتر و توضیحات بیشتر ایجاد نمایید، لیستی با ارزش تر خواهید داشت.

۳- به افراد مناسب دسترسی پیدا کنید :

شما هر روز مطالب جالب و جدید منتشر میکنید… ولی کسی آ نرا مطالعه نمیکند. شما در حال هدر دادن زمان خود هستید. به همین دلیل مهمترین بخش تکنیک آسمان خراش، انتشار مطالب خوب نمی باشد بلکه تبلیغ آن ها است.
چگونه میخواهید محتوای خود را تبلیغ نمایید ؟ از طریق ایمیل ! ایمیل به افراد از پایه های اساسی تکنیک آسما خراش میباشد.
به جای ایمیل کردن به افراد مختلف و تصادفی، به افرادی که صاحبان سایت هستند و به محتوای مشابه لینک شده اند دسترسی پیدا کرده و ایمیل ارسال میکنید.
برای ارزیابی و انتخاب افراد مورد نظر خود برای ارسال ایمیل، به موارد زیر توجه نمایید :
۱- آن ها دارای یک وب سایت در صنف کاری شما هستند.
۲- به موضوع مطلب شما علاقه دارند.
۳- در حال حاضر به مقاله ای با همان موضوع لینک شده اند.
به روش زیر میتوانید لینک ها را به مطلب خود ایجاد نمایید :
۱- از سایت ahrefs.com جهت استخراج کلیه لینک هایی که به محتوای رقیبتان اشاره میکنند استفاده نمایید. ابزاری مانند Majestic SEO و OSE هم این کار را انجام میدهند.
۲- از لیست استخراج شده در مرحله قبل، صفحاتی را که ارزش زیادی ندارند مانند تالارهای گفتگو، دایرکتوری های مقاله و غیره حذف نمایید. و در آخر به صاحبان لینک های باقی مانده ایمیل ارسال نمایید. یک نمونه از متن ایمیل ارسالی به این افراد در ذیل آمده است :

تکنیک آسمان خراش سئو سایت

و از تعداد پاسخ های مثبتی که دریافت میکنید شگفت زده خواهید شد.
من ۱۶۰۲ ایمیل با همین متن ارسال کردم و موفق شدم حدود ۱۷ لینک را به خود اختصاص دهم یعنی حدود ۱۱ درصد نرخ موفقیت.
توجه داشته باشید که این فقط یک ایمیل ساده بود برای درخواست لینک و نرخ ۱۱% موفقیت برای آن بسیار نتیجه خوبی بوده است.
شاید فکر کنید که “۱۷ لینک ؟! فقط همین ؟!” ولی به یاد داشته باشید که در این مورد کیفیت مهم است نه کمیت.

از توجه شما بسیار خرسند هستیم لطفا نظرات خود را جهت این مقاله به ما منتقل کنید با تشکر

3 دیدگاه ها
  1. امین میگوید

    ممنون از متن ارزشمندتون. یه نکته ای رو میخواستم در انتهای متن عرض کنم، نرخ تبدیل مثالی که در انتهای مقاله هست ۱٫۱% هست نه ۱۱% که درصد بالایی به حساب نمیاد. احتمالا در عدد ۱۶۰۲ اشتباهی صورت گرفته.
    موفق و سربلند باشید.

  2. رسول صفاری میگوید

    سلام خسته نباشید ممنون از آموزش مفیدتون
    بنده چهار ماه است یک وبسایت در زمینه سلامتی راه اندازی کردم و پست های سلامتی گذاشتم اما وقتی این مقاله شما را خواندم رفتم توی فک یک تولید محتوای جامع و مفید و آسمان خراش بخاطر همین یک مقاله آسمان خراش نوشتم و هر چند روز یکبار آپدیت کردم و به آن مطلب اضاف کردم تا جایی که اگر در کلید واژه اون مطلب سرچ میکردیم اگر صفحه ۹ گوگل بودیم رسیدیم به صفحه اول گوگل و عنوان ششم را کسب کردیم حدودا چند هفته ای صفحه اول بودیم تا اینکه من دوباره مطلب آپدیت کردم که تعداد کلمات ان پس از اخرین آپدیتم به نزدیک ۶۰۰۰ کلمه رسید اما اتفاقی که افتاد این بود که بعد از گذشت سه روز مقاله ما که صفحه اول بود رفت به صفحه چهارم گوگل البته اینو هم بگم که اصول سئو کاملا رعایت شده حالا میخواستم بپرسم ایا این طبیعی هست ؟

  3. ideasoft میگوید

    آموزش عالی بود متشکرم

پاسخی دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × سه =

تماس از خطوط ثابت کل کشور: ۷۰۷۰۷۰۱۲-۰۲۱

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱ شب حتی ایام تعطیل

پاسخی دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − 10 =

تماس از خطوط ثابت کل کشور: ۷۰۷۰۷۰۱۲-۰۲۱

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱ شب حتی ایام تعطیل