قوانین سئو در سال ۲۰۱۶

سال ۲۰۱۶ سالی پر از تغییرات کوچیک و بزرگ در حوزه موتور های جست و جوگر بوده است از این رو میخواهیم این تغییرات را در این مقاله بررسی کنیم.

در گذشته موتورهای جست و جو گر مثل گوگل به باهوشی الان نبودند و به راحتی میشد با کلمات کلیدی در صفحه های اول قرار گرفت ولی الان دیگر تنها کلمه کلیدی به کار نمی آید بلکه فاکتور های دیگری علاوه بر کلمه کلیدی نیاز است که در ادامه با هم بررسی میکنیم با OxTeam همراه باشید.

در این سال مهم ترین قسمت بهینه سازی یعنی تولید محتوا هستش لذا بازاریاب هایی که برای فروش بالای خود در حال تولید محتوا هستند علاوه بر تولید محتوا باید وقت و زمان زیادی را برای یادگیری اصول و قوانین جدید بگذارند.

به گفته کارشناسان، دوران انتقال ترافیک به سایت به کمک Headline های آماده و کلمات کلیدی مدت هاست که گذشته است، و استراتژی جدید بهینه سازی بر اساس حوزه پول ساز دیگری بنام تحلیل و تجربه نهادینه شده است.

بر حسب مطالعاتی که توسط کمپانی MOZ ( یک شرکت فعال در حوزه بهینه سازی موتور های جست و جو گر ) مهم ترین فاکتور ها در سال ۲۰۱۶ در موارد زیر است.

۱ ) رابطه موبایلی مناسب که باعث بالا بردن رنک تا ۸۸ درصد افزایش میکند.

۲ ) میزان سرعت بارگزاری سایت تا ۶۷ درصد افرایش پیدا میکند.

البته فاکتور هایی هم برای کاهش رنک هستش اعم از لینک های اجاره ای (کاهش تا ۵۵ درصد)

 

و اما برویم سر اصل ماجرا ، در اینجا به شش نکته که توسط کارشناسان سئو جهانی برای بهبود سرمایه گذاری تبلیغی ارائه شده است.

 

هدف گذاری در سئو
هدف گذاری در بهینه سازی و سئو اهمیت دارد
  • تعیین هدف ، بزرگ ترین کار شماست.

شما دیگر به کلمات کلیدی دقیق، برای بودن در نتایج جستجو نیاز ندارید، توسعه دهنده های بخش مخاطبان Moz می گوید: “در قدیم، همه مورد در کسب کلیک بیشتر خلاصه می شد. اما امروزه موتورهای جستجو به میزان توجه مردم به سایت و تعامل با سایت دقت می کنند: و این که آیا دوباره به سایت شما برمیگردند و روی نتایج دیگر کلیک میکنند؟ یا اصلا آنها موردی که دنبالش هستند را در سایت شما می یابند؟ امروز به رفتار بعد از کلیک توجه می شود. لذا نه تنها بایستی کلیک بدست بیاورید بلکه بایستی توجه جستجوگر را به خود جلب کنید”.

سئو
کلمه های کلیدی همه چیز نیستند!

 

  • کلمات کلیدی همه سئو نیستند!

استقاده از کلمات کلیدی در تگ های head روز به روز کم اهمیت تر می شود، گوگل محتوا را بیشتر درک میکند و این امر بدین معنی است که اگر شما مایل هستید برای عبارت “بهترین فروشگاه” رنک خوبی بدست آورید بایستی ۳ یا ۴ بار بگویید “بهترین فروشگاه”. همچنان مفید است که به عبارت بهترین فروشگاه توجه کنید اما مفهوم معناگرا به مراتب با اهمیت تر شده است. با این حساب شما می توانید در مورد تجربیات دلنشین خریدتان از فروشگاه صحبت کنید که نتیجه آن توجه موتورهای جستجو به مطلب شماست . احساس می کنم خیلی خوب این مورد رو به شما دوستان عزیزم انتقال دادم.مخصوصا که از خرید فروشگاه صحبت کردم.

 

یکی از دوستان گفتند “در گذشته، ما بدنبال یافتن کلمات کلیدی در قالب کپی یا متا توصیف بودیم. اما امروزه این موارد بطور کامل حذف شده اند. با باهوشتر شدن موتورهای جستجو، آنها به دنبال یافتن کلماتی هستند که شما انتظار دارید در مقاله موجود باشند، که این کلمات نشان‌دهنده معتبر بودن مقاله در موضوع مورد نظر است. اگر مقاله ای در مورد ساعت اپل می نویسید، ممکن است از کلمات اپل، آیفون، اپلیکیشن و زمان استفاده کنید. لذا اگر در محتوای متن موجود باشند این پیغام را به موتورهای جستجو مخابره می کند که این مقاله، مقاله ای خیلی خوب است”.

 

 

سئو
تجربه کاربری اهمیت ویژه ای برای جستجوگر ها دارد
  • اهمیت تجربه کاربر در جست و جو گرها

به گفته لائوتس، “در حال حاضر گوگل هر سال ۵۰۰ تغییر الگوریتمی اعمال می کند. هر تغییری در جهت اطمینان سازی است که وقتی کسی در گوگل جستجویی انجام می دهد، اگر نتایج صحیح را در صفحات اول دریافت کند، تجربه موفقی در زمینه جستجو داشته است. صحبت در مورد چگونگی فریب دادن گوگل، یاهو یا بینگ نیست بلکه بحث در مورد مطمئن شدن از این است که محتوای ما بهترین محتوای ممکن در اینترنت برای کلماتی است که به آنها اهمیت داده می شود.”

 

سئو
مقالات طولانی بهتر دیده میشوند
  • مقالات بزرگ بیشتر دیده میشوند

مقالات بزرگ تر (بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ کلمه)، بطور میانگین اثرگذاری بهتری در جستجوها دارند. مقالات طولانی تر، ترافیک بیشتری دریافت می کنند، پس رنک سئو بهتری نسبت کلمه کلیدی های رقبا به دست می آورند. تغییراتی که گوگل اعمال کرده است و دلایلی که برای این تغییرات دارد، در جهت اطمینان یافتن از فرستادن ترافیک به سمت صفحاتی است که برای مردم مفید اند.

مقالات طولانی در جستجو ها نتیجه بهتری دارند به دلیل کلمات و تصاویر بیشتری که برای بالا بردن رنک وجود دارد. یکی از فعالان سئو در شبکه های اجتماعی می گوید: “مردم در محیط های اجتماعی مقالات طولانی را بیشتر به اشتراک میگذارند و بیشتر به آنها لینک میدهند. مقالات کوتاهتر گاهی اوقات عملکرد خوبی دارند اما بطور میانگین مقالات طولانی نتایج بهتری به بار می آورند”.

سئو
رابط موبایل برای موتور های جست و جو اهمیت دارد
  • بهینه سازی برای موبایل

بیشتر مردم از تلفن های هوشمندشان برای خواندن اخبار و جست وجو های مختلف استفاده میکنند در نتیجه اهمیت بسیاری دارد که سایت برای کاربرها رابط موبایل قابل قبولی داشته باشد.

سئو
تصاویر منحصر بفرد تاثیر بسیاری در مقاله شما دارد
  • استفاده از تصاویر منحصر بفرد

زمانی که عکسهای موجود در اینترنت برای محتوای شما سایز مناسبی ندارند، استفاده از تصاویر منحصربفرد بسیار با ارزش است.

 

امیدواریم این نکاتی که بیان کردیم در بهتر شدن کسب و کار شما رونق بخشیده باشد. منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

پاسخی دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 2 =

تماس از خطوط ثابت کل کشور: ۷۰۷۰۷۰۱۲-۰۲۱

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱ شب حتی ایام تعطیل

پاسخی دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × سه =

تماس از خطوط ثابت کل کشور: ۷۰۷۰۷۰۱۲-۰۲۱

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱ شب حتی ایام تعطیل