هفت جادوی بهبود سئو در سال ۲۰۱۶

شمارش معکوس برای سال ۲۰۱۶ شروع شده است و باید خودمان را برای خوش آمدگویی به سال ۲۰۱۷ اماده کنیم.
همه ی ما میدانیم که تغییرات بسیار زیادی در کسب و کار شامل خدمات و محصولات رخ داده خواهد شد. همه ی بازاریابان سعی در بهبود جایگاه خود در موتورهای جست و جو دارند که به هنگام جستجو کردن کاربران در اینترنت  ، نشان داده شوند.

طبق سایت   HubSpot آمریکایی- به طور میانگین ۱۲ میلیون جست‌وجو را در ماه رهبری میکند – برای همه گیر شدن  بیشترین تاثیر را دارد . در سال ۲۰۱۵ بازاریابان متوجه اهمیت SEO مختص کاربرانی که از گوشی همراه خود برای جست‌وجو استفاده میکنند ، ۵۰% از جستجوهای موبایل برای یافتن نتایجی که مختص به مکانی است و یا به‌اصطلاح  Local  SEO ( سئوی محلی ) هست ، که از این مقدار ۶۱% آن‌ها برای خرید استSearchEngine))

موتورهای جستجو بر اساس تغییرات سایت نسبت به زمان کار می‌کنند بنابراین اگر شما سایت خود را استاندارد ساخته باشید و محتوای سایت را به‌صورت منظم به‌روزرسانی نمایید به‌طورقطع  ترافیک زیادی در سایتتان خواهید داشت.

محتواهایی که برای هر کلمه کلیدی حداقل ۲۰۰۰ کلمه را دارا باشند در اولین ۱۰ نتیجه‌ی جستجو به نمایش خواهند رسید.

  • محتواهای انتشار یافته در رسانه‌های اجتماعی

امروزه مطالبی که در شبکه‌های اجتماعی نظیر Linkedin  ،  Twitter ، FaceBook   و غیره منتشر می‌شوند از اهمیت بسیار زیادی در SERPS  ( صفحاتی که به‌عنوان نتیجه در موتورهای جستجو به نمایش درمیایند )برخوردار است.

در حال حاضر ۷۶% بازاریابان از رسانه‌های اجتماعی برای پشتیبانی و بالا بردن امتیاز خود در  SEO استفاده می‌کنند.
در سال ۲۰۱۶ بازاریابان تمام تمرکز خود را روی نمایش دادن پست‌هایشان در Twitter ,FaceBook ,… قرار داده‌اند و پیش‌بینی ما این است که در سال آتی مطالب منتشرشده بیشتری در موتورهای جستجو نمایش داده خواهند شد و این به معنای محو کردن مرز بین شبکه های اجتماعی و صفحات وب خواد بود.

استراتژی سئو روی اسم برندها با استفاده از رسانه‌های اجتماعی بیشترین تأثیر را روی نتایج موتورهای جستجو دارد . به‌عنوان‌مثال با جستو کردن کلمه‌ی Designhill در گوگل خواهید دید Facebook را در اول و Twitter و Linkedin را به ترتیب در دوم و سوم نمایش خواهد داد .

designhill | دیزاین هیل

تمام لینک هایی که از سایت ها به شبکه های اجتماعی نظیر Facebook , Twitter , Linkedin , Google+ ,Youtube  و … ارجاع داده میشود برای موتور های جستجو جهت سنجش میزان اعتبار برند شما میباشد.

  • ویدئوها و نقش آن در  بهینه سازی سایت

ویدئو بهترین روش ممکن برای سرگرم نگه‌داشتن بازدیدکنندگان در سایت است ولی باید دانست که علاوه بر این نقش بسیار زیادی را روی امتیاز SERPS  در موتورهای جستجو را دارا است  .

طبق گذارش Marketing Land 62% از جستجوهای گوگل برای ویدئوها است .

پس چرا این فرصت را غنیمت نمی‌شمارید و فقط با قرار دادن ویدئو در صفحه اول گوگل نمی‌درخشید؟

در سایت quicksprout گفته‌شده ؛ محتواهایی که در آن از ویدئو استفاده‌شده است ۵۰ برابر اثرگذارتر از مطالب متنی ساده است و همچنین مطالب همراه با ویدئو ۴۱% بیشتر احتمال کلیک خوردن رادارند.

بسیاری از بازاریابان تصمیم به راه‌اندازی بازاریابی مدرن خود با تلفیقی از ویدئو  برای بهبود سئوی خود گرفته‌اند. پیش‌بینی ما برای امسال به این‌گونه است که بسیاری از بازاریابان از ویدئو مارکتینگ در کسب‌وکار خود استفاده خواهند کرد.
با یک نگاه به جستجوی ۷۷۷ built in 4 min از اهمیت ویدئو در موتورهای جستجو آگاه خواهید شد .

777 built in 4 min

امروزه  آپلود کردن ویدئو در Youtube می‌توان برای دیده شدن استفاده کرد و نکته قابل‌توجه این است که گوگل قابلیت فهم میزان موققیت شما را بر اساس کلمه های کلیدی جست‌وجو شده را دارا است.

  • اهمیت بهینه‌سازی سایت‌ها برای تلفن همراه

آیا تاکنون سعی در بهینه‌سازی سایتتان برای تلفن‌های همراه داشته‌اید ؟

مخاطبان شما دیگر در یک اندازه ساکن نیستند و همگی از دستگاه‌هایی نظیر تبلت ، گوشی‌های هوشمند ، لپ تاپ ، ساعت‌ هوشمند و …  برای جستجو کردن در اینترنت استفاده می‌کنند .

در سال ۲۰۱۵ بسیاری از برندها سایت خود را به‌صورت Mobile Friendly ( رابط موبایل ) درآورده‌اند و پیش‌بینی ما این است که این عدد در آینده رو به افزایش خواهد بود. بهینه‌سازی برای موبایل‌ها تبدیل به یک امر عمومی شده است ولی بعضی مواقع استثنا هم وجود دارد ، بنابراین زمان بهینه‌سازی سایت‌ها برای گوشی‌های همره فرا رسیده است . سایت  Neilpatel گفته است که همه‌ساله جست‌وجوهایی که توسط گوشی‌های همراه انجام می‌شود۴۳%رو به افزایش است. در به‌روزرسانی امسال Google سایت‌های Mobile Friendly در جستوجوهای انجام‌شده توسط تلفن‌های همراه از امتیاز بالاتری برای نمایش داده شدن دارند .

در اینجا ۵ دلیل که سایت‌های Mobile Friendly در SEO بسیار مهم است را برای شما بازگو می‌کنیم :

  • ۷۵%   مشتری‌ها از تلفن همراه خود برای خرید کردن استفاده می‌کنند از سایت‌های Mobile Friendly استفاده می‌کنند.
  •  ۷۰%  جست‌وجوهایی که توسط تلفن های همراه انجام می‌شود منجر به یک ساعت سرگرمی درون سایت می‌شود.
  • ۲ میلیارد انسان از طریق تلفن همراه به اینترنت دسترسی دارند.
  •  ۱۵% از ترافیک جهانی مختص به تلفن‌های همراه است.
  • ۹۵% از کاربران برای جستجوهای محلی از تلفن همراه خود استفاده می‌کنند.

مطمئن باشید که بهینه‌سازی سایت برای تلفن همراه یکی از بهترین راه‌های بهبود سئو است.

  • جستجوهای صوتی و تأثیر آن بر SEO

امروزه مردم برای جستجوهایی که در حال حرکت هستند از جستجوهای صوتی استفاده می‌کنند بخصوص وقتی در حال رانندگی هستند .

جستجوهای همراه شانس بزرگی است که گوشی‌های همراه برای ما فراهم ساخته است و زحمت تایپ کردن را برای کاربران کم کرده است تقریباًهمه‌ی سیستم‌عامل‌های گوشی همراه از جستجوی صوتی برخوردار می‌باشند مانند : Microsoft(Cortana) , Google(Google now) , Apple (siri)

بسیاری از کلمه های کلیدی که تایپ کردن آن برای جست‌وجو سخت و یا طولانی است  از جستجوی صوتی استفاده می‌کنند .

طبق تحقیقات گوگل بیشتر جستجوهای مربوط به آدرس مسیر از جستجوهای صوتی استفاده می‌کنند .
۵۹% از جستجوهای صوتی در جوانان زمانی هست که در حال تماشای فیلم هستند و ۵۷% درزمانی که در کنار دوستان خود به سر می‌برند.
و این در حالی هست که بزرگسالان برای تماشای فیلم در ۳۷% مواقع از جستجوی صوتی و در هنگام رانندگی و یا آشپزی ۲۴% از جستجوی صوتی استفاده می‌کنند.

استفاده از جست و جوی صوتی

    • تأثیر کمیت و کیفت محتوا بر روی سئو و بهینه‌سازی سایت

بر اساس مباحث سایت Digital Current نمودارهای علمی ، دانشنامه ها ، نقشه‌ها ، رسانه‌های اجتماعی ، اخبار ، تصاویر و ویدئوها ۸۵% جستجوهای گوگل را در برگرفته‌اند و این آمار نشان می‌دهد کجا باید جواب سؤال خود را دنبال کنیم؟

بر اساس یک مقاله در  imediaconnection تجمع محتوا در سایت یک‌راه عملی برای پیدا شدن  ، تلفیق شدن ، اثبات شدن ، ارائه شدن و اشتراک‌گذاری مطالب از پیش تعیین‌شده در مقابل مخطبان هدف است .

اگر شما در حال برنامه‌ریزی برای انجام این کار هستید  حتماً مطمئن شوید که محتوای دقیق را جمع‌آوری کرده‌اید ؛ محتوایی با منابع موثق و کیفیت بالا .

      • محبوبیت روزافزون برنامه‌های تلفن همراه و تأثیران بر روی سئو و بهینه‌سازی سایت

بر اساس گزارش TechCrunch  : ۵۲% از تمام زمانی که صرف رسانه‌های اجتماعی می‌شود توسط تلفن های همراه هستش و بر طبق گزارشی دیگر ۸۹% از زمان سپری‌شده در موبایل‌ها صرف برنامه‌های آنلاین می‌شود .

همان‌طور که می‌دانید گوشی‌های همراه خیلی برای جستجو کردن در اینترنت استفاده می‌شود ولی باید دانست که برنامه‌ها این امر را راحت‌تر خواهند کرد .

در چند سال اخیر برنامه‌های گوشی همراه توانسته‌اند بر برنامه‌های دسکتاپی و سایت‌ها غلبه کنند.

۸۵% از مردم استفاده برنامه‌های نصب‌شده را نسبت به جستجو کردن در سایت‌ها ترجیح می‌دهند .

از برند خود در اسم برنامه‌ها استفاده کنید ، لینک‌هایی در برنامه به سایتتان داشته باشید و از تأثیر برنامه‌ها در سئو و بهینه‌سازی سایت بهره ببرید.

با یک نگاه به جستجوی کلمه Ebay در گوگل متوجه خواهید شد که برنامه‌ها یک فرصت بسیار عالی برای بهبود جایگاه شما در SERPS است.

ebay

 

  • سئو محلی چیست و چه تاثیری می‌گذارد ؟

به‌عنوان یک بازاریاب باید به گوگل اجازه دهید که بداند در کجا ساکن هستید و چه چیزی را ارائه می‌دهید .

با این روش شانس شما برای به نمایش درآمدن پیش چشمان بازار هدفتان افزایش می‌یابد.

نمایش آدرس ، نام کسب و کار و …. در صفحات وب یک امر حیاتی است .

سئو محلی بعد از به‌روزرسانی Google  بانام Pigeon شهرت قابل‌توجهی را کسب نمود و کسب‌وکارها و بازاریابان بسیار زیادی را مجبور به جذب‌های محلی کرده است .

درنتیجه حتماً از موقعیت مکانی شامل لغات اصلی و محتواهای شناخته‌شده بر پایه بازار هدفتان استفاده نمایید .

از مزایای استفاده از سئو محلی می‌توان به نکات زیر اشاره نمود :

۵۰%  از جست‌وجوهای محلی که رخ می‌دهند برای بررسی فروشگاه‌ها است .

بیشتر از ۶۰% مشتریان از اطلاعات محلی در تبلیغات استفاده میکنند.

۵۰% از جست‌وجوهای موبایل برای یافتن به نتایج محلی هستش .

 

از توجه شما ممنونیم اگر نظری پیشنهادی در رابطه با این مقاله در نظر دارید خوشحال میشیم با ما ارتباط برقرار کنید.  راستی کانال ما را در اینستاگرام دنبال کنید

کانال ما در اینستاگرام

 

عنوان اول دیدگاه
  1. رساله معماری میگوید

    سلام مطالبتون واقعا عالی هستن!
    تشکر

پاسخی دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت + 12 =

تماس از خطوط ثابت کل کشور: ۷۰۷۰۷۰۱۲-۰۲۱

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱ شب حتی ایام تعطیل

پاسخی دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − 9 =

تماس از خطوط ثابت کل کشور: ۷۰۷۰۷۰۱۲-۰۲۱

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱ شب حتی ایام تعطیل