گزارش سالانه صنایع مختلف در گوگل ادوردز

اگر این اولین بار است که به تبلیغات کلیکی (PPC) روی آورده اید و یا حتی به تازگی یک سرویس تبلیغات کلیکی جدید را انتخاب کرده‌اید، دانستن این موضوع که آیا کار خود را به درستی انجام می‌دهید یا نه، کمی دلهره‌آور است. به طور قطع همه ما می‌خواهیم تبلیغاتی را ایجاد کنیم که بالاترین میزان نرخ کلیک (CTR) و بهترین نرخ تبدیل (CR) را داشته باشد، اما معیارهای تبلیغات کلیکی که برای یک صنعت مناسب است لزوما برای صنعت دیگر مناسب نخواهد بود. پس برای اینکه در صنعت خود شاخص باشید باید به دنبال چه عددی باشید؟
برای یافتن پاسخ این سوال، ما همه داده‌های خود را زیر و رو کردیم. با چک کردن گوگل ادوردز نیز می‌توانید اطلاعات زیر را مشاهده کنید، شامل:

  • میانگین نرخ کلیک (CTR) در ادوردز بر اساس صنعت، هم برای جستجو و هم برای نمایش
  • میانگین هزینه بر مبنای هر کلیک در ادوردز بر اساس صنعت، هم برای جستجو و هم برای نمایش
  • میانگین نرخ تبدیل (CR) در ادوردز بر اساس صنعت، هم برای جستجو و هم برای نمایش
  • میانگین هزینه در ازای هر عمل در ادوردز بر اساس صنعت، هم برای جستجو و هم برای نمایش

شما می‌توانید این میانگین‌ها را در همه‌ی معیارهای ادوردز برای ۲۰ صنعت مشاهده کنید: وکالت، خودرو، B2B، خدمات مصرفی، آشنایی و دوست‌یابی، تجارت الکترونیک، آموزش و پرورش، خدمات استخدامی، مالی و بیمه، بهداشت و خدمات درمانی، کالاهای خانگی، خدمات صنعتی، حقوقی، املاک و مستغلات، فناوری، و مسافرتی و مهمانداری.

⭐ پیشنهاد میکنیم برای آشنایی بیشتر با انواع تبلیغات آنلاین و اصطلاحات رایج در این زمینه، مقاله آشنایی با انواع تبلیغات آنلاین بخوانید.

میانگین نرخ کلیک در ادوردز بر اساس صنعت

میانگین نرخ کلیک در گوگل ادوردز

خدمات آشنایی و دوست‌یابی در کمپین های تبلیغات کلیکی بسیار پر طرفدار است که میانگین نرخ کلیک ۳٫۴۰% را به ارمغان می‌آورد! وقتی مشتریان احتمالی شما به دنبال عشق هستند شما میتوانید با نوشتن یک تبلیغ ساده نرخ کلیک خود را بسیار راحت بالا ببرید. صنایع دیگری که بالاترین نرخ کلیک را در جستجو دارند شامل بخش مالی(%۲٫۵۰)، B2B (%2.52)، خدمات مصرفی (%۲٫۴۰) و فناوری (%۲٫۳۸) می‌شوند.

همچنین خدمات حقوقی در تلاش است تا توجهات بیشتری را در نتایج صفحات موتور جستجو از آن خود کند (با میانگین نسبتا پایین نرخ کلیک ۱٫۳۵%)، که بیشتر به دلیل محدودیت‌های تبلیغاتی است که از سمت گوگل و سازمان‌های دولتی به آن تحمیل می‌شود. تبلیغ‌دهندگان حقوقی باید بیش از اندازه باهوش و با مهارت باشند تا بتوانند در تبلیغات کلیکی (PPC) به خوبی عمل کنند. صنایع دیگری که اغلب نرخ کلیک ضعیفی دارد شامل تجارت الکترونیک (۱٫۶۶%) و خدمات صنعتی (۱٫۴۰%) می‌شود.

شرکت‌های فناوری، با نرخ کلیک قوی (۰٫۸۴%) در شبکه نمایشی می‌توانند دسترسی‌های بسیار زیادی را می‌توانند داشته باشند زیرا اکثر برنامه‎ها از تبلیغات نمایشی با نرخ کلیک بالا برای این محصولات و خدمات دارند. اما در آن روی سکه، خدمات استخدامی برای شبکه نمایشی بسیار تلاش می‌کند تا تبلیغاتی ایجاد کند که توجه جستجوکنندگان بالقوه مشاغل را به خود جلب کند و معمولا عملکرد ضعیفی را به همراه دارد یعنی میانگین ۰٫۱۴ % نرخ کلیک. شاید آنها در لینکدین به نسبت بهتر عمل کنند!

میانگین نرخ کلیک در ادوردز سرتاسر همه صنایع ۱٫۱۹% برای جستجو و ۰٫۳۵% برای نمایش است.


جدول میانگین نرخ کلیک در گوگل ادوردز

 

میانگین هزینه بر مبنای هر کلیک در ادوردز بر اساس صنعت

میانگین هزینه‌ها بر مبنای هر کلیک در گوگل ادوردز

جای هیچ تعحبی نیست که خدمات حقوقی بالاترین نرخ کلیک (CTR). را در میان همه تبلیغات گوگل در شبکه جستجو داشته باشند. هر دو لغت lawyer و Attorney ( به معنای وکیل) جزء گران‌قیمت‌ترین ۱۰ لغت کلیدی در گوگل و بینگ می‌باشد. میانگین هزینه در ازای هر کلیک در صنعت حقوقی ۵٫۸۸ دلار است که به میزان ۴۰ % گران‌تر از صنعت گران‌قیمت بعدی یعنی خدمات استخدامی (۴٫۲۰ $) می‌باشد.
وکالت و گروه‌های غیرانتفاعی، نرخ CPC زیر ۲ دلار دارند که احتمالا به همین دلیل تبلیغ‌دهندگان Google Grant باید همه لغات کلیدی خود را مورد حمله قرار دهند.
درحالیکه اغلب صنایع، CPC به نسبت ارزان‌قیمتی را در شبکه نمایش گوگل دارند، صنعت خدمات استخدامی از این قاعده مستثنی است (۱٫۶۶ دلار برای هر کلیک در GDN). بدون شک، برخی از مشکلات آنها ریشه در نرخ کلیک نامناسب آنها در نمایش دارد (۰٫۱۴%) که باعث خدشه‌دار شدن نمره کیفیت شبکه نمایش آنها شده است و در نتیجه موجب شده تا در ازای هر کلیک بیشتر پرداخت کنند.
میانگین هزینه در ازای هر کلیک در ادوردز سرتاسر همه صنایع ۲٫۳۲ دلار برای جستجو و ۰٫۵۸ دلار برای نمایش می‌باشد.

جدول میانگین هزینه‌ها بر مبنای هر کلیک در گوگل ادوردز

 

میانگین نرخ تبدیل در ادوردز بر اساس صنعت

میانگین نرخ تبدیل در گوگل ادوردز

صنایع بیمه و امور مالی از نرخ تبدیل به نسبت بسیار خوبی در شبکه‌های جستجو (۷٫۱۹%) هم در نمایش (۱٫۷۵%) برخوردار است. در اکثر این موارد، بهترین تبلیغ‌دهندگان کسانی هستند که برای افزایش نرخ تبدیل از ایجاد تغییر در پیشنهاد و یا جریان تبدیل واهمه‌ای ندارند.

کالاهای خانگی و املاک و مستغلات به دلین میزان نرخ تبدیلی که در شبکه نمایشی دارند بسیار شاخص هستند ( به ترتیب ۲٫۱۹% و ۱٫۴۹ %) که بدون تردید به این دلیل است که هردوی آنها جزء صنایع بصری محسوب می‌شوند جاییکه یک تصویر مسحورکننده می‌تواند افراد را ترغیب کند تا کلیک کنند و بیشتر به بررسی بپردازند.

مشتریان تجارت الکترونیک ممکن است گزینه‌های زیادی را برای ایجاد تغییر در پیشنهاد خود نداشته باشند و درنتیجه جزء ضعیف‌ترین میانگین‌های نرخ تبدیل باشند (۱٫۹۱%). برای شروع، آنها معمولا فهرست‌های غول‌پیکری دارند که مانع از تنظیم دقیق آگهی کپی در سرتاسر واژه‌های کلیدی تجارت الکترونیک می‌شوند. درحالیکه برداشتن موانع خرید همیشه یک ابزار CRO بسیار مهم برای کمک به مشتریان تجارت الکترونیک به شمار می‌رود، تبلیغ‌دهنگان ادوردز باید برروی بهبود عملکرد واژه‌های کلیدی‌شان با هدف تجاری بالاتر تمرکز کنند تا بتوانند از کمپین‌های جستجوی خود به بهترین شکل بهره‌برداری کنند.

میانگین نرخ تبدیل در ادوردز سرتاسر همه صنایع ۲٫۷۰ درصد برای جستجو و ۰٫۸۹ درصد برای نمایش می‌باشد.


جدول میانگین نرخ تبدیل در گوگل ادوردز

میانگین هزینه در ازای هر عمل در ادوردز بر اساس صنعت

میانگین هزینه در ازای عمل در گوگل ادوردز

 

عشق رایگان در نتایج صفحات موتورجستجو! سایت‌های دوست‌یابی تاکنون کمترین میانگین هزینه در ازای هر عمل را از جستجو داشته‌اند (۶٫۹۱ دلار). درحالیکه گوگل ممکن است فوق‌العاده‌ترین مکان برای پیدا کردن دوست باشد، گرانترین مکان ممکن برای پیدا کردن کارمند، دکتر، وکیل به حساب می‌آید: میانگین CPA در جستجو برای خدمات استخدامی، خدمات بهداشتی درمانی، و خدمات حقوقی به ترتیب ۱۰۵٫۷۹ دلار، ۱۲۶٫۲۹ دلار و ۱۳۵٫۱۷ دلار می‌باشد. البته، ارزش طول عمر یک مشتری جدید در این صنایع بسیار بالا است که آنها را در نهایت ارزشمند می‌سازد.

در شبکه‌ نمایشی، شرکت‌های فناوری با CPA زیر ۲۰ دلار (۱۹٫۲۳ دلار) به راحتی آب خوردن بازی را برنده شدند! این امر بدیهی است که گوگل و فناوری با یکدیگر به خوبی جفت می‌شوند که البته بخش زیادی از این موفقیت به دلیل تبلیغ‌دهندگان تکنولوژی است که که نصب برنامه‌های خود را در سرتاسر شبکه‌های نمایشی و جستجو تبلیغ می‌کنند.

میانگین CPA در ادوردز سرتاسر همه صنایع ۵۹٫۱۸ دلار برای جستجو و ۶۰٫۷۶ دلار برای نمایش می‌باشد.

جدول میانگین هزینه در ازای عمل در گوگل ادوردز

 

همه این آمارها و ارقام به چه معناست؟

اگر شما خود را در انتهای پایین این شماره‌ها یافتید، این تنها به این معناست که شما فرصت‌های بیشماری را برای پیشرفت خواهید داشت! از Google AdWords Grader استفاده کنید تا مشخص کنید دقیقا کمپین‌های شما در مقایسه با هم‌نوع خود کجا نادرست عمل کرده‌اند؟ اگر شما به این معیارها دست یافته‌اید توقف نکنید. تلاش کنید تا همیشه خاص‌ترین باشید با نوشتن بهترین تبلیغات و ایجاد صفحه فرودی که از هر صفحه‌ دیگری در آن بیشتر تبدیل رخ می‌دهد.

گزارش سالانه صنایع مختلف گوگل ادوردز

منبع : WordStream.com

 

[pt_view id=”52a7ea6pjx”]

پاسخی دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 4 =

تماس از خطوط ثابت کل کشور: ۷۰۷۰۷۰۱۲-۰۲۱

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱ شب حتی ایام تعطیل

پاسخی دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 3 =

تماس از خطوط ثابت کل کشور: ۷۰۷۰۷۰۱۲-۰۲۱

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱ شب حتی ایام تعطیل