خرید اکانت ابزارهای سئو

 

بهینه سازی سئو

 

طراحی وب سایت

 

۲۵ ابزار کاربردی و رایگان گوگل برای بازاریابی

یکی از مزایای بی رقیب گوگل، ارائه ی ابزارهای رایگان است که تنها با یکبار ثبت نام می توان از آن ها استفاده نمود. این ابزارها به طور خاص می توانند برای بازاریاب ها، در بهینه سازی موتورهای جستجوگر و افزایش کارایی رسانه ی اجتماعی در جهت ارتقای فعالیت های آنها، بسیار سودمند باشند. در ادامه به معرفی این ابزارهای می پردازیم:

۱ گوگل ادسنس – Google AdSense

آیا تا به حال وبسایتی در ارتباط با بازاریابی گوشه با اهداف مشترک: بازاریابی، بهینه سازی محتوا، یا اهداف دیگری که هیچگاه در آن موفق نشدید، داشته اید؟ حتی اگر این وبسایت ترافیک متوسطی دارد و یا در حال حاضر کاربرد خاصی برای شما ندارد، می توانید از طریق گوگل ادسنس، از این وبسایت درآمدی، هرچند اندک، به دست آورید. تنها کافیست یک کد تبلیغاتی در header صفحه، محتوا و ستون کناری وبسایت قرار دهید. مقدار این درآمد به عنوان وبسایت و تعداد بازدیدکنندگان آن بستگی دارد.

تبلیغات موجود در ادسنس، توسط گوگل دسته‌بندی و مدیریت می‌شوند. کسب درآمد از گوگل ادسنس بر اساس دو روش CPM (پرداخت به ازای بازدیدکننده) و CTR (میانگین تعداد کلیک) صورت می‌گیرد. در روش نخست، بازدیدکنندگان وب‌سایت و در روش دوم، تعدادِ کلیک بر روی تبلیغ مورد توجه قرار می‌گیرد. هر دو روش نیز در افزایش درآمد بسیار مؤثر هستند. اما بر اساس تجربه، بیشتر مدیران وب‌سایت‌ها به CPM بیشتر توجه می‌کنند زیرا با تمرکز بر روی آن نه تنها ترافیک وب‌سایت خود را افزایش می‌دهند، بلکه رتبه سایت خود در نتایج جستجو را نیز بهبود می‌بخشند.

خرید ابزارهای سئو

درآمد حاصل از نمایش تبلیغات گوگل ادسنس از طریق چک یا واریز اینترنتی به حسابی که در هنگام ثبت‌نام وارد کرده‌اید، پرداخت می‌شود. آمار گوگل نشان می‌دهد در سه ماه ابتدایی سال ۲۰۱۴، گوگل مبلغ ۳٫۴ میلیارد دلار از گوگل ادسنس درآمد داشت که تا انتهای سال ۲۰۱۴ به میزان ۱۳٫۶ میلیارد دلار رسید.

شاید برای کسانی که نخستین بار است نام گوگل ادسنس را می‌شوند کمی عجیب و پیچیده به نظر رسد. اما کسب درآمد با این سرویس را می‌توان به سه مرحله کلی خلاصه کرد:

  • یک وب‌سایت (به زبان غیر فارسی) راه‌اندازی کنید،
  • از طریق تولید محتوای جذاب و رعایت اصول سئو، بازدیدکننده جذب کنید.
  • و در نهایت، با ثبت‌نام و قرار دادن تبلیغات گوگل ادسنس در سایت خود، کسب درآمد کنید.

بهتر است بدانید در حال حاضر نزدیک به ۱۵ میلیون وب‌سایت، تبلیغات گوگل ادسنس را در خود نمایش می‌دهند. در ادامه سعی می‌کنیم نکات مهم برای هر یک از مراحل فوق را با یکدیگر بررسی کنیم.

در واقع، کسانی که تبلیغات خود را برای نمایش در اختیار گوگل قرار می‌دهند می‌خواهند تبلیغ‌شان برای افرادی که واقعاً به دنبال محصولشان هستند، به نمایش گذاشته شود. بنابراین، هرچه وب‌سایت شما به موضوعات تخصصی‌تر بپردازد، شانس بیشتری برای قبولی در گوگل ادسنس و دریافت تبلیغات پرسودتر دارد.

چه محتوایی برای گوگل ادسنس جذاب‌تر است؟

گوگل ادسنس وب‌سایت یا وبلاگ‌هایی که دارای محتوایی برای ترویج برهنگی، خرید و فروش اسلحه و خرید و فروش مشروبات الکلی هستند را تایید نمی‌کند. به‌ جز این سه مورد هر محتوای دیگری را که در وب‌سایت قرار دهید توسط گوگل تائید می‌شود اما سؤال اینجاست که چه نوع محتوایی تبلیغات پرسودتری دارد؟

محتواهای اقتصادی، بیمه و پزشکی سه دسته از پرسودترین موضوعات مورد توجه در گوگل ادسنس به شمار می‌روند و گوگل بیشترین پول را بابت آنها پرداخت می‌کند.

درآمد حاصل از گوگل ادسنس چقدر است؟

یکی از سوالات متداول درباره گوگل ادسنس این است که “از گوگل ادسنس چقدر می‌تواند درآمد داشت؟ خب، این سوال پاسخ مشخصی ندارد زیرا میزان درآمد از آن متغیر است و به عوامل متعددی بستگی دارد. شاید بتوان گفت عوامل موثر بر میزان درآمد از گوگل ادسنس عبارتند از:

  • میزان ترافیک وب‌سایت
  • نوع ترافیکی که وارد وب‌سایت می‌شود
  • تعداد آگهی‌دهنده‌ها در حوزه‌ی تجاری
  • نوع محتوای وب‌سایت
  • موقعیت قرارگیری تبلیغات ادسنس در وب‌سایت

تمامی این عوامل بر میزان درآمد یک ناشر دهنده‌ی تبلیغاتِ ادسنس موثرند. ترکیب درست این عوامل می‌تواند تصمینی برای درآمد بالای شما باشد.

۲ گوگل ادوردز – Google AdWords

در صورتی که از ترافیک حاصل از جستجوی طبیعی، آن طور که انتظار دارید، نتیجه نمی گیرید، می توانید از کمپین های جستجوی پولی گوگل ادوردز استفاده کنید. با سرمایه گذاری روی کلیدواژه های درست، می توانید ترافیک قابل توجهی را به سوی وبسایت خود جذب کنید. درآمد حاصل از تبدیل هایی که به واسطه ی این ترافیک صورت می گیرند، با مقدار سرمایه ای که در این سیستم صرف تبلیغات کرده اید برابر، یا از آن بیشتر است. به علاوه، سعی کنید از آپشن های پیشرفته مربوط به مکان یابی، مروگرهای موبایلی یا دسکتاپ، و هر آپشن دیگری که به شما در جذب مخاطب هدف کمک می کند، بهره بگیرید.

اگر بخواهیم در یک جمله خلاصه کنیم، گوگل ادوردز بازاری است که تجارت های مختلف با پرداخت پول در آن، وب سایت خود را به جایگاه بالاتری برای نتایج جستجوی کلمات کلیدی ارتقا می دهند.

تبلیغات با کیفیت + پیشنهاد قیمت خوب = بُرد!

گوگل ادوردز صنعت بسیار بزرگی است و اگر هنوز وارد آن نشده اید، شرط می بندم برای استفاده از آن عجله دارید. باید در ابتدا به شما هشدار دهیم که استفاده از گوگل ادوردز بسیار ساده است، اما آسان نیست.

ز آنجاییکه گوگل می خواهد درآمد خود را به بالاترین حد ممکن برساند، بنابراین به طور طبیعی، تبلیغات وب سایتی را نمایش می دهد که بیشترین پیشنهاد را برای آن کلمه کلیدی داده است.

با این حال، اگر مردم برای کلمه کلیدی انتخابی شما پیشنهاد پایین تری ارائه کنند، گوگل تمام پول شما را خرج نمی کند، بلکه سعی می کند Impression ها و پیشنهادات را بهینه سازی کند. بنابراین ممکن است در نهایت حتی کمتر از ۲ دلار برای هر کلیک هزینه کنید.

هزینۀ پرداختی بابت هر کلیک (CPC) می تواند پائین تر از پیشنهاد نهایی شما باشد. مخصوصاً اگر تبلیغات شما از کیفیت امتیاز خوبی برخوردار باشند. این امتیاز به عواملی مانند تجربۀ کاربر بروی Landing Pagee تبلیغاتی شما و ارتباط بین موضوع وب سایت و تبلیغتان بستگی دارد.

گوگل نمی خواهد تبلیغی بی کیفیت را به مخاطبان خود نشان دهد حتی اگر آن تبلیغ بالاترین پیشنهاد قیمتی را داده باشد. گوگل آنقدر به کاربران خود اهمیت می دهد که ترجیح می دهد تبلیغی خوب و مرتبط از وب سایتی که مبلغ پائینی پیشنهاد داده است را در نتایج جستجو نشان دهد.

یادگیری حرفه ای گوگل ادوردز امری است که به زمان احتیاج دارد و بیشتر شرکت ها سرمایه خود را در آن از دست می دهند، زیرا برای نتیجه گرفتن به اندازۀ کافی صبور نیستند.

گوگل تعداد کلیک هایی که بر تبلیغات شما می شود را می شمارد و سپس به ازای هر کلیک از شما پول می گیرد. همچنین گوگل تعداد اثر گذاری ها (Impressions) را نیز می شمارد. Impression اعدادی هستند که نشان می دهند تبلیغ شما چند بار در جستجوها برای کلمه کلیدی مشخص نشان داده شده است.

اگر شما تعداد کلیک ها را بر تعداد Impression ها تقسیم کنید، عددی که به دست می آید نشان دهندۀ نرخ کلیک (Click-Through-Rate یا CTR) شماست. این آمار نشان دهندۀ درصد افرادی است که از طریق کلیک کردن تبلیغ شما به صفحۀ وب سایت تان مراجعه کرده اند. دانستن نرخ کلیک اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که به شما نشان می دهد کدام یک از تبلیغات تان تاثیرگذار است.

 برای خود بودجه تعیین کنید

فرض کنید آجُر می فروشید. برای تبلیغ در گوگل باید دو عنصر را در نظر بگیرید: سود حاصل از فروش و نرخ تبدیل کاربر به مشتری.

اگر یک بسته شامل ۵۰۰ عدد آجر برای شما ۲۰۰ دلار قیمت داشته باشد، و از این ۲۰۰ دلار شما ۱۰۰ دلار سود کرده باشید، این ۱۰۰ دلار می شود سودی که شما از فروش محصول به دست می آورید.

نرخ تبدیل کاربر به مشتری شما، درصد تعداد افرادی است که وقتی به صفحۀ فروش شما وارد می شوند، محصولتان را سفارش می دهند. اگر از هر ۱۰۰۰ نفری که وب سایت شما را بازدید می کنند، ۱۰۰ تای آنها محصول شما را خریداری کنند، نرخ تبدیل کاربر به مشتری شما ۱% خواهد بود.

از آنجاییکه تبلیغات در گوگل هزینه به دنبال دارد، آنها از این مبلغ سهم می برند. خب حال شما می خواهید به ازای فروش هر محصول چه مبلغی به گوگل پرداخت کنید؟

اگر فکر می کنید داشتن ۷۰ دلار سود نیز برایتان موفقیت محسوب می شود، بنابراین ۳۰% از سود خود را باید به عنوان کمیسیون به گوگل پرداخت نمایید.

اگر همۀ این اعداد را کنار یکدیگر قرار دهید، هزینۀ پرداختی به ازای هر کلیک (CPC) خود را به دست خواهید آورد که فرمول آن به شکل زیر است:

ماکزیموم CPC = سود شما x حق کمیسیون برای گوگل x نرخ تبدیل کاربر به مشتری شما

در مثال بالا مقدار پرداخت به ازای هر کلیک برابر است با ۱۰۰ دلار x 0.1 x 1% = 0.3 دلار

فرمول بالا به این معنی است که شما به ازای هر کلیک ۰,۳ دلار به گوگل ادوردز پرداخت می کنید و بابت فروش هر محصول ۷۰ دلار به دست می آورید (در صورتی که نرخ تبدیل کاربر به مشتریانتان به همان شکل باقی بماند).

به دست آوردن این عدد اصلاً سخت نبود، نه؟ حال می توانیم با استفاده از ماکزیموم CPC که در اختیار داریم می توانیم بودجۀ روزانه خود را تخمین بزنیم. یکی از باورهای اشتباهی که بین مردم وجود دارد این است که برای شروع کار به کلیک های زیادی احتیاج دارید.

این موضوع به هیچ وجه درست نیست. شما برای شروع کار تنها به کلیک نیاز دارید، نوع و تعداد کلیک اصلاً مهم نیستند.

مسلماً هرچه محتوای شما بیشتر باشد از لحاظ آماری وضعیت شما بهتر خواهد بود. اما این چیزی است که در طول زمان به دست خواهید آورد. اگر شما در آغاز راه اندازی کمپین تبلیغاتی خود، روزانه ۲۰ کلیک هم دریافت کنید بسیار خوب است.

در بالاترین حد پرداخت به ازای کلیک؛ نهایتاٌ در روز شما ۶ دلار پرداخت می کنید. به این ترتیب شما می توانید برای ۱۰ روز در گوگل تبلیغ کنید و به ازای آن ۶۰ دلار پرداخت کنید.

۳-ابزار  کلیدواژه ی گوگل ادوردز

 

 

به دنبال ایده هایی برای انتخاب کلیدواژه هایی برای کمپین های بازاریابی از طریق جستجوی طبیعی یا جستجوی پولی هستید؟ از ابزار جستجوی کلیدواژه ی گوگل ادوردز(KeywordPlanner) استفاده کنید. در این ابزار زمانی که عبارتی را که مفاهیم زیادی را در ذهن تداعی می کند، وارد می کنید، مانند سئو، دسته بندی هایی کلی مرتبط با این عبارت برای شما نمایش داده می شود، که هریک شامل ایده هایی جزئی تر در ارتباط با آن است. درست است که تعداد کل جستجوهایی که توسط این ابزار نشان داده می شود آنقدر دقیق نیست، اما به شما کمک می کند که به دیدگاهی کلی درمورد اینکه کدام کلیدواژه مشهور و کدامیک آنچنان مورد توجه نیست، دست یابید. اطلاعات دیگری که برای شما نمایش داده می شود، قیمت تقریبی پرداخت به ازای کلیک (CPC)روی آن کلیدواژه، در صورت استفاده از گوگل ادوردز برای تبلیغات است.

خودتان را به جای مشتری بگذارید. اگر شما می خواستید به صورت آنلاین آجر بخرید، در گوگل چه چیزی جستجو می کردید؟ همان را دقیقا در keyword planner وارد کنید. شما حتی می توانید نوع و دسته بندی محصول خود را مشخص کنید. همچنین می توانید زبان و کشور مورد هدفتان را تعیین کنید.

ابزار Keyword Planner گوگل یکی از بهترین ابزارهای موجود برای یافتن کلمات کلیدی است. این ابزار رایگان گوگل قابلیت های فراوانی دارد و استفاده از آن بسیار راحت است.

به عنوان یک بازاریاب محتوا، همیشه باید به دنبال کلمات کلیدی باشید که علاوه بر هدایت شما به رتبه های بالای نتایج جستجو، ترافیک خوبی را نیز به وب سایت شما روانه کنند. سعی کنید تا جای ممکن این ابزار رایگان گوگل را تجربه کنید و از قابلیت های منحصر بفردش نهایت استفاده را ببرید.

هر چقدر بیشتر از ابزار Keyword Planner استفاده کنید، با نحوه عملکرد آن بیشتر آشنا خواهید شد. همچنین، انجام جستجوهای متعدد در Keyword Planner به شما کمک می کند تا مناسب ترین کلمات کلیدی را برای وب سایت خود پیدا کنید.

فرض کنید طراحی سایت کلمه کلیدی اصلی شماست. اگر خیلی خوش شانس باشید، ممکن است بتوانید رتبه یک گوگل را برای این کلمه کلیدی به دست آورید. با این حال همه ما می دانیم که دستیابی به چنین هدفی بسیار دشوار است. همچنین، می دانیم کلمات کلیدی طولانی وجود دارند که می توانند ترافیک هدفمند بیشتری را به سمت وب سایتمان هدایت کنند.

ابزار Keyword Planner به شما کمک می کند تا این کلمات کلیدی را شناسایی کنید. به اسکرین شات زیر توجه کنید.

پیش از آنکه کلمۀ کلیدی مورد نظر خود را انتخاب کنیم، بهتر است نگاهی به رقابت موجود در گوگل ادوردز بیاندازیم.

 بررسی رقابت

نگاه انداختن به آمار و ارقام رقبا به شما کمک می کند تا بدانید آیا کنار زدن آنها در گوگل ادوردز آسان است یا خیر. به یاد دارید که گفتیم Google AdWords به کیفیت تبلیغتان اهمیت می دهد؟ باید بدانید که تبلیغاتتان باید به چه شکل باشند تا بتوانید در بازار برنده باشید. این مبحث به عنوان “هوش رقیب” نیز شناخته می شود.

به وب سایت Spyfu.com (یا سایت هایی مشابه مانند Keywordspy) بروید و کلمه کلیدی خود را وارد نمایید. کلمه کلیدی مثال بالا عبارت cheap brickss بود.این وب سایت میانگین نرخ کلیک و تعداد شرکت هایی که در ۳ ماه گذشته برای این کلمه کلیدی تبلیغ کرده اند را به شما نشان می دهد. در مثال بالا، تعداد شرکت ها ۴۱ است. با توجه به اینکه بیش از یک میلیون شرکت در گوگل تبلیغ می کنند، این آمار بسیار کم است.

 

۴ گوگل آنالیتیکس – Google Analytics

گوگل آنالیتیکس یکی از قدرتمندترین ابزارهای گوگل است که می توانید به عنوان یک بازاریاب از آن استفاده کنید. اطلاعات بسیاری را می توانید در مورد بازدیدکنندگان وبسایت خود، از طریق این ابزار بدست آورید، برخی از این اطلاعات عبارتند از:

آمار مربوط به اطلاعات مردم شناختی کاربران: اطلاعاتی چون زبان و موقعیت مکانی کاربران.

  •  تعاملات اجتماعی: اینکه کاربران از سوی کدام شبکه های اجتماعی به وبسایت شما آمده اند و چگونه با پلاگین های اجتماعی وبسایت شما ارتباط برقرار می کنند (کدهای مربوطه باید اجرا شوند)
  •  ابزارهای مورد استفاده ی کاربران: مرورگر ها، سیستم های کاربری (operating systems) و شبکه های مورد استفاده ی کاربران برای بازدید از وبسایت شما
  •  اطلاعات مربوط به موبایل: اینکه چه تعداد از کاربران برای وبگردی از موبایل استفاده می کنند (آیا نیاز به یک وبسایت هماهنگ با نرم افزارهای موبایل دارید؟)
  •  منابع ترافیک: وبسایتها، کلیدواژه ها، موتورهای جستجوگر و سایر ارجاع دهنده هایی که ترافیک وبسایت شما از سوی آنها می آید
  •  تأثیرگذارترین محتوا: شناسایی جذاب ترین و تأثیرگذارترین مطالب، با بررسی مهمترین صفحه های ورودی و خروجی کاربران
  •  آنچه به تبدیل منجر می شود: بخش اهداف یا goals را در گوگل آنالیتیکس، برای شناسایی کاربرانی که پروسه ی تبدیل (خرید یک محصول یا تکمیل فرم ایمیل) را تکمیل می کنند، راه اندازی کنید.

بنابراین سعی کنید این ابزار قدرتمند و رایگان را در وبسایت خود به کار گیرید.

 

۵ گوگل ترندز – Google Trends

 

گوگل ترندز (Google Trends) اطلاعات بسیاری را در اختیار شما قرار می دهد؛ اطلاعاتی از قبیل: جستجوهایی که در حال حاضر محبوب هستند، اطلاعات گوگل اینسایتس درباره ی کلیدواژه ها و ترندهای ترافیکی وبسایت ها زمانی که وبسایت خاصی را جستجو می کنید. همچنین می توانید چند وبسایت را با افزودن کاما میان آن ها در گوگل ترندز جستجو، و ترافیک آنها را با یکدیگر مقایسه کنید. توجه داشته باشید که ترندهای ترافیکی تنها برای وبسایت هایی با حجم قابل توجهی از ترافیک، در دسترس هستند.

شکی نیست ابزار Keyword Planner گوگل می تواند هزاران کلمه کلیدی مرتبط را برای کسب و کار شما به دست آورد. با این وجود، زمانی که صحبت از محتوای رقابتی به میان می آید، استفاده از Keyword Planner به تنهایی کافی نیست.

به همین خاطر بیشتر افراد تلاش می کنند برای به دست آوردن ایده های جدید و ناب در زمان طوفان فکری از Google Trends استفاده کنند. با کمک این ابزار رایگان گوگل می توانید هر موضوعی که گرایش زیادی دارد یا به اصطلاح تِرِند شده است را پیدا کنید. همچنین قادر هستید با بررسی بخش Stories Trending Now، اخبار و موضوعات داغی که با تجارت تان هماهنگی دارند را پیدا کنید و رویکرد جدیدی در رابطه با تولید محتوایتان اتخاذ کنید.

تحقیق و جستجو کلمات کلیدی

از آنجایی که گوگل ترند تعداد جستجوهای واقعی را در اختیار کاربر قرار نمی دهد و تنها به میزان محبوبیت عبارات بین ۰ تا ۱۰۰ نمره می دهد. شما زمانی می توانید بهترین نتیجه را از آن بگیرید که به همراه آن از دیگر ابزار گوگل یعنی Keyword Planner هم استفاده کنید. گوگل ترند سطح مرتبطی از تمایل افراد در یک دوره خاص نسبت به یک کلمه کلیدی یا عبارت خاص را نشان خواهد داد. همچنین به شما اجازه می دهد سطح تمایل و علاقه افراد به عبارت های هدف وابسته را مقایسه کنید.

فرض کنید شما صاحب یک شرکت طراحی سایت هستید. می خواهید بدانید که در چه بازه ای تمایل به طراحی سایت بیشتر می شود؟ کاربران چه کلماتی را جستجو می کنند؟ یا چه کلمه کلیدی می تواند کاربران و مشتریان بیشتری را به سمت شما روانه کند؟ در مثال زیر ما دو کلمه کلیدی طراحی سایت و طراحی وب سایت را با یکدیگر مقایسه کردیم.

 

خب، ما این پارامترهای مورد نظر را برای کشور ایران و زمان جستجو را از سال ۲۰۰۴ تا امروز تنظیم کردیم. با استفاده از این پارامترها می توان متوجه شد که ایرانی ها در اواخر هر سال بیشتر از دیگر مواقع سال این عبارات را جستجو می کنند. همچنین، این گزینه نشان می دهد که کاربران ایرانی، کلمه کلیدی طراحی سایت را بیشتر از طراحی وب سایت جستجو می کنند. با استفاده از این اطلاعات می توانیم در زمان درست کمپین های تبلیغاتی خود را راه اندازی کنیم و بهینه سازی وب سایت خود را برای چه زمانی آماده کنیم.

اگر می خواهیم در مورد ظرفیت های تجارت الکترونیکی اطلاعاتی به دست آوریم بهتر است از فیلترهایی که گوگل ترند در اختیارمان قرار داده است، به خوبی بهره ببریم:

 

همانطور که مشاهده می کنیم، متوجه می شویم که از سال ۲۰۱۴ تا امروز، از میزان محبوبیت این دو عبارت کاسته شده است و هر دو روندی نزولی را طی کرده اند. البته به این نکته توجه کنید که میزان افت جستجوی هر عبارتی باید با خود آن عبارت سنجیده شود. به طور مثال افت نمودار جستجوی عبارت طراحی سایت در گوگل ترندز، از سال ۲۰۰۴ تا امروز به این معنی نیست که رقابتی در آن وجود ندارد یا جستجویی برای آن صورت نمی گیرد. هم اکنون عبارت طراحی سایت یکی از پرجستجوترین و پر رقابت ترین کلمات کلیدی در وب فارسی به شمار می آید. توجه داشته باشید که گوگل ترند تنها میزان جستجو را بر اساس نمودار و بین ۰ تا ۱۰۰ نمایش می دهد. همانطور که در تصویر بالا می بینید، میزان جستجوی کلیدواژه طراحی سایت، در نمودار با عدد ۷۰ نمایش داده شده است. اما ممکن است این عبارت در مقایسه با عبارتی که در نمودار گوگل ترند عدد ۱۰۰ را نشان می دهد، بیشتر جستجو شود. پس حتماً از ابزارهای جانبی مانند Keyword Planner برای آگاهی بیشتر از تعداد جستجوی کلمات استفاده کنید.

فرقی نمی کند که در چه زمینه ای فعالیت می کنید، با استفاده از گوگل ترند می توانید برای کمپین های تبلیغاتی خود، استراتژی صحیحی اتخاذ کنید.

۶ گوگل وبمستر تولز – Google Webmaster Tools

Google Webmaster Tools ابزار دیگری است که اطلاعات ارزشمند بسیاری را به راحتی در دسترس شما قرار می دهد. اگر از قبل وبسایت خود را در گوگل آنالیتیکس راه اندازی کرده باشید، می توانید به راحتی آنرا به Google Webmaster Tools اضافه کنید و اطلاعات زیر را به دست آورید:

 

  • پیکربندی وبسایت Site Configuration : این بخش، تنظیمات وبسایت شما را بررسی می کند، علاوه بر این، استانداردسازی دامنه ی مطلوب preferred domain canonicalization، لینک های سایت، پارامترهایURL، تغییرات در آدرس و کاربرانی که دسترسی دارند را مشخص می کند.
  • سلامت وبسایت Site Health : این بخش ارورهای مربوط به بالا و پایین کردن صفحه، آمارها، URLهای بلاک شده و هشدارهای مربوط به بدافزارها را شامل می شود.
  • ترافیک وبسایت Site Traffic : این بخش شامل برخی جستجوها، احتمالاً برخی کلیدواژه های حذف شده از گوگل آنالیتیکس که با “not provided” نشان داده می شوند، لینک های که به وبسایت شما ارجاع می دهند (چگونگی پروفایل ارجاعات شما)، لینک های داخلی و گزارشات +۱ می باشد. گزارشات +۱ نشان دهنده ی +۱های انجام شده در وبسایت شما، تأثیر و تفاوت نتایجی که در آن ها تعداد +۱ها برای کاربران نمایش داده می شود (در مقابل نتایجی که چنین تعدادی در آنها نشان داده نمی شود) و اطلاعات مردم شناختی مخاطبان می باشد.
  • بهینه سازی وبسایت Site Optimization : این بخش شامل نقشه های وبسایت، پیشنهاداتی برای ارتقای HTML، کلیدواژه های محتوا و سایر منابع است.
    همچنین به یاد داشته باشید که به قسمت Labs نیز توجه کنید. این بخش با ویژگی های جدید Google Webmaster Tools تغییر می کند.

۷ گوگل اَلرتز – Google Alerts

 

 

 

اگر می خواهید در سطر اول اخبار حضور داشته باشید یا مردم در مورد برند شما صحبت کنند، یا رتبه ی بالایی در نتایج گوگل داشته باشید، یک حساب گوگل الرتز راه اندازی کنید. زمانی که عبارتی را در کادر جستجو ( search querry) وارد می کنید، یک نمونه از نتایج، و امکان انتخاب اینکه این نتایج به طور مستمر به ایمیل یا RSS reader شما ارسال شود یا نه، برای شما نمایش داده می شود. همچنین می توانید از این ابزار برای آپدیت بودن با اخبار رقبای خود و اینکه در کجاها از آنها نقل قول می شود یا نام آنها برده می شود.

گوگل آلرتز (google alert) یکی از مفیدترین و ناشناخته‌ ترین سرویس‌ های گوگل است. با این سرویس می‌توانید برای یک یا چندین کلیدواژه یک آلرتز بگذارید و هر وقت موضوعی با این محتوا در وب منتشر شد، گوگل آن را به ایمیل شما میل کند. قطعا هیچ محدودیتی هم در مورد تعداد آلرت‌ها وجود ندارد.

اگر کمی ساده تر بخواهم بگویم باید گفت فرض کنید شما عبارتی را در گوگل سرچ می‌ کنید. اما می‌ خواهید هر چیز جدیدی که در مورد آن عبارت به اینترنت اضافه می‌ شود را هم بدانید. مثلا اسم خودتان را جستجو می‌کنید و تمایل دارید هرگاه نام خودتان در هر نقطه‌ای از وب برده شده از آن باخبر شوید.اینجاست که گوگل آلرتز به درد شما خواهد خورد !

۸ گوگل بلاگر – Google Blogger

اگر قصد دارید وبلاگی را راه اندازی کنید، اما خودتان به تنهایی امکانات لازم برای ایجاد یک بستر وبلاگ نویسی (که خودتان میزبان آن باشید) را ندارید، مانند WordPress، می توانید از گوگل بلاگر کمک بگیرید. به تازگی تغییرات زیادی
در این ابزار به وجود آمده است که به شما در راه اندازی وبلاگتان به شیوه ای مؤثرتر کمک خواهد کرد. شایعاتی در مورد این ابزار وجود دارد که گفته می شود استفاده از ابزارهایی که متعلق به گوگل هستند به ایندکسینگ وبسایت شما کمک می کند. باید بدانید که این موضوع صحت ندارد، بنابراین از گوگل بلاگر انتظاری فراتر از آنچه هست نداشته باشید.

۹ ابزار جستجوی وبلاگ گوگل – Google Blog Search

ممکن است برای شما جالب باشد که بدانید چه چیز در مورد Google Blog Search  اینقدر متمایز است که آن را به عنوان یک ابزار قدرتمند به شمار آورده ایم. موضوع مهم در مورد آن، جستجو نیست، بلکه این حقیقت است که می توانید نتایج این جستجو را به یک خوراک RSS تبدیل کنید. اما چرا این موضوع اهمیت دارد؟ URL زیر را در نظر بگیرید:

https://www.google.com/search?hl=en&ie=utf-8&q=link:http://domain.com/&tbm=blg&tbs=sbd:1&output=rss

در صورتی که عبارت domain.com را با وبسایت خودتان جایگزین کنید، می توانید خوراک RSS آخرین لینک هایی که به وبسایت شما، در یک وبلاگ داده شده است را دریافت کنید.

با استفاده از این ابزار می توانید از ذکر نام وبسایت خودتان و رقبایتان در وبلاگ ها مطلع شوید. برای مثال اگر به دنبال فرصت هایی برای انتشار پست های مهمان هستید، اقدامات و اطلاعات مربوط به رقبایتان در این ابزار، می تواند به شما کمک کند که وبسایت های مناسب برای اینکار را بیابید.

۱۰ گوگل بوکس (کتاب های گوگل) – Google Book

 

اگر به مطالعه ی کتاب علاقه مند هستید، گوگل بوکس جایی است که می توانید در آن کتاب های آنلاین فراوانی، که بعضی از آنها رایگان هستند را، در ژانرهای مختلف بیابید. اما از نقطه نظر بازارایابی، اگر شما کتابی منتشر کرده باشید، به نفع شماست که آن را در لیست کتابهای Google Books جای دهید. از این طریق شما می توانید کتاب خود را در معرض دید مخاطبان بیشتری قرار دهید، بخصوص حالا که گوگل با فروشگاه جدید خود، Google Play، که برای فروش موسیقی، کتاب، فیلم و اپلیکیشن های اندروید راه اندازی کرده است، در رقابت با iTunes و دیگر فروشندگان آنلاین ابزارهای رسانه ای است.

۱۱ گوگل کلندر (تقویم گوگل) – Google Calender

اگر می خواهید از رویدارهای مهم در برنامه ی روزانه ی خود به طور مستمر مطلع شوید، می توانید از Google Calendar استفاده کنید. می توانید تقویم خود را با سایر کاربران یا به طورعمومی در وبسایت خود به اشتراک بگذارید. علاوه بر این می توانید هشدارهای یادآوری برای آنها تنظیم کنید که به صورت پاپ آپ یا زمانی که به حساب گوگل خود از طریق جیمیل وصل می شوید، برای شما نمایش داده شوند. از این ابزار نیز می توانید برای یافتن فرصت هایی برای انتشار پستهای مهمان خود، چت های توییتر، تاریخ های انقضای تبلیغات، تقویم ویراستاری و بسیاری رویدادهای دیگر استفاده کنید.

۱۲ گوگل کروم Google chrome

چنانچه از مرورگر گوگل کروم استفاده نمی کنید، بسیاری از مزایای این مرورگر پرسرعت، از جمله حجم زیادی از افزونه ها، برنامه ها و تم هایی که می توان با نصب آنها، کارایی بازاریابی وبسایت خود را بالا برد را از دست می دهید. دیگر مزایای این مرورگر عبارتند از:

  • Google +1 Button کلید +۱ گوگل: یک صفحه ی وب را در پروفایل گوگل پلاس خود با استفاده از این افزونه، +۱ کنید و به اشتراک بگذارید.
  • Google+ Notifications نوتیفیکیشن های گوگل پلاس: با لاگین کردن در حساب گوگل پلاس خود، می توانید نوتیفیکیشن های مربوط به آن را در صفحه مرورگر خود ببینید.
  • Klout  نرم افزار klout: اگر می خواهید امتیازات کلوت خود را بدانید از گوگل کروم استفاده کنید. این ابزار امتیاز کلوت هر کاربر را زمانی که از توییتر استفاده می کند، در کنار اسم او نشان می دهد.
  • SEO Site Tools  ابزارهای سئوی سایت: با استفاده از این افزونه می توانید اطلاعات ارزشمندی را درباره ی بهینه سازی موتورهای جستجوگر (روی-سایت on-site) در ارتباط با هر وبسایتی به دست آورید.
  • Simple Social Metrics  مقیاس های اجتماعی ساده: با نصب این افزونه می توانید به سرعت، تعداد توییت ها، لایک ها، و +۱های مربوط به هر صفحه ای که مرور می کنید را مشاهده کنید.

۱۳ گوگل داکس – Google Docs

 

 

اگر می خواهید مدارک، spreadsheetها، اجراها، تصاویر نقاشی و جداولی را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید تا بتوانند آنها را به صورت آنلاین مشاهده کنند یا دانلود کنند، از گوگل داکس( Google docs) استفاده کنید. می توانید با چند کاربر همکاری کنید، یا تنها دسترسی به یک ورژن read-only، مانند spreadsheetهای قابل دسترسی مربوط به برنامه ی زمان بندی چت توییتر، را بدهید. حتی می توانید فرم هایی را طراحی کنید و آن را از طریق یک لینک یا به صورت مستقیم در یک ایمیل، برای جمع آوری پاسخ های پرسش نامه ها، اطلاعات پست های crowdsource و داده های دیگر، ارسال کنید.

 

۱۴ ابزار دابل کلیک اد پلنر گوگل (ابزار برنامه ریزی تبلیغات دابل کلیک) – Google DoubleClick

اگر به اطلاعات مردم شناختی یا حجم ترافیکی فوری نیاز پیدا کردید، می توانید از Google DoubleClick Ad Planner استفاده کنید. هرچه وبسایت شما بزرگ تر باشد، اطلاعات بیشتری را می توانید در مورد آن بیابید، از جمله: سن، جنسیت، تحصیلات، درآمد بازدیدکنندگان و همچنین وبسایت های دیگری که از آنها بازدید کرده اند، علایق آنها و کلیدواژه هایی که در مورد آن ها جستجو کرده اند.

۱۵ گوگل درایو – Google drive

گوگل درایو به شما کمک می کند فایل های خود را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارید. در حال حاضر شما می توانید ۵GB در گوگل درایو، ۱GB در پیکاسا Picasa و ۱۰GB در جیمیل به صورت رایگان ذخیره کنید. کمترین هزینه برای این سرویس ها ۲٫۴۹$ در ماه برای ۲۵GB و بیشترین آن ها ۷۹۹$ در ماه برای ۱۶TB است.

۱۶ گجت های گوگل – Google Gadgets

اگر می خواهید کارایی وبسایت، مرورگر یا حساب گوگل خود را بالا ببرید، می توانید از سری گجت های گوگل که به صورت رایگان در اختیار شما قرار دارند استفاده کنید. گجت ها در گروه های مختلف، مانند: اخبار، ابزارها، ارتباطات، بازی ها، اقتصاد، ورزش، سبک زندگی، فناوری و سیاست دسته بندی شده اند.

۱۷ گوگل اینسایتس – Google Insights

(Google Insights)گوگل اینسایتس به شما این امکان را می دهد که در مورد ترندهای مربوط به کلیدواژه های مختلف در گذر زمان، جستجو کنید. به این ترتیب، می توانید ببینید که یک کلید واژه  در طول زمان محبوبیت بیشتری پیدا کرده است یا نه، یا ترندهای مربوط به یک جستجو را در بازه ی زمانی یک سال، در سرتاسر جهان، کنترل کنید تا ببینید که در چه ماه ها یا فصل هایی محبوبیت بیشتری داشته است. می توانید مناطقی که این جستجو در آنها بیشتر مورد توجه قرار گرفته است را بیابید و به لیستی از ۱۰ جستجوی اصلی درباره ی عبارت مورد نظر  و همچنین جستجوهایی که در حال افزایش هستند دست یابید.

۱۸ گوگل میل – Gmail) Google Mail)

اگر به ایمیلی با یک سیستم فیلترینگ هوشمند نیاز دارید، جیمیل می تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد. یکی از بهترین امکانات جیمیل، قابلیت فیلتر کردن پیامها با استفاده از تعدادی برچسب، و حذف آن ها از صندوق دریافت (اینباکس) یا برچسب زدن به آنهاست برای اینکه به راحتی بتوان آن ها را آرشیو و دسته بندی نمود. با استفاده ی هوشمندانه از این برچسب ها می توانید اینباکس خود را مرتب و طبقه بندی کنید. علاوه بر این می توانید از سرچ جیمیل هم برای پیدا کردن ایمیل های مورد نظرتان استفاده کنید.

۱۹ گوگل پلیسز – Google Places

 

برای اینکه تجارت محلی شما برای بعضی از کلیدواژه ها در بالای نتایج جستجوی طبیعی نمایش داده شود، می توانید از Google Places استفاده کنید. سعی کنید فهرست های خود را در گوگل پلیسز اضافه کنید، پروفایل خود را تکمیل کنید، عکس ها و ویدئوهای خود را اضافه کنید و از نظرات کاربران استقبال کنید، زیرا از این طریق موفق می شوید که در صفحه ی اول نتایج جستجو ظاهر شوید.

۲۰ گوگل پلاس – Google+

گوگل پلاس قدرتمندترین ابزار گوگل در دنیای رسانه ی اجتماعی است. گوگل پلاس علاوه بر یک شبکه ی اجتماعی، ابزاریست که تمامی جنبه های موجود در گوگل، از جمله خود نتایج جستجوی گوگل را نیز شامل می شود. با استفاده از این ابزار، وبسایت شما می تواند میان نتایجی که برای اعضای گوگل پلاس شما، نمایش داده می شوند، از رتبه ی بالاتری برخوردار شود.

۲۱ کلید +۱ گوگل – Google +1 Button

به دلیل اینکه تعداد +۱های یک پست ( Google +1 Button ) در نتایج جستجوهای گوگل نمایش داده می شود، به نفع شماست که این ابزار را روی محتوا یا وبسایت خود نصب کنید. این ابزار به شما کمک می کند که محتوای خود را راحتتر در گوگل پلاس به اشتراک بگذارید و تعداد تعاملات اجتماعی خود را افزایش دهید. به علاوه، زمانی که شخصی وبسایت شما را +۱ می کند، کسانی که با او در ارتباط هستند نیز صفحه ی شما را بالاتر از سایر نتایج، در جستجوهای گوگل می بینند.

۲۲ گوگل ریدر – Google Reader

گوگل ریدر ( Google Reader ) به شما این امکان را می دهد که خوراک  های RSS خود را به طور یک جا ببینید و آنها را ساماندهی کنید. در صورتی که از قبل از یک حساب گوگل برای جیمیل یا گوگل پلاس استفاده می کنید، می توانید از طریق همین حساب، خوراک های RSS وبلاگ های مورد علاقه تان، گوگل الرتز و دیگر خوراک ها را پیگیری کنید.

۲۳ گوگل ترنسلیت (مترجم گوگل) – Google Translate

در صورتی که به ایمیل، کامنت یا صفحه ای به زبانی غیر از زبان اصلی خود برخوردید، از گوگل ترنسلیت، برای ترجمه ی آن استفاده کنید. بهترین قسمت آن، این است که حتی لازم نیست بدانید که متن مورد نظرتان به چه زبانی نوشته شده است، به راحتی آن را در گوگل ترنسلیت (Google Translate) قرار می دهید و این ابزار، زبان آن را تشخیص می دهد و متن را به زبان انتخابی شما ترجمه می کند. این ترجمه ممکن است ترجمه ای بی نقص نباشد ولی به شما کمک می کند دیدگاهی کلی از متن مورد نظر به دست آورید.

۲۴ گوگل وویس –  Google Voice

گوگل وویس به شما این امکان را می دهد که با ایجاد یک شماره تلفن برای خود، تماس های تلفنی برقرار کنید یا پیام بدهید و دریافت کنید. می توانید پیامها را از طریق رابط کاربری ساده ای مانند Gmail ببینید. در صورتی که مایل نیستید شماره ی دفتر یا موبایل خود را به افراد خاصی بدهید، این ابزار جایگزین خوبی است.
یک ترفند جالب دیگر گوگل وویس این است که شما می توانید با ایجاد یک شماره ی گوگل وویس در وبسایت خود، میزان تأثیر قراردادن شماره تلفن در وبسایت خود را بررسی کنید. با این کار می توانید سایزها و رنگهای مختلف و جای قراردهی شماره تلفن در وبسایت خود را بسنجید. به علاوه، می توانید تعداد تماس ها را در حساب گوگل وویس خود بشمارید.

۲۵ یوتیوب (متعلق به) گوگل – Google (Owned) YouTube

 

اگر می خواهید بازار ویدئویی را در دست بگیرید با Google-owned YouTube شروع به کار کنید. به این ترتیب نه تنها ویدئوی شما در دسترس میلیون ها کاربر یوتیوب قرار می گیرد، بلکه در نتایج جستجوها نیز در اولویت قرار می گیرد. بنابراین اگر از طریق سئو نتوانستید رتبه ی خود را در گوگل بالا ببرید، از طریق ویدئو می توانید به این هدف دست یابید.


منبع novin.com/blog/
3 دیدگاه ها
  1. مشاور ادوردز میگوید

    ممنون اطلاعات خوبی بود با استفاده از تبلیغات در گوگل می توان بازخورد بالا بودن در کلمات مختلف برای سئو با بررسی کرد.البته تبلیغات گوگل هزینه دارد

  2. علی میگوید

    با سلام خسته نباشید مقالتون واقعا تحسین برانگیز بود . ههه نرخ حضور در صفحه تون رو بالا بردم .. یه سوال من مجله اینترنتی دارم . اگه سایتم رو به زبان انگلیسی بهینه و سئو کنم و مقالات فارسی رو ترجمه کنم . بعد بالا اومدن سایت میشه تبلیغات ادورز گرفت ؟ دامنه ir باشه مشکلی نداره ؟

    1. مهدی نیکخو میگوید

      برای دامنه ir مشکلی نداره، میتونید ادوردز برید

پاسخی دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × دو =