تنها ۳ روز به کنفرانس معرفی آیفون ۸ باقی مانده است

آخرین نسخه آزمایشی iOS 11 اطلاعات زیادی را به توسعه دهندگان داده است که از جمله آنها می‌توان به قابلیت‌های نورپردازی پرتره، صفحه نمایش True Tone، رزولوشن جدید فیلمبرداری و سرعت کپچر متفاوت آیفون ۸ اشاره کرد.

تنها 3 روز به کنفرانس معرفی آیفون 8 باقی مانده است

حالا به صورت خاص و موشکافانه به سراغ نکاتی که از آخرین نسخه آزمایشی iOS 11 پیرامون آیفون نسل بعد (آیفون ۸ یا آیفون ادیشن) به دست آورده‌ایم، می‌رویم:

نورپردازی پرتره: ​این ویژگی به نظر می‌رسد حالت بهبود یافته ای از قابلیت Portrait Mode در آیفون ۷ پلاس است. این قابلیت به کاربر اجازه می‌دهد تا در هنگام عکاسی پرتره، حالت های مختلف نوری را روی سوژه امتحان کند.

ضبط فیلم: گزینه‌های زیر به قسمت فیلمبرداری آیفون ۸ اضافه شده است:

  •  فیلمبرداری با کیفیت ۱۰۸۰p با نرخ فریم ۲۴۰
  • فیلمبرداری با کیفیت ۴K با نرخ فریم ۲۴
  • فیلمبرداری با کیفیت ۴K با نرخ فریم ۶۰

صفحه نمایش True Tone: وبسایت منتشر کننده این خبر، مدعی شده است که آیفون نسل بعد به مانند آیپد پرو، به صفحه نمایش True Tone مجهز خواهد بود.

رزولوشن: آیفون ۸ به صفحه نمایشی با رزولوشن ۲۴۳۶×۱۱۲۵ مجهز خواهد بود.

سنسور تشخیص چهره: قابلیت تشخیص چهره با نام Face ID شناخته خواهد شد.

دکمه هوم: دکمه هوم به صورت کامل حذف شده است و جای خود را به یک خط افقی نسبتا طولانی در پایین صفحه نمایش داده است.

تنها 3 روز به کنفرانس معرفی آیفون 8 باقی مانده است

​دکمه کناری: دکمه بزرگی که در سمت راست دیوایس قرار گر فته، با نام دکمه کناری (Side Button) شناخته خواهد شد و دیگر خبری از دکمه لاک نیست! با دو بار ضربه روی آن، قابلیت Apple Pay فعال خواهد شد (مانند اپل واچ) و اگر آن را فشار داده و نگه دارید، سیری ظاهر می‌شود.

اموجی: بر اساس برخی گزارش‌ها، اموجی‌های سه بعدی را در آیفون ۸ برای اولین بار خواهیم دید.

تنها 3 روز به کنفرانس معرفی آیفون 8 باقی مانده است

تصویر دیگری که به نوع طراحی آیفون ۸ اشاره دارد نیز به تازگی منتشر شده است.

تنها 3 روز به کنفرانس معرفی آیفون 8 باقی مانده است

تنها ۳ روز باقی مانده و به نظر می‌رسد که کنفرانس فوق‌العاده‌ای را شاهد خواهیم بود.

سه‌شنبه ۲۱ شهریور ماه ۱۳۹۶ ، به ما ملحق شوید تا با هم نگاهی دقیق‌تر داشته باشیم به کنفرانس ویژه خبری اپل که برای اولین بار در ساختمان تئاتر استیو جابز برگزار میشود

ادامه این مطلب گزارشات مبنی بر تکنولوژی آیفون ۸ می باشد

در روزهایی به سر می‌بریم که مسئولان اپل در حال آماده‌سازی خود برای معرفی نسل بعد آیفون هستند. تلفن هوشمندی که به مناسبت تولد ده سالگی این محصول، مسلما دارای تغییرات خاصی خواهد شد که همین موضوع باعث شده تا انتظارات از آن بسیار بالا رود. لذا روزهای سختی در انتظار اهالی کوپرتینو است و باید منتظر بمانیم و ببینیم که چه اتفاقاتی برای آیفون نسل بعد (احتمالا با نام آیفون ۸) خواهد افتاد.

بالا گرفتن شایعات برای پرچمدار بعدی کمپانی اپل، به سود آنها خواهد بود. چرا که همین موضوع باعث تبلیغات و جلب توجه می‌شود. طبق گزارشاتی که تا به اینجا مطرح شده است، آیفون ۸ ظاهرا با طراحی کاملا جدید، بدنه‌ تمام شیشه‌ای، صفحه نمایشOLED، حسگر اثر انگشت پیشرفته‌تر، پشیتبانی از واقعیت افزوده و شارژ بی‌سیم عرضه خواهد شد. همچنین بر اساس شایعات، ظاهرا مسئولان اپل در نظر دارند تا سه آیفون ( ۷S ،۷S پلاس و ۸) را به صورت همزمان به دنیای تکنولوژی معرفی نمایند

ما در این مطلب، کلیه شایعات و حرف و حدیث‌هایی که پیرامون پرچمدار نسل بعد کمپانی اپل مطرح شده است را جمع‌آوری کرده‌ایم.

آیفون ۸ سایز غیر معقولی نخواهد داشت

ممکن است تا به حال این موضوع را شنیده باشید که آیفون نسل بعد، از صفحه نمایش ۵٫۸ اینچی برخوردار خواهد بود. اما هیچ‌گونه حرفی در مورد ابعاد دقیق آن به میان نیامده است. بر اساس تصاویری که به تازگی در رسانه‌ها منتشر شده است، ظاهرا آیفون نسل بعد دارای ابعادی بین آیفون ۷ و ۷ پلاس خواهد بود.

آیفونی با نمایشگر بدون حاشیه

شایعه دیگری که مطرح شده است، در مورد صفحه نمایش این محصول است. ظاهرا اپل تصمیم گرفته تا آیفونی با نمایشگر بدون حاشیه تولید نماید و تصاویری که از طرح مفهومی آن منتشر شده، گویای این امر است.

تنها 3 روز به کنفرانس معرفی آیفون 8 باقی مانده است

چند مدل آیفون در شهریورماه معرفی می‌شود؟

در چند سال اخیر (از آیفون ۶ به بعد) مسئولان اپل هر ساله اقدام به معرفی دو نسل از تلفن‌های هوشمند خود نموده‌اند؛ یکی مدل معمولی و دیگری با سایزی بزرگتر. اما همانطور که پیشتر اشاره کردیم، ظاهرا اهالی کوپرتینو امسال برنامه دیگری برای طرفداران خود در سر دارند و میخواهند حسابی آنها را سورپرایز کنند. طبق شایعات، آیفون ۸ در کنار آیفون ۷S و ۷S پلاس معرفی خواهد شد. به احتمال خیلی زیاد،‌ دو محصول دیگر تنها یک آپگرید سخت افزاری نسبت به آیفون ۷ و ۷ پلاس خواهند بود و اغلب ویژگی‌های چشمگیر، برای آیفون ۸ رزرو شده است.

وبسایت چینی micgadget چندی قبل اعلام نموده بود که کمپانی فاکس کان (شرکت تولید کننده آیفون) تنها سفارش دو مدل از این محصول (۸ و ۸ پلاس) را دریافت کرده است. در این گزارش، اینطور عنوان شده بود که هر دو مدل یاد شده از دوربین دوگانه بهره خواهند برد. اما مدل پلاس مجهز به نمایشگر OLEDاست.

آیفون ۸ چه سایزی خواهد داشت؟

بیایید تصور کنیم که ایده معرفی سه آیفون حقیقت داشته باشد. آیفون ۷S و ۷S پلاس با نمایشگری مانند نسل قبل خود (۴٫۷ و۵٫۵ اینچ) ارائه خواهند شد. اما نوبت به آیفون ۸ می‌رسد. بسیاری از شایعات و شنیده‌ها حاکی از آن است که طراحان اپل، سایز۵٫۸ اینچ را برای این محصول در نظر گرفته‌اند. طرح‌های مفهومی که چند وقت اخیر در وبسایت‌های مختلف منتشر شده‌اند نیزبه همین موضوع اشاره دارند.

تنها 3 روز به کنفرانس معرفی آیفون 8 باقی مانده است

اما طبق پیش‌بینی آقای Kuo، آیفون ۸ از نمایشگر ۵٫۱ اینچی برخوردار خواهد بود. ایشان معتقد است که طراحان اپل، دکمه هوم را با یک گزینه مجازی جایگزین خواهند کرد که بر اساس گزارش وبسایت Apple Insider، نام این سیستمAlways-On Static System در نظر گرفته شده است. اما سایز استاندارد پنل‌های OLED حداقل ۵٫۸ اینچ است. لذا این شایعه تا حدودی با واقعیت در تناقض است.

تنها 3 روز به کنفرانس معرفی آیفون 8 باقی مانده است

آیفون ۸ دارای چه مشخصاتی خواهد بود؟

به عنوان یکی از بهترین مشخصات آیفون بعدی اپل، می‌توان به نمایشگر آن اشاره کرد. چرا که اهالی کوپرتینو در نهایت تصمیم گرفته‌اند تا از پنل‌های OLED روی آیفون‌های خود استفاده نمایند. طبق گزارشات مختلف، مقامات اپل پیشتر با تولید کنندگان صفحه نمایش‌های OLED وارد مذاکره شده بودند و ظاهرا کمپانی سامسونگ، در نهایت عهده‌ٔدار این امر شده است. اما بر اساس شایعات، تنها یکی از سه آیفون نسل بعد (تنها آیفون ۸) از این قابلیت بهره‌مند خواهد بود. بر اساس گزارش‌های دیگر، کلیه آیفون‌ها در سال ۲۰۱۸ به نمایشگرهای OLED مجهز می‌گردند.

برخی منابع کره‌ای پیشتر اعلام نموده بودند که اپل دست به تولید آیفون با نمایشگر خمیده خواهد زد و روی آوردن به پنل‌هایOLED، مهر تأییدی بر این موضوع است. اما تحلیل‌گران مختلف و از جمله آنها آقای Ming-Chi Kuo اعلام نموده‌اند که طراحان اپل، از صفحه نمایش خمیده در آیفون استفاده نخواهند کرد.

برخی شایعات دیگر به مشخصات داخلی آیفون نسل بعد اشاره می‌کنند. طبق اعلام دیجی‌تایمز، پرچمداران بعدی کمپانی اپل به پردازنده A11 مجهز خواهند بود. این بدان معناست که آیفون ۷S و ۷S پلاس نیز دقیقا از همان پردازنده آیفون ۸ بهره‌مند هستند. نسل پیش این محصول؛ آیفون ۷ و ۷ پلاس از پردازنده A10 Fusion بهره می‌بردند. باید منتظر بمانیم و ببینیم که اپل همین روند را برای نام‌گذاری پیش خواهد برد یا خیر.

آیفون جدید همچنین از رم بالاتر برخوردار بوده و احتمالا دارای ظرفیت بیشتری نسبت به مدل‌های پیشین خواهد بود. آیفون ۷ در دورانی که رم ۴ گیگابایت برای تلفن‌های هوشمند به صورت استاندارد درآمده بود،‌ از ۲ گیگابایت رم بهره می‌برد. طبق گزارشات متعدد، آیفون ۸ به سه گیگابایت رم و حافظه داخلی ابتدایی ۶۴ گیگابایتی مجهز خواهد بود.

تنها 3 روز به کنفرانس معرفی آیفون 8 باقی مانده است

آیفون ۸ دارای چه ویژگی‌هایی خواهد بود؟

بر اساس شایعات، آیفون نسل بعد از قابلیت‌های زیر بهره‌مند خواهد بود:

بدنه تمام شیشه‌ای: طبق پیش‌بینی آقای Kuo،  آیفون ۸ از بدنه تمام شیشه‌ای برخوردار خواهد بود که نمایشگر ۵٫۸ اینچی آن را در خود جای داده است. استفاده از بدنه شیشه‌ای برای اپل، ‌یک بازگشت به عقب به حساب می‌آید. چرا که در آیفون ۴ و ۴S، اهالی کوپرتینو سابقه چنین چیزی را داشته‌اند. اما از آیفون ۵ و بر اساس شکایت کاربران مبنی بر به وجود آمدن خط و خش‌های فراوان روی بدنه، طراحی این محصول به سمت فلز رفت. اینبار مطمئنا قضیه فرق خواهد کرد و طراحان اپل، از شیشه مستحکم‌تری در طراحی آیفون ۸ استفاده می‌کنند و طبق گزارشات، دست کم یکی از مدل‌های جدید دارای فریم فلزی خواهد بود.

سنسور اثر انگشت بازطراحی شده: اگر قرار باشد که آیفون نسل بعد دارای نمایشگر تمام صفحه و بدون حاشیه باشد، ‌طراحان اپل باید فکری به حال دکمه هوم و سنسور اثر انگشتی که در آن وجود دارد، بکنند. اما با توجه به شایعات مختلف، ظاهرا اهالی کوپرتینو به تکنولوژی خاصی دست پیدا کرده‌اند که به آنها اجازه می‌دهد تا سنسور اثر انگشت را درون نمایشگر تعبیه نمایند.

تنها 3 روز به کنفرانس معرفی آیفون 8 باقی مانده است

برخی رسانه‌های دیگر بر این باورند که طراحان اپل، سنسور اثر انگشت را به پشت دیوایس منتقل خواهند کرد و بر اساس طرح‌های مفهومی که اخیرا منتشر شده است، این حدس و گمان در مورد آیفون نسل بعد زده می‌شود. اما بسیاری از مدل‌های رندر شده، آیفونی با بدنه یک پارچه را نمایش می‌دهند که اثری از سنسور اثر انگشت در آنها وجود ندارد. لذا نمی‌توان هیچ حرفی در این مورد زد و باید تا روز برگزاری کنفرانس و یا انتشار اخبار دقیق‌تر در این مورد، منتظر بمانیم.

تنها 3 روز به کنفرانس معرفی آیفون 8 باقی مانده است

تکنولوژی تشخیص چهره: یکی از قابلیت‌هایی که اپل می‌تواند آن را جایگزین سنسور اثر انگشت نماید، فناوری تشخیص چهره است. بر اساس گزارشی که توسط موسسه تحلیلی JP Morgan تهیه شده است، احتمال وجود اسکنر لیزری تشخیص چهره در آیفون ۸ وجود دارد و از این روش، می‌توان دیوایس را آنلاک کرد. چندی پیش نیز کمپانی اپل، اقدام به خرید شرکتRealFace نمود که فعالیت زیادی در زمینه تشخیص چهره داشت و اپلیکیشنی را نیز در این شاخه تولید کرده بود.

تلفن هوشمند مجهز به واقعیت افزوده: اپل اخیرا علاقه شدید خود به دنیای مجازی را نشان داده و همین موضوع باعث می‌شود تا تصور مجهز بودن آیفون نسل بعد به واقعیت افزوده بیشتر به واقعیت نزدیک شود.

بر اساس گزارش Business Insider، احتمال اینکه اپلیکیشن دوربین در آیفون نسل بعد به تکنولوژی واقعیت افزوده مجهز باشد، بسیار زیاد است. بدین وسیله، شما می‌توانید یک شیء یا شخص را به دنیای واقعی وارد نمایید و دوربین دیوایس نیز قابلیت تشخیص آن را خواهد داشت.

اما استفاده از این تکنولوژی، تغییراتی در زمینه سخت‌افزار را طلب می‌کند. به عنوان مثال، آیفون نسل بعد باید به دوربین سه بعدی مجهز باشد و بر اساس شایعاتی که توسط Business Insider مطرح شده است، احتمال آن می‌رود که این اتفاق بیافتد.

بهبود در زمینه هوش مصنوعی: تیم کوک در آخرین اظهارات خود، همواره تأکید زیادی روی موضوع هوش مصنوعی و وجود آن در آیفون داشته است. مدیر عامل اپل در یکی از مصاحبه های خود، اینچنین گفته است:

استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند موجب بهتر شدن مصرف باتری آیفون شود، اما متأسفانه اطلاعات دقیقی در این زمینه نمی‌توانم در اختیار شما بگذارم.

شارژ بی‌سیم: استفاده از بدنه شیشه‌ای می‌تواند موجب شود تا شایعات پیرامون مجهز بودن آیفون نسل بعد به تکنولوژی شارژ بی‌سیم، بیشتر به واقعیت نزدیک گردد. در گزارشات موسسه Nikkei آمده است کمپانی فاکس‌کان که وظیفه تولید محصولات اپل را بر عهده دارد، در حال تست ماژول‌های شارژ بی‌سیم هست. رسانه خبری دیجی‌تایمز نیز در یکی از گزارش‌های خود، خبر همکاری اپل با یک شرکت تایوانی در زمینه تکنولوژی شارژ بی‌سیم را منتشر کرده است.

تنها 3 روز به کنفرانس معرفی آیفون 8 باقی مانده است

ر حالی که برخی شایعات خبر از وجود شارژ بی‌سیم با فاصله (بدون قرارگیری دیوایس روی شارژر) می‌دهند، اما به نظر نمی‌رسد که این اتفاق در آیفون ۸ روی دهد. طبق گزارش موسسه تحلیلی KGI، هر سه مدل جدید که در شهریور ماه معرفی خواهند شد، به فناوری شارژ بی‌سیم مجهز خواهند بود.

آیا آیفون ۸ دارای جک هدفون خواهد بود؟

اپل در آیفون ۷، به پشتیبانی از جک ۳٫۵ میلیمتر هدفون پایان داد و کاربران خود را مجبور به استفاده از هدفون‌هایی با درگاه لایتنینگ یا هدفون‌های بی‌سیم کرد. اما اگر بر این باورید که اپل در آیفون نسل بعد پا پیش خواهد گذاشت، باید بگوییم که کاملا در اشتباه هستید و اهالی کوپرتینو موضع خود در این زمینه را حفظ خواهند کرد. مانند آیفون ۷، پرچمدار بعدی کمپانی اپل نیز مجهز به ایرپاد بی‌سیم خواهد بود.

اگر شایعات دیگر پیرامون آیفون ۸ صحت داشته باشد و اپل از صفحه نمایش خمیده بهره گیرد، درگاه لایتنینگ نیز جای خود را به USB-C خواهد داد.

دوربین آیفون ۸ چگونه خواهد بود؟

همزمان با معرفی آیفون ۷ پلاس، اپل برای اولین بار اقدام به قرار دادن دوربین دوم در دیوایس‌های خود کرد. بر اساس پیش بینی آقای Kuo، احتمالا اپل تمرکز خود را روی دوربین جلو خواهد گذاشت و شاید سنسور سه‌بعدی به آن اضافه گردد.

طبق گزارش MacRumors، طراحان اپل ظاهرا تصمیم دارند تا ماژول مادون قرمز را به دوربین جلوی آیفون نسل بعد اضافه نمایند و از این طریق، دوربین اشاره شده قادر به تشخیص مکان و عمق اشیاء خواهد بود. به این ترتیب می‌توانیم انتظار تجهیز آیفون ۸ به سنسور تشخیص چهره را داشته باشیم. همچنین وبسایت ۹to5Mac به این موضوع اشاره کرده است که دوربین جلوی آیفون نسل بعد، به قابلیت ثبت تصاویر سلفی سه‌بعدی نیز مجهز خواهد بود که در زمینه تکنولوژی واقعیت افزوده از آن استفاده می‌شود.

تنها 3 روز به کنفرانس معرفی آیفون 8 باقی مانده است

اگر تصمیم اپل برای قرارگیری واقعیت افزوده در آیفون ۸ جدی باشد، باید شاهد تغییر محل قرارگیری دوربین دوگانه در پشت بدنه نیز باشیم. طرح‌های مفهومی و رندر شده چند وقت اخیر، حکایت از قرارگیری دوربین دوگانه نسل بعد آیفون به صورت عمودی دارد. تصویر قاب شیشه‌ای محافظ آن نیز تا حدودی روی این موضوع صحه می‌گذارد.

تنها ۳ روز باقی مانده و به نظر می‌رسد که کنفرانس فوق‌العاده‌ای را شاهد خواهیم بود.

منبع : www.apple-nic.com

 

عنوان اول دیدگاه
  1. اپل میگوید

    ممنون بابت پست خوبتون

پاسخی دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 1 =

تماس از خطوط ثابت کل کشور: ۷۰۷۰۷۰۱۲-۰۲۱

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱ شب حتی ایام تعطیل

پاسخی دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × پنج =

تماس از خطوط ثابت کل کشور: ۷۰۷۰۷۰۱۲-۰۲۱

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱ شب حتی ایام تعطیل