چگونه دیتای پاک شده گوگل آنالیتکس خود را برگردانیم

برطرف کردن مشکل گوگل آنالتیک

🔹 به وب‌سایت مرکز راهنمایی گوگل آنالیتیکس مراجعه کنید:
https://support.google.com/analytics/?hl=en#topic=3544906

🔹 به سربرگ دوم یعنی

Manage account and users

مراجعه کنید.

🔹در منوی بازشونده، گزینه آخر یعنی Common issues را انتخاب نمایید.

گوگل آنالیتیکس

 

🔹روی گزینه آخر یعنی Unable to sign in to account کلیک کنید.

 

🔹پس از هدایت به صفحه جدید گزینه آخر را انتخاب نمایید. این گزینه نشان می‌دهد که مساله مدنظر شما یکی از موارد زیر است:

 

گوگل آنالیتیکس

🔹پس از هدایت به این صفحه‌ به شما نشان داده می‌شود چگونه مالکیت وب‌سایت خود را به گوگل اثبات کنید. با کمی اسکرول صفحه به قسمت Prove site ownership می‌رسید.

گوگل آنالیتیکس

یک فایل ساده متنی با فرمت txt بسازید و نام آن را analytics بگذارید (analytics.txt) و عبارات زیر را عینا در آن کپی کنید:

GooGhywoiu9839t543j0s7543uw1 – pls add {INSERT EMAIL ADDRESS} to GA account {INSERT UA-ID} with ‘Manage Users and Edit’ permissions – date {INSERT DATE}.

🔸توجه داشته باشید که به جای {INSERT EMAIL ADDRESS}، ایمیل خود (ایمیلی که اکانت گوگل آنالیتیکس خود را با آن ساخته‌اید)، به جای {INSERT UA-ID}، آی‌دی کد آنالیتیکس مخصوص خود و به جای {INSERT DATE}، تاریخ درخواست خود (مثلا امروز ۱۸ August 2017) را با فرمت مذکور قرار داده و در انتها فایل مربوطه را ذخیره کنید.

🔹فایل analytics.txt را باید در بالاترین سطح دامنه خود قرار دهید؛ به طوری که این فایل از طریق oxteam.ir/analytics.txt در دسترس باشد.
🔷اگر اکانت ادوردز متصل به اکانت گوگل آنالیتیک هم در اختیار دارید، باید مالکیت آن را نیز از طریق لینک مذکور اثبات نمایید.

 

🔹در انتها و پس از انجام مراحل فوق، با کلیک بر روی لینک مذکور (Contact us) به مرحله آخر و برقراری ارتباط با گوگل می‌رسید.

 

🔹پس از کلیک روی گزینه Contact us، به یک فرم هدایت می‌شوید که با پرکردن موارد خواسته شده، ایمیلی برای گوگل ارسال می‌شود.

 

🔹در بخش Name، نام خود را وارد کنید. این نام همان نامی است که برای ایمیلی که با آن اکانت گوگل آنالیتیکس خود را ساخته‌اید.

 

🔹بخش Contact email به صورت خودکار با ایمیل شما پر شده است.

 

🔹در بخش AdWords customer ID، باید آی‌دی ادرودز متصل به اکانت خود را وارد کنید. آی‌دی ادوردز شما در بالا سمت راست صفحه گوگل ادوردز اکانت شما قرار دارد.

 

🔹در بخش Last known login email address for Analytics account، آخرین ایمیل شناخته شده‌ای که به اکانت آنالیتیکس شما وارد شده را تایپ کنید. در این بخش نیز ایمیل خود را تایپ کنید.

 

🔹در بخش Name of last known user، نام خود را وارد نمایید.

 

🔹در بخش Website or apps you are tracking، آدرس وب‌سایتی که کد آنالیتیکس شما روی آن نصب شده را وارد کنید.

 

🔹در بخش Email address you want to use to log in to Analytics نیز ایمیلی که قصد دارید با آن به اکانت آنالیتیکس خود وارد شوید را تایپ کنید. در این بخش نیز آدرس ایمیل خود را بنویسید.

 

🔹در بخش Summary of the issue نیز مشکل به وجود آمده خود را به طور کامل شرح دهید. از طولانی شدن آن نگران نباشید و با جزئیات تمام مشکل خود را بازگو نمایید. در این بخش می‌توانید تا ۱۰۰۰ کاراکتر استفاده کنید.

 

🔹در انتها به بخشی می‌رسید که باید چند گزینه را تائید کنید:

 

✔️اولین گزینه مربوط به اثبات مالکیت دامنه شماست. شما این کار را با قرار دادن فایل ساده متنی analytics.txt در سایت‌تان انجام داده‌اید؛ بنابراین این گزینه را تایید کنید.
✔️گزینه سوم اجازه شما برای ارتباط با کسی که در حال حاضر به اکانت شما دسترسی کامل دارد را بیان می‌کند. این حالت برای وقتی است که کارمند بخش آی‌تی شما که دسترسی کامل به اکانت شما داشته و در حال حاضر دسترسی شما را از آنالیتیکس حذف کرده، است. در هر صورت شما باید این گزینه را نیز تایید کنید.
✔️گزینه چهارم و آخر نیز نشان می‌دهد که شما تمایل دارید متخصصان گوگل چگونه با شما ارتباط برقرار کنند. اگر صحبت کردن به زبان انگلیسی برای شما دشوار است، گزینه دوم یعنی Email me را انتخاب کنید.

 

🔷در انتها نیز روی دکمه آبی رنگ Submit در انتهای صفحه کلیک کنید و منتظر باشید تا در ظرف مدت زمان حداکثر ۱ روز، متخصصان بخش آنالیتیکس گوگل، با شما ارتباط برقرار نمایند.

 

🔷گوگل زمان پاسخگویی را حدودا ۱ الی ۲ هفته اعلام می‌کند اما این موضوع تست شده و فردای روزی که این فرم را تکمیل کنید، ایمیل گوگل را در اینباکس خود مشاهده خواهید کرد.

 

 

پس از اپل در چند روز گذشته گوگل تحریم علیه کاربران ایرانی را سخت‌تر کرده است. درنتیجه‌ی این سخت‌ها کاربران ایرانی از این پس نمی‌توانند از حساب کاربری گوگل آنالتیک خود استفاده کنند. اما همیشه راهی برای مقابله با مشکلات وجود دارد. ۴ ابزاری که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم جایگزینی برای گوگل آنالتیک بوده و کمک می‌کنند تحلیل بهتری روی عملکرد وب‌سایت خود داشته باشید:

۱- Mixpanel

این سایت امکان استفاده از پلت‌فرم‌هایی را برای شما مهیا می‌کند که به کمک آن تمام اعضای سازمان شما می‌توانند درک عمیقی از سفر مشتری در سایت داشته باشند. شما به کمک ابزارهای این سایت می‌توانید به چشم‌انداز خوبی از عملکرد سایت خود برسید و از ابزارهای سریع برای توسعه‌ی سایت استفاده کنید.

ابزارهای این سایت به شما کمک می‌کنند که تغییرات مورد نظر خود را روی هر پلت‌فرمی تنها در عرض چند دقیقه یا چند ساعت اعمال کنید. تمام اعضای تیم شما از کادر اجرایی گرفته تا تحلیل‌گران داده می‌توانند گزارش‌های مورد نظر را در کمترین زمان دریافت کنند. الگوریتم‌های یادگیرنده‌ی ماشین این سایت نسبت به زمان حساس هستند. بنابراین هیچ‌کدام از تغییرات مهم در متریک‌های خود را از دست نخواهید داد. این پلت‌فرم‌ها، ناهنجاری‌های موجود در داده را تشخیص داده و بلافاصله برای شما نوتیفکیشن ارسال می‌کنند. تصمیم‌های سریعی که بر اساس دیتای استخراج شده گرفته می‌شوند، باعث ماندگاری مشتری‌های برند شما می‌شوند. شما با استفاده از تست A/B و نقشه‌ی سفر مشتری می‌توانید تجربه‌ی خوبی را برای کاربران خود رقم بزنید.

آدرس سایت: http://www.mixpanel.com

۲- Adobe Analytics

این ابزار به شما کمک می‌کند که به شناخت بهتر و دقیق‌تری از مشتری‌های خود برسید. ببینید آن‌ها چه چیزی نیاز دارند، چه می‌خواهند و به چه چیزی اعتقاد دارند. همچنین می‌توانید ارزشمندترین مشتری‌های خود را شناسایی کرده و کسب‌و‌کار خود را با استفاده از برطرف کردن نیازهای آن‌ها به جلو پیش ببرید.

هوش دیجیتال به شما کمک می‌کند که تجربه‌ی منحصربه‌فردی را برای مشتری‌های خود رقم بزنید. پلت‌فرم‌های هوش دیجیتال این ابزار حرکت دقیق مشتری‌ها در سایت و ابزارهای مورد استفاده‌ی آن‌ها را به شما نشان می‌دهند.

آدرس سایت: http://www.adobe.com

۳- HubSpot

شما با استفاده از این ابزار می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی موثر برگزار کنید و مشتری‌های جدیدی را به سمت برند خود جذب کنید. این ابزارها امکان ساخت وب‌سایت، بلاگ، صفحات فرود و قالب‌های ایمیل در هر قالبی را برای شما مهیا می‌کنند. سادگی ویرایش محتوا و طراحی سایت از جمله امکانات اصلی این ابزار هستند. امکانات سئوی این ابزار باعث می‌شوند که محتوای تولیدی شما رتبه‌ی بهتری در موتورهای جستجو کسب کند. امکان زمان‌بندی پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی برای مخاطبان هدف نیز از جمله دیگر امکانات این ابزار است.

همان‌طور که می‌دانید در نظر گرفتن اقدام به عمل یکی از راه‌های اصلی برای بالا بردن آمار بازدید از سایت است. این ابزار از راه‌های خلاقانه‌ای برای انجام این کار استفاده می‌کند.

آدرس سایت: http://www.hubspot.com

۴- heap

نمودارهای تحلیلی این ابزار می‌تواند به بسیاری از سوال‌های شما از جمله «چه تعداد بازدیدکننده به صورت روزانه عکس‌های برند من را به اشتراک می‌گذارند؟» و «کاربران کدام منطقه هر هفته به چه تعداد از پست‌ها علاقمند شده‌اند؟» پاسخ ‌دهد. شما تمام سوال‌های‌ خود را می‌توانید با استفاده از این ابزار تحلیلی پاسخ داده و تنها با یک کلیک آن را با اعضای تیم خود به اشتراک بگذارید.

آدرس سایت: http://www.heapanalytics.com

2 دیدگاه ها
  1. Elmira میگوید

    عالی بود.

    ممنونم

  2. فاطمه میگوید

    سلام وقت بخیر
    من دیتاهای گوگل آنالیتیکسم بصورت ناگهانی کلا صفر شدن!
    مجدد سایتمو در گوگل آنالیتیکس ثبت کردم ولی باز هم این اتفاق افتاد.
    چرا اینجوری میشه و چیکار باید کنم؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید

پاسخی دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − 1 =

تماس از خطوط ثابت کل کشور: ۷۰۷۰۷۰۱۲-۰۲۱

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱ شب حتی ایام تعطیل

پاسخی دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 − سه =

تماس از خطوط ثابت کل کشور: ۷۰۷۰۷۰۱۲-۰۲۱

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱ شب حتی ایام تعطیل