خرید اکانت ابزارهای سئو

 

بهینه سازی سئو

 

طراحی وب سایت

 

5 از 5 1 نظر

ایجاد تعامل (Engaging) با مخاطب از طریق گوگل پلاس

9 دقیقه برای خواندن
0 355

گوگل پلاس با ۳۵۰ میلیون کاربر در سرتاسر دنیا، یکی از شبکه های اجتماعی نوپاست که پا در مسیر شبکه های اجتماعی پیشرو، مانند فیسبوک، توییتر، پینترست و با اندکی فاصله، لینکد این گذاشته است، اما هنوز راه زیادی را باید طی کند تا محبوبیت این رسانه ها را بدست آورد. جالب است بدانید که با وجود ۳۵۰ میلیون کاربر در گوگل پلاس، تنها ۲% از به اشتراک گذاری های اجتماعی در این شبکه صورت می گیرد،  در مقایسه با فیسبوک: ۵۰% توییتر: ۲۴% و پینترست ۱۶% !

اوکس تیم

این باریکه ی نارنجی رنگ، سهم گوگل پلاس در به اشتراک گذاری محتواهای اجتماعی توسط کاربران است! اهمیت گوگل پلاس، بیشتر در قابلیت آن برای عضو شدن به صورت یکپارچه در تمامی رسانه های مربوط به آن، مانند: موتور جستجوگر گوگل، Gmail، YouTube، Android/Google Play و البته گوگل پلاس لوکال است. این قابلیت به گوگل امکان ردگیری رفتار کاربر در فضای بیشتری از اینترنت را می دهد.

برای بیشتر تجارت ها، گوگل پلاس نباید به عنوان اولین پلتفرم برای برقراری ارتباط با کاربران اجتماعی در نظر گرفته شود. با این حال در این شبکه ی اجتماعی، از دیدگاه سئو، ترفندهای اجتماعی جذابی در این رابطه وجود دارد که بررسی آنها خالی از لطف نیست.

 از گوگل پلاس برای معرفی تجارت خود استفاده کنید، نه معرفی خودتان!

 

احتمالاً می دانید که فیسبوک به کاربران خود این امکان را می دهد که هم صفحات شخصی و هم صفحات تجاری بسازند؛ گوگل پلاس هم تقریباً به همین شیوه عمل می کند. وقتی به حساب تجاری محلی (local) خود در گوگل پلاس وارد می شوید، در قسمت راست بالای صفحه، منویی را مشاهده می کنید که صفحاتی که ادمین آنها هستید را نشان می دهد.

برای استفاده از گوگل پلاس برای معرفی تجارت خود، تنها کافیست نام صفحه ی خود را انتخاب کنید و گوگل به راحتی شما را به آن پیج هدایت می کند. در این جا باید آیکون صفحه ی خود را در قسمت راست بالای صفحه ببینید (به جای عکس پروفایل در صفحه ی شخصی). این نشان می دهد که شما در حال استفاده از صفحه ی تجاری خود در گوگل پلاس هستید!

بنابراین اگر انگیزه ی اولیه ی شما در استفاده از گوگل پلاس، کاربرد تجاری آن است، بهتر است بجای ساخت پروفایل شخصی، صفحه ی تجاری خود را به عنوان ابزاری برای ایجاد تعامل با مخاطبان راه اندازی کنید.

با مشتریان خود چرخه هایکاربران گوگل پلاس دوستان یا همکاران خود را که می خواهند فالو کنند، در چرخه های خود اضافه می کنند (درست مانند دوستیابی یا “friending” در فیسبوک). آنها همچنین می توانند صفحه های تجاری و محتوایی که به مطالب آنها علاقه دارند را +۱ کنند (معادل لایک کردن یا “liking” این صفحات در فیسبوک).

توجه داشته باشید که صفحات تجاری نمی توانند پروفایل های شخصی را +۱ کنند، ولی می توانند –و توصیه می شود- کاربران را به چرخه های خود اضافه کنند.

هنگ اوت ها و گفتگوهای عمومی را میزبانی کنید

 

گوگل پلاس به لطف تجمیع با Gmail و دیگر رسانه های گوگل، بهترین بستر برای میزبانی گفتگوهای عمومی که مشتریان شما را مخاطب قرار می دهد، محسوب می شود. بخش نوتیفیکیشن گوگل نشانگر این است که گفتگوها در گوگل پلاس به اندازه ی توییت های توییتر به زمان حساس نیستند (کاربران می توانند هروقت که بخواهند در گفتگو شرکت کنند و یا آنرا ترک کنند). و از نظر بصری، چت های تک منظوره   single-threadرا به نسبت چت های فیسبوک، عموماً در گذر زمان ساده تر می توان دنبال نمود.

هنگ اوت های عمومی ابزار فوق العاده ای برای برقراری ارتباط میان کسب و کارهای عمده محسوب می شوند زیرا سؤالاتی که از جانب مشتریان مطرح می شود معمولاً بسیار تخصصی هستند و پاسخ به آنها به فضایی بیش از ۱۴۰ حرف نیاز دارد. چت های ویدئویی را می توانید در یوتیوب، آرشیو و پست کنید. این چت ها را جایی در وبسایت خود قرار دهید تا در آینده بتوانید در سایر موارد تخصصی  از آن ها استفاده کنید.

 

اعضای کسب و کارهای مختلف معمولاً به تجارت یکدیگر اشاره می کنند و همدیگر را هم به صورت خصوصی و هم عمومی تأیید می کنند. گوگل پلاس در بخش نظرات در صفحات تجاری، ارجاعات “referrals” به تجارت های مختلف را امکان پذیر نموده است.

اولین قدم برای انجام این کار وارد شدن به حساب تجاری گوگل پلاس است. در قدم بعدی به صفحه ی گوگل پلاس تجارتی که مورد تأیید شماست و می خواهید آن را به مخاطبان خود توصیه کنید، بروید. (می توانید صفحه ی گوگل پلاس تجارت های مختلف را در  https://plus.google.com جستجو کنید). سپس روی آیکون مداد که در شکل زیر نشان داده شده کلیک کنید تا نظر خود را در مورد آن تجارت بنویسید.

در این بخش ابتدا به تجارت مورد نظر امتیاز دهید و سپس نظر خود را بنویسید و روی “Publish” کلیک کنید.

سپس گوگل از شما می پرسد که آیا می خواهید نظر خود را منتشر کنید یا نه. که مطمئناً تأیید می کنید به خصوص اگر با صاحب آن تجارت یا اعضای آن آشنا هستید.

از این که نظر شما دیده شده است اطمینان حاصل کنید زیرا در این صورت ممکن است آنها نیز بخواهند همین کار را در مورد تجارت شما انجام دهند.

این روش برای فروشندگان و کسب و کارهای مربوط به صنعت میهمان نوازی (hospitality industry) که بیش از هر چیز به دنبال جلب توجه مخاطبان خود هستند، می تواند بسیار سودمند باشد. در کل، فارغ از کسب و کار شما، این روش می تواند برای حرفه ی شما نتایج موفقیت آمیزی را در بر داشته باشد.

لینک وبسایت را در پروفایل گوگل پلاس نویسندگان محتوای سایت خود قرار دهید

 

تا به حال توجه کرده اید که گوگل پس از نتایج قطعی سرچ شما، یک سری عکس های پروفایل از اشخاص مختلف را به نمایش می گذارد؟ صاحبان این پروفایل ها، نویسندگان محتوای وبسایت هایی هستند که حساب گوگل پلاس آنها با صفحات مربوطه در وبسایت، لینک شده است و به همین دلیل توسط گوگل پیشنهاد داده می شوند. بنابراین چنانچه لینک وبسایت خود را در پروفایل آنها قرار دهید، آمارها نشان داده است که  نرخ کلیک روی این لینکها بالاست واین کار سئوی وبسایت شما را بالا خواهد برد.

شرکت های موفق را الگوی خود قرار دهید

 

کارخانه ی تولید آرد “کینگ آرتور” حضور فعال و فوق العاده ای در گوگل پلاس دارد: از انتشار ویدئوهایی از مصاحبه با تولیدکنندگان گرفته تا عکس های جذاب و با کیفیت از محصولات خود و گفت و گوهایی که با فالوورهای خود به راه می اندازد…

کمپانی “کدبری” با این که شرکت بسیار بزرگ و موفقی است، عکس ها و رسپی های حرفه ای از غذاها و کیک هایی که با محصولات آن ها پخته شده اند را منتشر می کند. هر رستوران یا کافی شاپی می تواند پروفایل این شرکت را الگوی خود قرار دهد.

به پست هایی که “هتل روزولت” در صفحه ی گوگل پلاس خود درباره ی مکان های دیدنی شهر نیویورک، اطلاعات آب و هوایی در روزهای آینده و عکس های آنلاینی که از رویدادهایی که در داخل و خارج از هتل در حال وقوع هستند  به اشتراک گذاشته است، نیز توجه کنید.

 

اینفوگرافیک بازاریابی در شبکه اجتماعی گوگل پلاس

 

اینفوگرافیک گوگل پلاس اوکس تیم

 

کلام آخر درباره ی گوگل پلاس

 

می توان گفت که استفاده ی فعال از گوگل پلاس، هنوز برای همه ی کسب و کارها چندان عملی نیست؛ اما اگر در تجارت خود محتواهای تصویری تأثیرگذاری دارید، می توانید از گفت و گو با تعدادی از مخاطبان خود چه به صورت شخصی، چه به صورت عمومی بهره ببرید و یا اطلاعاتی فنی برای مخاطبان خاص خود به اشتراک بگذارید، به شما توصیه می کنم حتماً از این ابزار کارآمد بهره ببرید. از همه مهمتر اینکه گوگل پلاس همواره می تواند روی رتبه بندی موتورهای جستجوگر در مورد وبسایت شما (ranking) به مدت زمان قابل توجهی تأثیر بسزایی داشته باشد.

منبع moz.com

پاسخی دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − هشت =