خرید اکانت ابزارهای سئو

 

بهینه سازی سئو

 

طراحی وب سایت

 

بررسی پلتفرم تبلیغات جستجو کافه بازار از نگاه اوکس‌تیم

کافه بازار به عنوان بزرگترین مارکت اپ و بازی در ایران، در چند ماه اخیر از امکان تبلیغات جستجو در اپلیکیشن خود رونمایی کرده بود. اولین آمار از این سرویس در اختتامیه جشنواره وب و موبایل توسط علی وحدانی مدیر محصول کافه بازار عرضه و منتشر شد.

در ادامه گزارش و تحلیل اوکس تیم را از این ارائه خواهید خواند.

در ارائه انجام شده ابتدا به هزینه نصب برنامه‌های موبایل در پلتفرم‌های دیگر پرداخته شد و نرخ تبدیل در مارکت‌های برنامه‌های موبایل مورد بحث قرار گرفت. ادامه این ارائه با تمرکز بر اطلاعات به دست آمده از رفتار کاربران در بازار پی گرفته شد. در انتهای این ارائه به ویژگی‌های امکان تبلیغات جستجو کافه‌بازار اشاره شد.

تبلیغات جستجو کافه بازارهزینه نصب برنامه‌های موبایل در پلتفرم‌های مختلف به چه صورت است؟

هزینه نصب برنامه‌های موبایل به ترتیب از این قرار است.

توییتر ۲٫۵۳ دلار

اینستاگرام ۲٫۲۳ دلار

فیس بوک ۱٫۸ دلار

اپ استور ۰٫۸۶ دلار

گوگل پلی ۴۴/۰ دلار

آمار نشان می‌دهد که هزینه نصب در اپ استورها تفاوت قابل ملاحظه‌ای با دیگر مکان‌های نصب دارد. شاید دلیل این مقدار تفاوت بالا در هزینه نصب را بتوان اینطور تحلیل کرد که کاربر با قصد نصب به سراغ اپ استور‌ها می رود در حالی که در سایر مکان‌ها چون توییتر و فیس بوک، کاربر چنین قصدی ندارد. از طرف دیگر هوشمندی در اپ استورها بیشتر پیاده‌سازی شده است.

 

نرخ تبدیل در مارکت‌های برنامه‌های موبایل

در مارکت‌های برنامه‌های موبایل چون اپ استور و گوگل پلی، از دو طریق Display Ad و یا Search Ad  کاربر به سمت برنامه های موبایل سوق داده می شود. درصد افرادی که از طریق Search Ad برنامه‌ای را انتخاب و بعد آن را نصب می‌کنند برابر با ۳/۷۵ % است. از طرف دیگر نرخ تبدیل از طریق Display ad  برابر با  ۰/۷۵ %است. این آمار نشان می‌دهد که تبلیغات در جستجو یا همان Search Ad اثر بخشی به میزان پنج برابر بالاتری دارد.

 

آمار جستجو در بازار

تبلیغات جستجو کافه بازار

 

در بزرگترین مارکت اپ و بازی ایران، روزانه بیش از چهار میلیون جستجو صورت می‌گیرد که از این تعداد بیش از دو میلیون نصب از طریق جستجو حاصل می‌شود.

 

آمار تبلیغات در جستجوی بازار

آمار ابزار تبلیغات در جستجوی بازار در سه ماهه اول فعالیت خود از این قرار بوده است، ۱۲۰۰۰ پیشنهاد(bid) از طرف بیش از ۱۱۰۰ برنامه گذاشته شده است.

آمار پلتفرم کافه بازار بعد از سه ماه از شروع فعالیت، نرخ تبدیل نصب میانگین بالای ۵ درصد را نشان می دهد و قیمت نصب تا کنون مابین ۹۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان است. ۲۶۵ هزار نصب هفتگی تا کنون ثبت شده که این تعداد سبب رشد %۳۰ افزایش نصب هفتگی شده است. در دنیای مارکتینگ نرخ هزینه به دست آوردن کاربر مهم است ولی آنچه از هزینه دسترسی به کاربر اهمیت بیشتری دارد طول عمر کاربر و میزان ارزشی است که می‌تواند برای آن کسب و کار می تواند ایجاد کند است. کاربری که از طریق کافه بازار به دست می آید کاربرماندگار تری برای آن کسب و کار خواهد بود.

 

نرخ تبدیل در تبلیغات جستجو کافه بازار

 

نرخ تبدیل در برخی حوزه ها بیش از ۵ درصد است

بر اساس گزارش کافه‌بازار، نرخ تبدیل نصب در تبلیغات بازار در دسته‌های مختلف در بعضی موارد بیشتر از پنج درصد است. دسته امور مالی ۸ درصد، دسته رفت و آمد ۹ درصد، دسته موسیقی و صدا ۱۴/۱۱ درصد، دسته خرید ۲۵/۱۶ درصد گزارش شده است.

امکان تبلیغات جستجو کافه بازار با نرخ تبدیل بالایی که در نصب دارد و همچنین با در نظر گرفتن شناخت هدف و نیاز کاربر گزینه جذابی برای تبلیغات به شمار می آید. کمینه بودن امکان تقلب از دیگر ویژگی‌ های این امکان است. ولی مهمترین ویژگی این امکان تبلیغات، دسترسی به نزدیکترین موقعیت به نصب است.

نرخ تبدیل تبلیغات جستجو در کافه بازارراهنمایی ها:

برای با خبر شدن از امکان تبلیغات جستجو کافه بازار شما می توانید به وبسایت: http://ads.cafebazaar.ir مراجعه نمایید.

 

پاسخی دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × سه =