۱۵ ایده برای طراحی لندینگ پیج ( LANDING PAGE )
معرفی
یافتن ایدههای کارآمد برای طراحی صفحهی هدفی یا همان لندینگ پیج که نرخ تبدیل (کاربر به مشتری) بیشتری را برای ما به همراه داشته باشد، سختتر از آن است که به نظر میرسد. تغییرات کوچک، اصولاً نتایج کوچکی را به دنبال دارد، بنابراین اگر به دنبال ایجاد تغییرات بزرگ هستید، باید در مورد صفحهی هدف خود، بهطور اساسی تجدیدنظر کنید. در این مقاله ۱۵ ایدهای را، که به شما کمک میکند صفحهی هدفی کارآمد و متناسب با نیازهایتان طراحی کنید، با شما در میان میگذاریم.
پروسهی ثبتنام کاربر را تسهیل نمایید (لندینگ پیج)
یکی از بهترین راهکارها برای افزایش نرخ تبدیل، این است که تا میتوانید پروسهی ثبتنام را برای کاربران ساده و سریع کنید. هرچه مراحل ثبتنام بیشتر باشد، کاربر تمایل کمتری به انجام آن خواهد داشت. اولین پیشنهاد ما برای طراحی یک صفحهی هدف موفق، این است که پروسهای را ترتیب دهید که کاربر با یک کلیک بتواند در آن ثبتنام کند. به مثال زیر در مورد وبسایت Unbounce توجه کنید:
پیشنهادی که در این صفحه مطرح میشود نمیتواند شفافتر از این باشد! دکمهی فراخوان طوری بولد شده که کلیک کردن روی آن تقریباً غیرقابلاجتناب است. پسازآن، به شیوهی طبیعی مورداستفادهی آنها برای معرفی متقاضیان و برندهای معروفی که با آنها همکاری داشتهاند توجه کنید.
البته این مثال، مثال دقیقی برای ثبتنام با یک کلیک نیست زیرا کاربر با کلیک روی این دکمهی فراخوان به صفحهی قیمتگذاری این سایت هدایت میشود. اما هدف از معرفی آن این است که ببینید حذف مراحل اضافی و موانع تا چه حد میتواند بر موفقیت در تبدیل کاربر تأثیرگذار باشد.
از محتوای کپی استفاده نکنید (لندینگ پیج)
استفاده نکردن از هیچ محتوای کپی شدهای در هیچ کجای صفحهی هدف، کار مشکلی به نظر میرسد. یکراه حل هوشمندانه، استفاده از تصاویر است. به مثال زیر از وبسایت Opopus توجه کنید:
در کل صفحهی هدف این وبسایت دقیقاً ۳۰ واژهی کپی شده استفادهشده است، اما از همان ابتدا، بهواسطهی تصویر موجود در آن، پیام اصلی خدمات آنها بهروشنی قابل دریافت است: Optopus به شما این امکان را میدهد که خودتان عینکتان را طراحی کنید.
توجه داشته باشید که دو دکمهی فراخوان در این صفحهی هدف، طوری طراحیشدهاند که توجه مخاطب را جلب میکنند و هرگونه محتوای کپی شده و اضافی برای توضیحات بیشتر، در آن حذفشده است. موفقیت این صفحه به دلیل ساده بودن آن و حذف هرگونه مانع بالقوه برای تبدیل بازدیدکننده است.
در ادامهی این صفحهی هدف توضیحات مختصر و مفیدی -که حاوی تعداد اندکی واژهی کپی شده است- در مورد نحوهی کار آنها آورده شده است. و این به دلیل این است که کاربر دیدگاه درستی از خدمات این شرکت پیدا کند.
پیام خود را تکرار کنید (لندینگ پیج)
در زندگی روزمره شاید تکرار، مفهوم چندان خوشایندی نداشته باشد، بااینوجود، ارتباط با صفحه هدف تکرار پیام میتواند شیوهی بینظیری برای تأکید روی یک نکتهی یا ویژگی کلیدی در تجارت شما باشد. به این صفحهی هدف در وبسایت Squarespace demonstrates توجه کنید:
در این تصویر علاوه بر جذابیت ظاهری، بر این نکته که خدمات ارائهشده به مدت ۱۴ روز ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته رایگان است و کاربر نیازی به واردکردن اطلاعات کارتبانکی خود برای استفاده از سرویس آنها ندارد، تأکید شده است. بهمحض اینکه روی کلید “Get started” کلیک کنید، به این صفحه هدایت میشوید:
در این صفحه یکبار دیگر تکرار شده است که کاربر نیازی به واردکردن اطلاعات کارتبانکی خود، برای استفاده از خدمات رایگان ارائهشده ندارد. همهچیز در این وبسایت بهسادگی تمام طراحیشده است و تکرار پیام، بهنوعی بر این سادگی افزوده و به کاربر احساس بهتری برای شروع به استفاده از خدمات آنها میدهد.
خدمات یا اطلاعاتی را بهرایگان در اختیار کاربران بگذارید (لندینگ پیج)
ارائهی چیزی باارزش بهرایگان برای برخی افراد شکبرانگیز است، اما انجام این کار بخصوص در یک صفحهی هدف میتواند انگیزهی فوقالعادهای برای کاربران به شمار رود. به مثال زیر از وبسایت Square توجه کنید:
این وبسایت به این نکته پی برده است که باارزشترین سرمایهی او مشتریان او هستند نه محصولاتی که برای فروش دارد. در این تصویر یک ابزارک به نام Square Reader معرفیشده است که این شرکت آن را بهرایگان در اختیار مشتریان جدید قرار میدهد. Square میتوانست از فروش این ابزارک بهرهی زیادی ببرد، اما چرا آن را بهرایگان به مشتریان میدهد؟ زیرا این شرکت متوجه شده است که این کار به فروش خدماتش کمک بسیاری میکند. امروز Square پیشرو در حوزهی ارائهی خدمات پرداختی موبایل است و همچنان reader مخصوص خود را بهرایگان به مشتریان جدید میدهد.
صفحهی هدف این وبسایت بر مزیت استفاده از خدمات Square برای تجارتهای کوچک، و اینکه میتوانند ابزاری را که استفاده از این خدمات را ممکن میسازد بهرایگان دریافت کنند تأکید دارد؛ و این، پیشنهادی وسوسهانگیز برای هرکسی که به این صفحه وارد میشود است.
به تعهدات خود پایبند باشید! (لندینگ پیج)
قول دادن در موارد مختلف به مخاطبان راهکار قدرتمندی است، که سبب میشود ریسک انجام عملکرد پیشنهادی، برای مخاطب پایین بیاید و همچنین تعهدات شما باعث میشود که مخاطب در رابطه با همکاری با شما حس امنیت بیشتری داشته باشد و برخی تردیدها و موانعی که بر سر راه او وجود دارد برطرف شود. دادن تعهد در صفحهی هدف، میتواند بسیار قانعکننده باشد. به مثال زیر از وبسایت Halevy Life، یک باشگاه ورزشی خصوصی در نیویورک، توجه کنید:
گزینهی “Halevy Life Fitness Guaranteed” به معنای برنامهی بدنسازی گارانتی شدهی باشگاه Halevy Life به دلیل تعهد در برگرداندن شهریه برای عدم حصول نتیجهای که مسئولیت آن بهطورمعمول بر عهدهی خود مشتری است، پیشنهادی منحصربهفرد است. به زبان سادهتر، اگر شخصی عضو این باشگاه شود و پس از گذراندن دوره، به فرم مورد انتظار خود نرسد، این باشگاه متعهد میشود که هزینهی او را برگرداند؛ این سبب میشود که باشگاه Halevy Life تنها باشگاه بدنسازی شخصی در سرتاسر دنیا باشد که گارانتی برگرداندن هزینه را دارد.
روشن است که تعهدی که میدهید باید وجاهت و شایستگی لازم را داشته باشد. تعهدی که توسط این باشگاه دادهشده است، پیشنهاد بسیار جذابی است و سبب شده است که مدیر این باشگاه در مرکز توجه عموم مردم قرار گیرد.
از اعداد و ارقام استفاده کنید (لندینگ پیج)
آیا میدانستید، مردم ۴۷۵ برابر بیشتر تمایل دارند که در عملیات نجات یک تصادف هواپیمایی شرکت کنند تا روی یک بنر تبلیغاتی کلیک کنند! ارائهی اعداد و ارقام میتواند راهکار بینظیری برای جلبتوجه مخاطب باشد، بنابراین اضافه کردن یک آمار جذاب در صفحهی هدف بسیار به نفع تجارت ماست.
به مثال بالا از وبسایت Feeding America تابع خیریهی Milk Life توجه کنید؛ این وبسایت در صفحهی هدف خود، دادههای آماری را با اطلاعات مکانیابی تلفیق نموده است تا آمار جذابی در ارتباط با گسترش فعالیت خود در سرتاسر کشور را در اختیار مخاطب قرار دهد. در این صفحه، زمانی که کاربر روی تبلیغ مربوطه کلیک میکند منطقهی جغرافیایی او تشخیص داده میشود و آمار مربوط به آن منطقه برای او نمایش داده میشود. برای مثال برای کاربری از ماساچوست، آماری برابر با ۴,۸۳۵ گالن شیر، که از طرف مردم این منطقه به بانکهای محصولات غذایی تا زمان تدوین این مطلب، اهداشده است نمایش داده میشود.
از ویدئو کلیپها استفاده کنید(لندینگ پیج)
استفاده از یک ویدئو بهعنوان یک دکمهی فراخوان میتواند ابزار مناسبی برای جلبتوجه بازدیدکننده و ترغیب او به کلیک روی محتوای مربوطه باشد. مدتزمان این ویدئو میتواند عاملی تعیینکننده باشد (به این معنا که بازدیدکننده مایل است چه مقدار زمان را به تماشای این ویدئو اختصاص دهد). یکراهکار هوشمندانه در این زمینه این است که در یک صفحهی هدف ویدئویی، با پیشنهاد ثبتنام از طریق یک کلیک، پروسهی تبدیل را برای کاربر تسهیل کنیم. به مثال زیر از وبسایت Wistia که به بهترین شیوه از تأثیر یک ویدئوی جذاب برای جلب مخاطب استفاده نموده است، توجه کنید:
اگر از پیش ویدئوهایی را درزمینهی کاری خود تهیهکردهاید، حتماً از آنها استفاده کنید.
پرسش و پاسخ راهکاری مؤثر است (لندینگ پیج)
تشخیص نیت کاربر برای ورود به وبسایت شما، هنگام طراحی صفحهی هدف ، عاملی اساسی است. زمانی که متوجه این نکته شوید که چه چیز کاربر را بهسوی صفحهی هدف شما جذب کرده است، میتوانید طی یک اقدام پیشگیرانه، سؤالاتی که ممکن است برای کاربر پیش بیاید را پاسخ دهید. به مثال زیر در وبسایت Interactive Strategies توجه کنید:
“Interactive Strategies” میداند درزمینهی توسعهی فضای مجازی رقابت بسیار زیادی وجود دارد، بخصوص میان آژانسهای مربوطه. به همین دلیل است که سؤال: “چه چیز ما را از سایر شرکتهای طراحی وب متمایز میسازد؟” را درست در صفحهی هدف خود مطرح نموده است. کاربر با کلیک روی فلش کوچکی که در زیر این سؤال طراحیشده است، پاسخ این سؤال را خواهد یافت.
با پاسخگویی به سؤالاتی که احتمال میدهید برای کاربران پیش بیاید، میتوانید ارتباط مستحکمتری با مخاطب برقرار کنید زیرا از پیش به آنها نشان میدهید که به سؤالات و نیازهای آنان پیش از اینکه از آنها بخواهید در وبسایت شما ثبتنام کنند، اهمیت میدهید.
به نشان اعتماد برندهای معروف، درست زیر این بنر، توجه کنید. مشاهدهی لوگوی برندهای معروفی مانند Bloomberg، NPR و Smithsonian بهخودیخود در بازدیدکننده اعتمادسازی میکند.
از سرنخهای جهتدار/جهتی استفاده کنید (لندینگ پیج)
یک صفحهی هدف که بهخوبی طراحیشده باشد، بهوضوح نشان میدهد که کاربر باید کجا را کلیک کند یا اطلاعات خود را وارد کند. بااینحال میتوان از فلشها برای وضوح بیشتر استفاده نمود. به مثال زیر از وبسایت OnDemand توجه کنید:
همانطور که در این تصویر مشاهده میکنید، کادری که حاوی دکمهی فراخوان و جاهای خالی که باید پر شوند است، از وضوح کافی برخوردار است، اما فلش بزرگی که توجه و نگاه خواننده را از گیفت کارت بهسوی این کادر جلب میکند، تقریباً انجام ندادن عملکرد مطلوب را غیرممکن میسازد.
به نمونهی دیگری که در تصویر زیر از وبسایت Chemistry.com آمده است توجه کنید:
در این تصویر، توجه بیننده بهطور طبیعی به رد نگاه این شخص جلب میشود تا ببینند که به چه چیزی نگاه میکند. با استفادهی زیرکانه از چنین ترفندهایی میتوانید به شیوهای هوشمندانه توجه مخاطب را جلب کنید و نرخ تبدیل خود را بالا ببرید.
علاوه بر این میتوانید مانند تصویر زیر، از علائم اشارهای استفاده کنید. در این تصویر، اشارهی این شخص (William Shatner) به کادر حاوی فرم و دکمهی فراخوان، در جلبتوجه کاربر تأثیر مهمی دارد.
ین تکنیک، حتی اگر شخص شناختهشدهای در تصویر حضور نداشته باشد، میتواند در تأثیرگذاری صفحهی هدف بسیار سودمند باشد. به مثال زیر از وبسایت Geico، که در آن حتی از یک انسان برای اشاره به کادر مربوطه استفادهنشده است، توجه کنید. رد نگاه این مارمولک بهسوی کادری که حاوی فرم Zip Code است و با یک کلیک میتوان quote مربوط با آن را دریافت نمود، همچنین دستهای این مارمولک به شیوهی زیرکانهای به انواع بیمههایی که این شرکت ارائه میدهد، اشاره میکند.
این تکنیک بهطور دقیق توسط نشانگرهای حرارتی (که میزان و مسیر نگاه بیننده روی تصویر و طول مدت نگاه او را نشان میدهد) موردبررسی قرارگرفته است. نتایج بهدستآمده نشانگر قدرت این سرنخها برای جلبتوجه مخاطب است. به دو مثال زیر توجه کنید:
در این دو تصویر تفاوت حضور و عدم حضور سرنخهای جهتدار را در یک تبلیغ مشابه مشاهده میکنید. قسمتی که به رنگ قرمز درآمده است نشانگر این است که کاربران به مدت طولانیتری به آن نقطه نگاه کردهاند. به قسمتهایی که کاربران توجه بیشتری به آنها کردهاند دقت کنید؛ در تصویر سمت راست تقریباًهمهی قسمتها (بهجز بدن کودک) بیشتر از عکس سمت چپ موردتوجه قرارگرفته است (بهخصوص مسیر نگاه کودک).
از تصاویر اشخاص واقعی استفاده کنید (لندینگ پیج)
ازآنجاییکه استفاده از سرنخهای جهتدار در صفحهی هدف موفقیتآمیز بوده است، اضافه کردن تصویر اشخاص واقعی در صفحهی هدف نیز ارزش امتحان را دارد.
به مثال زیر از وبسایت OK Dort که در آن از تصویر Noah Kagan (متخصص شناختهشده درزمینهی بازاریابی) استفادهشده است، توجه کنید:
طبق گفتهی Kagan، او و تیمش حدود ۱۵,۰۰۰ دلار صرف طراحی این صفحهی هدف که عملکرد بسیار خوبی را برای آنها به همراه داشته است، کردهاند. این صفحه بر قدرت استفاده از تصاویر افراد واقعی، برای حصول نتایج بهتر تأکید دارد. در این مثال، تصویر خود Kagan بهعنوان نشان اطمینان و سرنخی برای اینکه مخاطبان به شیوهی کار این وبسایت و اینکه چه انتظاراتی باید از آن داشته باشند پی ببرند، نمایش دادهشده است –توصیهها و راهکارهایی که توسط یک حرفهای در این زمینه ارائه میشود.
تکنیک استفاده از تصاویر اشخاص واقعی، حتی برای کسبوکارهایی که در حیطه تجاری خود شناخته نیستند هم سودمند است. حتی میتوان از تصویر چندین نفر به شیوهای آرمانی برای تبلیغ دربارهی چیزی مانند شرکت اجارهی منازل مسکونی برای تعطیلات استفاده نمود:
تکنیک استفاده از تصاویر افراد واقعی در صفحهی هدف، در اکثر مواقع بسیار سودمند است. بااینوجود میتوانید دو ورژن از صفحهی هدف خود را که تنها دریکی از آنها، از تصاویر اشخاص استفاده نمودهاید، پیش از نهایی کردن صفحهی هدف خود، با یکدیگر مقایسه کنید. گاه پیش میآید که برخی تکنیکها با برخی اهداف همخوانی ندارند. بنابراین اگر به این موضوع شک دارید، حتماً این مقایسه را انجام دهید و به فرضیات اکتفا نکنید.
به رنگها توجه کنید (لندینگ پیج)
زمانی که صحبت از صفحهی هدف به میان میآید، رنگها یکی از فاکتورهای اساس برای انتقال پیام است و میتواند تأثیر بسیاری بر موفقیت صفحه هدف داشته باشد.
انتخاب رنگ تنها به ویژگیهای زیباییشناختی و یک طراحی جذاب مربوط نمیشود (گرچه این عامل بسیار مهمی است).
در اینجا مثالهایی را برای شما مطرح میکنیم که نشاندهندهی شیوههای استفاده از رنگهای مختلف در صفحهی هدف هستند:
اولین مثال در مورد صفحهی هدف وبسایت Bridgeline Digital است.
در کل، این صفحهی هدف طراحی چندان خوبی ندارد. دکمه فراخوان (اگر بتوان نام آن را دکمهی فراخوان گذاشت) طراحی بسیار ضعیفی دارد. گرامر نوشتهها جای بحث دارد و فرم موجود در آن، اطلاعات زیادی را مطالبه نموده است.
بااینوجود در این صفحهی هدف، از فضاهای خالی بهخوبی استفادهشده است و رنگ اصلی در این صفحه، آبی است. همانطور که در جدول بالا مشاهده میکنید، رنگ آبی نشاندهندهی حس اعتماد، اطمینان و قدرت است –تمام چیزهایی که از چنین شرکتی انتظار داریم- بنابراین انتخاب مناسب و معقولی برای استفاده در این صفحهی هدف است. بهعلاوه رنگ آبی و نارنجی مکمل یکدیگر هستند و ترکیب آنها ازنظر زیباییشناختی بسیار جذاب است، حتی اگر بیننده از آن آگاه نباشد.
حالا نگاهی میاندازیم به مؤسسهی توریستی Active Adventures New Zealand:
تصاویر برجسته در بنر بسیار خاطره انگیز است و مناظر خیره کننده که در نیوزیلند معروف است را به تصویر می کشد.
درون مایه سبز از دکمه هایی متناسب برای کلیک کردن کاربر (CALL TO ACTION) و نوار اولیه در بالای صفحه دلالت صلح، رشد و سلامت، , و تراز بودن تمام تصاویر با دلالت از نزدیکی با موضوع بسته های تور فعال ماجراهای نیوزیلند و تکمیل تصاویر در بنر همگی هم سو و جهت گیر برای جذب مخاطب و ایجاد یک صفحه مناسب است.
خالی ماندن برخی فضاها اشکالی ایجاد نمی کند (لندینگ پیج)
بدترین صفحههای هدف، صفحههای بسیار شلوغ هستند. این وبسایتها سعی میکنند تا جایی که میتوانند اطلاعات مربوط به برند خود را در صفحهی هدف جای دهند و آنقدر مطالب زیادی را در آن میگنجانند که برای خواننده گُنگ و گیجکننده میشود. مشخصاً این، آن چیزی نیست که شما به دنبالش هستید.
استفاده از فضای خالی در صفحهی هدف، سبب میشود که این صفحه مرتب به نظر آید و توجه و مسیر نگاهها بهسوی مطالب و عناصر مهم آن جلب شود. به تصویر زیر که نشانگر صفحهی هدف وبسایت Instapaper توجه کنید. این صفحه یک نمونهی کامل از تأثیر فضای خالی در جلبتوجه کاربر بهسوی پیام اصلی است:
استفاده از فضای خالی، انیمیشن ساده و متن بسیار کوتاه در این صفحه، تأثیرگذاری آن را به حداکثر رسانده است.
احساسات مشتریان را برانگیزید! (لندینگ پیج)
تحریک احساسات مشتری، یکی از قدرتمندترین ابزارهایی است که میتوانید بهواسطهی آن بر تأثیرگذاری برند خود بی افزایید.
تصویر این کودک و جملهی ” با کمتر از یک دلار در روز، میتوانید زندگی یک کودک را تغییر دهید” تأثیر عمیقی بر احساسات بیننده میگذارد. در این تبلیغ بهجای اینکه جنبهی منفی زندگی یک کودک که با ناملایمات روزگار دستوپنجه نرم میکند به تصویر کشیده شود، جنبهی مثبت و نگاه رضایتمند کودک از حمایتی که از او میشود نمایش دادهشده است. بنابراین، این سازمان خیریه با برانگیختن احساسات مثبت در بیننده، استفاده از دکمهی فراخوان مشخص و متن کوتاه در مورد فعالیت خود، سعی در ترغیب مخاطب به عملکرد مطلوب خود دارد.
زمانی که میخواهید پیام واضح و مهم خود را به بیننده انتقال دهید، این روش میتواند بسیار تأثیرگذار باشد.
در صفحهی هدف (لندینگ پیج) خود از نشانهای اعتماد استفاده کنید.
در بسیاری از تصاویر بالا، مثالهایی از نشانهای اعتماد را مشاهده کردید، اما مطمئناً ارزش این را دارند که یک بخش کامل را به آنها اختصاص دهیم. نشان اعتماد یکی از قدرتمندترین عناصری است که میتوانید از آن در صفحهی هدف خود بهره ببرید.
نشان اعتماد انواع مختلفی دارد:
- لوگوی برندها
- نشان همکاری
- نظرات کاربران
- سفارش و توصیه
- نشان اعتماد الکترونیک
- گارانتی و ضمانت
حال به توضیح هر یک از این موارد میپردازیم:
لوگوی برندها و نشانهای همکاری
افزودن لوگوی برندها در صفحهی هدف و سایر صفحات، یک روش عالی برای به نمایش گذاشتن متقاضیان معروف کسبوکار شماست. بسیاری از وبسایتها از این روش برای به رخ کشیدن پوششهای خبری دربارهی برند خود استفاده میکنند. به مثال زیر توجه کنید.
همانطور که میبینید لوگوها و نشانهای همکاری در پایین این تصویر به شکل واضحی جلبتوجه میکند. علاوه بر این، یک محتوای خبری دربارهی این وبسایت، که در Google AdWords منتشرشده است نیز به این صفحهی هدف افزودهشده است.
نظرات کاربران و توصیهها
بازاریابی دهانبهدهان یکی از تأثیرگذارترین انواع بازاریابی است، بخصوص اگر بسیاری از کاربران تجربهی خریدهای اینترنتی خود را از یک وبسایت بخصوص در رسانههای اجتماعی بازگو کنند. بنابراین اگر از چنین امتیازی برخوردار هستید حتماً از آن در صفحهی هدف خود بهره بگیرید.
بهکارگیری این شیوه میان برندها و وبسایتها بسیار متداول است. نکتهای که دراینباره باید به آن توجه کنید، این است که کاربران امروزه بسیار هوشمندانه عمل میکنند و فریب آیدیهای ساختگی و فیک را نمیخورند. نام کاربری باید کامل، و افرادی که از نظرات آنها استفاده میکنید واقعی باشند.
به مثال زیر توجه کنید:
برند Bombfell نام کاربری توییتر و عکس پروفایل افرادی که از نظرات آنها استفاده کرده است را نیز، همراه نظر آنها آورده است تا نشان دهد که این نظرات، متعلق به افراد واقعی است. کارایی و تأثیرگذاری اینگونه نظرات بسیار بیشتر از نظرات بینام یا بدون عکس است.
نشان اعتماد الکترونیک
مدتها پیش کاربران اهمیتی به پروتکلهای امنیتی در فضای مجازی نمیدادند، ولی امروزه با افزایش ورود اطلاعات شخصی به فرمها و سایتهای مختلف و استفاده از نرمافزار Cloud بهطور مداوم، دیدگاه کاربران دراینباره تغییر کرده است و نشان اعتماد الکترونیک روزبهروز اهمیت بیشتری پیدا میکند. بنابراین سعی کنید این نشان را دریافت و در جایگاه آن قرار دهید تا کاربران با اطمینان خاطر در وبسایت شما فعالیت کنند
دکمههای فراخوان مختلف را امتحان کنید (لندینگ پیج)
بهعنوان آخرین ایده برای صفحهی هدف در نظر داریم نکاتی دربارهی آخرین نقطهای که کاربر آن را لمس میکند و یا روی آن کلیک میکند، مطرح نماییم.
استفاده از یک دکمهی فراخوان جذاب و خلاقانه بهجای دکمههای روتین و قدیمی، کمک شایانی به تبدیل کاربران در صفحهی هدف شما میکند.
یکی از متداولترین روشها این است که قبل از دکمهی فراخوان، عبارت “میخواهم…” را قرار دهید و ادامهی جملهای که با “میخواهم…” شروع میشود را در دکمهی فراخوان بیاورید:
ترجمهی عکس: بالای دکمهی زرد: میخواهم… دکمهی زرد: ترافیکم را افزایش دهم زیر دکمهی زرد: اگر وبلاگ نویس یا بازاریاب هستید روی این دکمه کلیک کنید
بالای دکمهی سبز: میخواهم… دکمهی سبز: متقاضیان خود را راهنمایی کنم زیر دکمهی سبز: اگر مشاور هستید روی این دکمه کلیک کنید
ممکن است چنین فرمتی با صفحهی هدف شما هماهنگ نباشد، اما نکتهی آوردن این مثال در اینجا، این است که سعی کنید تا حد امکان در طراحی دکمهی فراخوان صفحهی خود و ترغیب کاربران به انجام عملکرد مطلوب خود، خلاق باشید. ” میخواهم ترافیک خود را افزایش دهم” بسیار خلاقانهتر از “ورود” یا “ثبتنام” است.
نیاز به طراحی لندینگ پیج دارید؟
در صورت هرگونه سوالی کارشناسان ما پاسخگو شما هستند
راجع به صفحه فرود برای سایت فروشگاهی هم مطلب بذارید