امروز در این مقاله یاد خواهید گرفت که اِمیل (Emil) چگونه سایت خود را به رتبه اول در نتایج موتور جستجوی گوگل آورده است. (در این مقاله مشاهده می کنید که او چگونه از این رتبه برای به دست آوردن درآمدی ۱۰۰ هزار دلاری در هر ماه تبدیل کرد؟) حال اینکه Emil چه کسی است را در اواسط مقاله متوجه خواهید شد. اما صبر کنید، باز هم هست.

در این مقاله به صورت مرحله به مرحله و با مطالعۀ موردی، استراتژی سئو کلاه سفید را با هم مرور خواهیم کرد.

امیل چگونه از تکنیک آسمان خراش برای به دست آوردن ۴۱۹۹۲ بازدید از صفحات (Page Views)، رتبه اول در نتایج موتورهای جستجو و درآمد ماهیانه ۱۰۰ هزار دلاری استفاده کرد؟

محتوای تکنیک Skyscraper امیل در ماه آوریل شروع به کار کرد. او امیدوار بود با استفاده از این روش بتواند صفحات سایت خود را به رتبه اول موتورهای جستجوگری همچون گوگل بیاورد. او پُست خود را از طریق ایمیل برای مشترکین خود ارسال کرد. همین امر باعث شد ۴۱۹۹۲ بازدید از صفحه به دست آورد:

همچنین پُست او ۶۴۵ بار در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد:

توییت های بسیاری از طرف هزاران فالوور به دست آمد:

مهم تر از همه این موارد، دستیابی به بک لینک های با کیفیت بود:

و این ها تنها قسمتی از موفقیت پُست Emil بود.

به اشتراک گذاری و بازدید از صفحات موفقیت خوبی به شمار می آیند اما آیا این روش سود حاصل از سرمایه را در طولانی مدت بر میگرداند؟

اگرچه پُست وبلاگ Emil هفت ماه قبل منتشر شده است اما همچنان ترافیک زیادی را به وب سایت شان می کشاند که در نهایت منجر به فروش محصولات می شود. حتما از خود می پرسید چطور؟ امیل اینکار را از طریق سئوی کلاه سفید انجام داد.

بک لینک های جدیدی که او در این مدت ایجاد کرده بود باعث افزایش رتبه سایت برای کلمه کلیدی انتخابی “wellness program ideas” در نتایج گوگل شد.

همین دست یابی به رتبه ۱ در گوگل (و ترافیک حاصل از رسانه های اجتماعی) باعث ایجاد بیش از ۱۰۰۰۰ بازدید کننده از صفحات در هر ماه شده است:

و از آنجایی که پُست Emil ترافیک اُرگانیک با کیفیتی را جذب می کند، می توان مطمئن بود که تعداد زیادی از بازدید کنندگان در نهایت به مشتری تبدیل می شوند:

مهم تر از همه این موارد، این راهنما به اِمیل کمک کرد ترافیک صفحه اصلی سایتش را تا ۵۹% افزایش دهد که عدد چشمگیری است.

از آنجایی که نرخ تبدیل صفحه اصلی سایت امیل بسیار خوب است، این ترافیک  توانسته است بیش از ۱۰۰ هزار دلار در ماه در آمد داشته باشد. در شکل زیر اهمیت این موضوع را به خوبی مشاهده می کنید:

حالا سوال اینجاست:

امیل چگونه توانسته است یک وبلاگ معمولی را به ماشین پولسازی تبدیل کند؟

قبل از اینکه پاسخ این سوال را بیان کنیم اجازه دهید آشنایی مختصری با امیل داشته باشیم. امیل شور (Emil Shour) مسئول بازاریابی محتوا و سئو در سایت SnackNation است. این وب سایت، خدمات ارسال و تحویل میان وعده های سالم را به عهده دارد.

اولین روزی که امیل کار خود را در این شرکت آغاز کرد با یک درخواست از طرف رئیسش مواجه شد. او از اِمیل خواست برای سایت بک لینک هایی تهیه کند. در این زمان، وضعیت سئوی سایت زیاد جالب نبود. آنها در سایت خود چند نوع پست معمولی منتشر کرده بودند که تاثیر زیادی بر روی ترافیک سایت ایجاد نکرده بود. مثلاً عکس زیر تصویری از یکی از پُست های آنهاست. عنوان این پُست “سرویس های ارسال میان وعده به ۳ شکل در سلامت کارمندان تاثیر می گذارند” است:

در حقیقت تمامی پست های آنها بازخورد خوبی دریافت نکرده و تنها در چند مورد به اشتراک گذاشته شده بود:

امیل در این باره می گوید:

زمانی که ما کار خود را بر روی سئوی سایت آغاز کردیم، وبلاگ تنها چند پُست مناسب داشت. ما به دنبال کلمات کلیدی که خارج از حوزه و تخصص کاری مان باشد نرفته بودیم. اما چیزهای زیادی وجود دارد که مردم به هنگام خرید میان وعده به دنبال آن می گردند و ما باید بر روی تمامی این موارد تمرکز می کردیم.

امیل شور

امیل خیلی زود متوجه شد اگر قرار باشد تولید محتوا به همین شکل ادامه داشته باشد، دریافت بک لینک مشکلی را حل نمی کند. همانند بیشتر افراد، امیل نیز کار خود را از موتور جستجوی گوگل آغاز کرد.

چگونه یک برخورد تصادفی همه چیز را تغییر داد

جستجوی امیل در گوگل او را با پستی با عنوان “مطالعه موردی استراتژی محتوا: ۳۶۲۸۲ خواننده، بیش از ۱۰۰۰ مشترک ایمیل” که در سایت Backlinko منتشر شده بود، آشنا کرد.

این پست در مورد فردی است که از تکنیک Skyscraper برای تولید ۴۸۶۵ بازدید صفحات (Page views) در یک هفته استفاده کرده است:

مطالعه موردی سئوی کلاه سفید: چگونه رتبۀ یک گوگل را به دست آوریم؟

زمانی که اِمیل این پست را مطالعه کرد ایده ای به ذهنش خطور کرد که آن را از زبان خودش می خوانیم:

من این پست را چندین بار مطالعه کردم زیرا بسیار شگفت انگیز بود. با خودم می گفتم من هم می توانم اینکار را انجام دهم. باید بتوانم از عهده اینکار بر بیایم. بعد از خواندن مقاله، تصمیم گرفتم به صورت عملی از آن استفاده کنم.

امیل شور

در ادامه با نتایج شگفت انگیزی روبرو می شوید که امیل با استفاده از تکنیک آسمان خراش به دست آورده است. در ادامه با کارهایی که امیل انجام داده است آشنا می شوید. مراحل زیر را به دقت مطالعه کنید.

مرحله صفر: یک کلمه کلیدی عالی پیدا کنید

امیل تمامی کارهای خود را با تحقیق بر روی کلمات کلیدی آغاز کرد. زمان زیادی طول نکشید که فهمید بیشتر افراد در جستجوهای خود به دنبال میان وعده های سالم نیستند. به عنوان مثال یک کلمه کلیدی مثل ” ایده های مرتبط با میان وعده های سالم” (healthy office snack ideas) در ماه تنها ۲۰ بار جستجو می شود و این مقدار به هیچ عنوان قابل قبول نبود.

مطالعه موردی سئوی کلاه سفید: چگونه رتبۀ یک گوگل را به دست آوریم؟

اما قسمت جالب ماجرا این جاست. امیل بر اساس جستجوهایی که انجام داد به این نتیجه رسید افرادی که علاقمندِ میان وعده سالم برای اداره خود هستند، به موضوع “سلامت کارمندان” (کلمه کلیدی employee wellness) نیز علاقه مندند.  بنابراین سعی کرد کلمه کلیدی سلامت کارمندان را در Google Keyword Planner مورد بررسی قرار دهد:

مطالعه موردی سئوی کلاه سفید: چگونه رتبۀ یک گوگل را به دست آوریم؟

به همین ترتیب توانست کلمۀ کلیدی طلایی پیدا کند:

مطالعه موردی سئوی کلاه سفید: چگونه رتبۀ یک گوگل را به دست آوریم؟

خب، ابن کلمۀ کلیدی بود که مشتریان امیل در جستجوهای خود استفاده می کردند.  به دست آوردن این کلمۀ کلیدی شروع بسیار خوبی بود. اما مسئله مهمی در این میان وجود داشت که امیل باید به آن توجه می کرد. قیمت پیشنهادی برای این کلمه کلیدی در گوگل ادوردز ۷ دلار بود.

و در صفحات اول گوگل، تبلیغات زیادی در این مورد وجود داشت.

تمامی تبلیغات ادوردز این موضوع را نشان می داد که تمایل و قصد تجاری بسیار قوی در مورد این حوزه وجود دارد. به عبارت دیگر افرادی که به دنبال این کلمات کلیدی هستند جزو مشتریان احتمالی در نظر گرفته می شوند. اینها افرادی هستند که به احتمال زیاد از شما خرید خواهند کرد. حالا امیل کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری خودش را پیدا کرده است و باید به دنبال رقبا باشد.

مرحله ۱: یافتن محتوایی که هم اکنون برای کلمه کلیدی انتخابی رتبۀ بالایی در موتورهای جستجوگر دارد

بعد از اینکه کلمات کلیدی مناسب با حوزه کاری خود را پیدا کردید، باید بدانید در حال حاضر چه محتوایی در اینترنت برای این کلمات وجود دارد. در این صورت قادر خواهید بود برنامه ریزی خود را بر همین اساس انجام دهید. چگونه می توان محتوایی را پیدا کرد که توانسته است به خوبی کار کند و بازدید کننده مناسبی دریافت نماید؟

برای اینکار کافیست در گوگل چند جستجوی ساده انجام دهید. ابتدا کلمات کلیدی مد نظر خود را جستجو کنید و نتایج را به دقت بررسی نمایید. سپس به دنبال کلمات کلیدی باشید که ارتباط نزدیکی با کلمه کلیدی مد نظر شما دارد. به عنوان مثال:

امیل در گوگل به دنبال کلمه کلیدی “ایده های سلامت کارمندان ” (employee wellness program ideas)، “برنامه های سلامت” (wellness programs) و “برنامه های سلامت سازمانی ” (corporate wellness programs) بود.

بعد از جستجوهایی که انجام داد متوجه چند گرایش و روند جالب در نتایج گوگل شد. اولاً، بیشتر نتایج موجود در صفحۀ اول، لیست مختلفی از ایده های مرتبط با سلامتی بود.

ثانیاً Emil متوجه شد که نتایج موجود در صفحات اول چند عیب بزرگ دارند. به عنوان مثال، ۴ مورد از ۱۰ نتیجه برتر در صفحۀ اول گوگل به صورت PDF بود.

همه ما می دانیم فرمت PDF به هیچ وجه کاربرپسند نیست. اِمیل همچنین متوجه شد که برخی از موارد موجود در این لیست، جزییات کافی را در خود ندارند. برخی از این مقالات تنها به بیان لیستی از ایده ها پرداخته بودند و هیچ توضیح کاملی در مورد موضوع ارائه نکرده بودند.

همانطور که می دانید اگر مقاله ای نتواند جزئیات کافی در مورد یک موضوع خاص را پوشش دهد، تعامل زیادی از طرف کاربران دریافت نخواهد کرد. اِمیل متوجه شد که نتایج صفحۀ اول گوگل، محتوای بصری همچون تصویر، فیلم، نمودار و اسکرین شات را در خود ندارد.

محتواهایی که حداقل یک تصویر در خود دارند، می توانند به طور میانگین ۴۳% بیشتر از پُست هایی که متن دارند به اشتراک گذاشته شوند.

در نهایت اِمیل به این موضوع نیز پی برد که محتوای موجود در صفحات اول گوگل، خسته کننده است و می تواند حوصله کاربر را سر ببرد. واضح است که کلمه کلیدی employee wellness programs، تنها موضوع داغ و جذاب بروی کرۀ زمین نیست. اما این موضوع باعث نمی شود متن خسته کننده ای همچون شکل زیر دربارۀ آن نوشته شود.

در این شرایط امیل مجبور شد جرات به خرج دهد و پا را فراتر از این موضوع بگذارد تا متنی جالب و سرگرم کننده ایجاد کند.

مرحله ۲: مطلبی بنویسید که ارزش رتبۀ یک گوگل را داشته باشد

بگذارید با شما صادق باشیم. دست یابی به رتبۀ یک گوگل با به روزرسانی مرتب وبلاگ هیچ ارتباطی ندارد.شاید تعجب کنید، اما این کاملاً حقیقت دارد. توانایی شما برای رسیدن به رتبه های بالای گوگل، به دو عامل بستگی دارد:

  • تولید محتوایی که ارزش رسیدن به رتبۀ یک گوگل را داشته باشد.
  • ترویج و توسعۀ محتوا (از طریق ارسال ایمیل، شبکه های اجتماعی و …)

این دو دقیقا همان کارهایی هستند که باید در این مرحله به خوبی انجام دهید. حالا سوال اینجاست که چگونه می توان مطلب درجه یک نوشت؟

پُستی که امیل در سایت منتشر کرد نسبت به سایر مقالات ایده های بیشتری را در ارتباط با سلامت در خود داشت

بیشتر مطالبی که اِمیل در مورد ایده های مرتبط با سلامتی در اینترنت پیدا کرده بود تنها ۵ الی ۱۰ مورد را لیست می کرد.

و تنها چند نویسنده بیشتر از ۵۰ مورد را نام برده بودند.

در این میان، امیل تصمیم گرفت بیشتر از ۱۲۰ ایده را در این مورد بنویسد. تنها یک مشکل وجود داشت. امیل تنها ۵۰ ایده مناسب برای نوشتن پیدا کرد. اما این تعداد ایده به هیچ عنوان مناسب نبود. به همین خاطر سعی کرد با تمامی افراد فعال در شرکت صحبت کند و ایده های بیشتری به دست آورد. در نهایت به ۶۰ ایده دست پیدا کرد. ۶۰ ایده نیز خوب بود اما باز هم برای به دست آوردن بازدیدکننده، عدد مناسبی نبود. حالاامیل چگونه می توانست با این ایده به رتبه یک گوگل دست پیدا کند؟  او ایده ای داشت که توانست آن را به خوبی پیاده سازی کند.

امیل از متخصصان خواست ایده های خود را به اشتراک بگذارند

امیل فهمید با استفاده از نظرات سایر متخصصان می تواند ایده های زیادی جمع آوری کند. بگذارید بیشتر توضیح دهیم. شرکت SnackNation با شرکتهای زیادی در حوزۀ میان وعده های سالم همکاری می کند. امیل حدس زد که این شرکت ها می توانند ایده های خود را به اشتراک بگذارند. البته حدس او کاملا درست بود. امیل تیم فروش را جمع کرد و از آنها خواست ایده های خلاقانه شرکت ها را جمع آوری کنند.و تیم فروش به خوبی با اِمیل همکاری کرد.او همچنین از وبلاگ نویسانی که در مورد سلامت کارمندان مطالبی می نوشتند درخواست کرد، ایده های خود را با وی در میان بگذارند.و آنها نیز به خوبی از این ایده استقبال کردند.

به لطف همکاری متخصصان، امیل توانست ۱۲۰ ایده مختلف و کارساز را به دست آورد. مقاله ای که امیل در این باره نوشت ۴۹۷۹ کلمه بود.

حالا زمان ارسال محتوا به مرحله بعدی فرا رسیده است.

امیل محتوای خود را به چند بخش تقسیم کرد

مطالعه ۱۲۰ ایده در یک مقاله برای بیشتر افراد خسته کننده است. همچنین سایر سایت ها، محتوای خود را بخش بندی نکرده بودند.

به همین خاطر امیل تصمیم گرفت ایده های خود را به ۷ بخش مختلف طبقه بندی کند:

این بخش بندی نه تنها می توانست خواندن این محتوا را برای بازدید کنندگان راحت تر کند بلکه لینک های بهتر و بیشتری را در گوگل ایجاد می کرد.

 

بر اساس تجربۀ شخصی خود می توانم بگویم، لینک های این چنینی می تواند باعث افزایش کلیک و در نهایت افزایش ترافیک ارگانیک وب سایت شود.

امیل با کمک فایل های چند رسانه ای مانند ویدئو و عکس بر جذابیت مقالۀ خود افزود

همانطور که قبلا نیز ذکر کردیم، بیشتر مقالاتی که در رتبه های اول گوگل قرار داشتند تقریبا هیچ تصویری نداشتند.

به همین خاطر امیل سعی کرد از تصاویر جذاب و چشم نواز در محتوای خود استفاده کند.

او همچنین از فیلم های مفید و کاربردی در مقاله خود استفاده کرد.

در نهایت امیل سعی کرد محتوایی سرگرم کننده و جذاب را منتشر کند

اینکه شما در مورد “بیمه زندگی” مطلبی را می نویسید یا ترفندهایی را برای پیشرفت زندگی بیان می کنید، اهمیتی ندارد. تنها چیزی که باید به آن توجه کنید، جذاب بودن متن است. متن شما نباید خسته کننده باشد. اگر کاری کنید که مخاطبان از خواندن محتوایتان خسته شوند، بر روی سایر سایت ها کلیک خواهند کرد. به همین خاطر امیل سعی کرد نوشته اش جذاب و تعاملی باشد.

بعد از چند هفته توانست پستی با عنوان”۱۲۱ ایده سلامتی کارمندان در شرکت” منتشر کند.

خب، حالا که پُست امیل در دنیای مجازی منتشر شده است، باید به فکر مراحل بعدی باشد.

مرحلۀ ۳: محتوای خود را ترویج و توسعه دهید.

علی رغم تمامی چیزهایی که تا به حال در مورد سئوی کلاه سفید شنیده اید، موارد و گزینه های بسیار زیادی دربارۀ آن وجود دارد و انتشار یک پُست با کیفیت کافی نیست. درست است که ایجاد یک محتوای خوب می تواند فرآیند لینک بیلدینگ را ساده تر کند اما این تنها آغاز راه است.

بهتر است بدانید روزانه بیش از ۲ میلیون پُست در اینترنت منتشر می شود.

شاید بتوان گفت سخت ترین مرحله برای دریافت رتبه بهتر در موتورهای جستجو، لینک سازی متناسب است.  در ادامه با ۶ استراتژی تبلیغاتی آشنا خواهید شد که امیل از آنها برای توسعۀ پُست خود استفاده کرده است:

اِمیل قبل از اینکه محتوای خود را ترویج دهد، نظر اشخاص متخصص را به دست آورده بود

امیل پیش از اینکه پُست خود را منتشر کند متوجه شد که مطلبی عالی و مفید ایجاد کرده است. به همین خاطر تصمیم گرفت محتوای خود را توسعه دهد. ابتدا وبلاگ هایی را پیدا کرد که در مورد سلامت کارمندان مطلب نوشته بودند. سپس پیغام زیر را برایشان ارسال کرد.

از آنجایی که امیل به دنبال لینک های سالم بود، آنها نیز با خوشحالی درخواست او را قبول کردند.

پس از اینکه مطلب اِمیل منتشر شد، لینک آن را برای وبلاگ های مرتبط ارسال کرد

تمامی این موارد باعث به وجود آمدن مجموعه ای از بک لینک های فوق العاده شد.

او از همکاران و دوستان برای اشتراک گذاشتن مطلب خود کمک خواست

امیل از تمامی افرادی که در شرکت کار می کردند درخواست کرد پست منتشر شده را در صفحات اجتماعی خود به اشتراک بگذارند.

اگرچه بیشتر این افراد در دپارتمان بازاریابی کار نمی کردند اما با رضایت کامل اینکار را برای امیل انجام دادند. تمامی این اشتراک گذاری ها باعث شد، بازدید کننده و ترافیک زیادی وارد سایت شود.

امیل در این باره می گوید:

ما بیش از ۳۰ کارمند در شرکت خود داشتیم. همه این افراد نیز از رسانه های اجتماعی مختلف همچون گوگل پلاس، توییتر، لینکداین و فیس بوک استفاده می کردند. فرض کنید همه این افراد در صفحات اجتماعی خود مطلب منتشر شده را به اشتراک بگذارند. با انجام اینکار توانستیم موقعیت خوبی را در شبکه های اجتماعی به دست آوریم.

امیل شور

امیل از وبلاگ نویسان دیگر برای نمایش محتوایش استفاده کرد

او برای انجام اینکار به دنبال وبلاگ نویسانی رفت که مطالبی در مورد سلامت کارمندان، منابع انسانی و سایر موضوعات مرتبط داشتند.

در مرحله بعدی، ایمیل هایی را برای برندهای مختلفی که در مقاله به آنها اشاره کرده بود، فرستاد

او در مقاله خود به شرکت های مختلفی اشاره کرده بود. به همین خاطر ایمیلی را برای هر کدام از این شرکت ها ارسال کرد. به عنوان مثال امیل در میان مقاله خود به شرکت Authority Nutrition اشاره کرده است.

او در ایمیل خود از برندها درخواست کرد، محتوای منتشر شده را به اشتراک بگذارند.

این برندها نیز درخواست امیل را با آغوش باز پذیرفتند.

حال زمان آن رسیده است که سایر متخصصان از وجود این پست آگاه شوند

در ابتدای مقاله به این موضوع اشاره کردیم که امیل از متخصصان شرکت خود خواست که هر ایده ای دربارۀ سلامت و تغدیه کارمندان دارند را با وی در میان بگذارند تا بتواند فهرستی شامل ۱۲۰ مورد را ایجاد کند.

بعد از انتشار پست، امیل به آنها اطلاع داد که نظراتشان در قالب این مطلب منتشر شده است.

این افراد نه تنها دوست داشتند پُست امیل را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند بلکه برخی از آنها به این مقاله لینک دادند:

 

در نهایت امیل توانست از  طریق همین روش، به لینک ها و ترافیک زیادی دست یابد. کامنت های دریافت شده نیز عالی بود. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که تمامی این موارد به تنهایی نمی تواند شما را به صفحه اول گوگل برساند. برای این منظور باید بک لینک های با کیفیتی به دست آورید. داشتن کامنت یا اشتراک گذاری بسیار خوب هستند، اما نمی تواند وب سایت شما را به رتبه یک بکشاند.

او توانست بک لینک هایی را دریافت کند که او را به رتبه اول در نتایج جستجوی گوگل می رساند

حالا که امیل در شبکه های اجتماعی حضور دارد و پست منتشر شده توانسته است در این رسانه ها بازدید کننده خوبی به دست آورد، باید به فکر لینک سازی باشد. او در ابتدا سعی کرد کلمات کلیدی مد نظر خود را در گوکل جستجو کند:

۵۰ نتیجه اول را در یک فایل صفحه گسترده (مانند اکسل) جمع آوری کرد:

برای انجام این کار می توانید از افزونه ای به نام Scraper برای اکسپورت نتایج گوگل در یک فایل صفحه گسترده استفاده کنید. نحوۀ کار با Scraper به این شکل است که تنها کافیست کلمه کلیدی مورد نظر خود را در گوگل جستجو کنید و بروی هر کدام از لینک ها کلیک راست کنید.

سپس گزینۀ “Scrape Similar…” را انتخاب کنید.

سپس بروی گزینۀ “Export to Google Docs…” کلیک کنید.

به این ترتیب می توانید نتایج را بروی یک فایل صفحه گستر مانند Excel ذخیره کنید.

در مرحله بعدی امیل لینک های مربوط به این ۵۰ نتیجه را با استفاده ار ابزار Ahrefs بررسی کرد.

و سپس نتایج را به صورت دقیق بررسی نمود.

سپس به هر کدام از این افراد ایمیل زد تا آنها را در مورد پست منتشر شده آگاه کند.

بعد از ارسال ایمیل به همراه لینک مطلب منتشر شده، امیل توانست لینکی به سایت خود به دست آورد

تمامی این بک لینک ها به امیل کمک کرد یک سر و گردن از رقبا بالاتر باشد.

درسته که داشتن رتبه های بالا در موتور جستجوی گوگل یک دستاورد عالی است اما تا جایی که من اطلاع دارم با لینک رتبه یک گوگل نمی توان مخارج زندگی را پرداخت. به عبارت دیگر، اگر می خواهید سئو خوبی داشته باشید، باید محتوایی تولید کنید که بتواند ترافیک بالایی را به سمت شما بکشاند تا بتوانید محصولاتتان را بفروشید.

مرحله اضافی: با به روز رسانی محتوایتان ترافیک بیشتری به دست آورید

حالا که رتبه اول امیل در نتایج گوگل، تثبیت شده است باید ترافیک سایت را به درآمد تبدیل کند. در ابتدا امیل سعی کرد یک کتاب الکترونیکی رایگان برای همه افرادی که از پست او بازدید می کنند تولید کند. اگرچه پست او در مورد سلامت کارمندان بود اما کتاب الکترونیکی اش را در مورد تعامل کارمندان ایجاد کرد.

با استفاده از این روش توانست بیش از ۲۰ مشترک جدید در هفته به دست آورد.

۲۰ مشترک جدید در یک هفته اصلاً آمار بدی نیست اما می توانست از این هم بهتر باشد. به همین خاطر تصمیم گرفت فایل پی دی اف محتوای خود را منتشر کند.

او در این فایل چند ایدۀ دیگر را گنجاند که در محتوای اصلی وجود نداشت.

برای آنکه به مخاطبانش بفهماند که مطلب خود را به روز رسانی کرده است، یک Call To Action در بالای محتوای خود قرار داد تا کاربر را برای دانلود فایل ترغیب کند.

مطالعه موردی سئوی کلاه سفید: چگونه رتبۀ یک گوگل را به دست آوریم؟

با استفاده از این روش، امیل توانست به جای ۲۰ مشترک در هفته، ۵۹ مشترک به دست آورد. که ۱۹۵% رشد محسوب می شود.

امیدواریم این مقاله توانسته باشد دیدگاهی کلی دربارۀ سئو کلاه سفید را در اختیار شما عزیزان قرار داده باشد.

منبع: Backlinko