خرید اکانت ابزارهای سئو

 

بهینه سازی سئو

 

طراحی وب سایت

 

5 از 5 1 نظر

افزونه‌های گوگل ادوردز | Google AdWords Extensions

14 دقیقه برای خواندن
2 655

افزونه های تبلیغات گوگل

ایجاد افزونه های تبلیغات گوگل (Ad Extension) یکی از امکانات بسیار کاربردی گوگل ادوردز است .
تبلیغات گوگل پنج افزونه دارد که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم :

  • افزونۀ مکان (Location Extension)
  • افزونۀ تماس تلفنی (Call Extension)
  • افزونۀ لینکهای سایت (Sitelinks Extension)
  • افزونۀ برنامه (App Extension)
  • افزونۀ اجتماعی (Social Extension)
  • افزونه فراخوان (call out Extension)
  • افزونه مرور  (Review Extension)

در پست قبلی به نحوه محاسبه هزینه در تبلیغات گوگل ادودرز پرداختیم پست قبلی می تواند میتواند برای محسابه هزینه تبلیغات در گوگل ادوردز کمک کننده باشد

افزونه‎ها باعث می‌شوند تا محتوا و میزان دیده‌شدن آگهی شما بهبود یابد. برای افزونه‌ها نیازی به پرداخت هزینه‌های اضافی‌تر نیست، اما هنگامی که کاربری بر روی لینک دانلود و یا لینک دانلود و یا دکمه فراخوان کلیک کند، همان هزینه رایج بر اساس کلیک محاسبه خواهد شد. من به شخصه دریافته‌ام که این افزونه‌ها باعث پیشرفت کلی عملکرد کمپین‌های تبلیغاتی خواهد شد.

در اینفوگرافیک افزونه‌های آگهی در گوگل ادوردز  Google AdWords Extensions که تیم مدیریت محتوا و گرافیک اوکس تیم آماده کرده می‌‌توانید با این افزونه‌ها بیشتر آشنا شوید.

 

افزونه های گوگل ادوردز

افزونۀ لینکهای سایت (Sitelinks Extension)

Sitelink به لینک هایی گفته می شود که در زیر لینک اصلی تبلیغ یا آدرس وب سایت شما در نتایج جستجو به نمایش در می آیند. این لینک ها زیر مجموعه ای از صفحات وب سایت شما هستند و با استفاد از این ابزار می توانید در لحظه نمایش داده شدن لینک سایت شما در گوگل ، همزمان لینک بعضی از صفحات داخلی سایت را نیز به بازدیدکننده ارائه دهید. بنابراین از Sitelink می توانید در کمپین تبلیغاتی AdWords خود برای هدایت سریع افراد به صفحات مهم و مد نظر خود استفاده کنید.

یکی از بهترین افزونه های تبلیغات گوگل که باعث افزایش شدید شاخص CTR و بازدید سایت می شود افزونۀ لینکهای سایت یا همان سایت لینک است. این افزونه به این صورت عمل می کند که کاربر با کلیک بر روی آن به راحتی می تواند وارد صفحه دلخواه از سایت شما شود بدون نیاز به گشتن در سایت. این مورد تاثیر فراوانی در جذب مشتری دارد زیرا کاربر چیزی را که می خواهد به راحتی در مقابل خود می بیند و سریعا می تواند راه خود را انتخاب کند به عنوان مثال اگر سایت فروشگاه لوازم الکترونیکی دارید از این افزونه به عنوان یکی از افزونه های تبلیغات گوگل می توانید استفاده کنید به گونه ای که برگه های موبایل، لب تاپ،تبلت و … همگی در تبلیغ نشان داده شوند تا کاربر مستقیم به آن قسمت از سایت که می خواهد برود.

افزونه های گوگل ادوردز

افزونۀ لینکهای سایت دو حالت مختلف دارد:

۱٫ دو ردیفه

۲٫ یک ردیفه

افزونۀ مکان (Location Extension)

ساده ترین راه برای اینکه به مشتری بگوئید محل فعایتتان کجاست ، افزونۀ مکان است . بدون استفاده از کلمات و با نقشه آدرس خود را به مشتری میرسانید. این افزونه برای کسب و کارهایی بسیار مناسب می باشد که نیاز دارند تا مشتری محل کار آنها را بشناسند مانند رستوران ها، فروشگاه ها و ..

نحوه استفاده و تجاری سازی اکانت خود را در گوگل می توانید در پست زیر مطالعه کنید.

پیشنهاد می شود که مدتی از افزونۀ مکان استفاده کنید ، اگر این کار باعث افزایش بازدید سایت شد آنرا حفظ کنید اما اگر نتیجۀ منفی داشت آنرا حذف کنید .

افزونه های گوگل ادوردز

افزونۀ تماس تلفنی (Call Extension)

افزونۀ تماس تلفنی به این صورت عمل می کند که یک گزینۀ تماس در کنار تبلیغات گوگل نمایش داده می شود که کابر بسیار ساده و سریع با فشردن آن با شرکت شما تماس میگیرد. این نوع از افزونه های تبلیغات گوگل بسیار توصیه می شود زیرا عموما کاربران راه های کوتاهتر را انتخاب می کنند و همچنین ممکن است کاربران بدون وارد شدن به سایت شما با شما تماس بگیرند که نتیجه ی آن یافتن مشتری در سریع ترین زمان  می باشد. به دلیل است که افزونه تماس تلفنی در بین افزونه های تبلیغات گوگل بسیار مطرح است. همچنین مزیت این افزونه در این است که مشتری در همان لحظه که به کمک شما نیاز دارد ،سریعا با شما تماس میگیرد.

این افزونه تنها زمانی نمایش داده می شود که کاربر با دستگاه موبایل وارد گوگل شده باشد.

وقتی کاربر از طریق افزونۀ تماس تلفنی با شما تماس می گیرد ، از حساب بانکی شما همان هزینۀ یک کلیک کسر میشود.

استفاده از این افزونه برای کسانی پیشنهاد می شود که سود تجارت آنها بر پایه تماسهای تلفنی مشتریان است .

افزونه فراخوان (call out Extension)

در گوگل ادوردز افزونه ای به نام Callout وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آن، فضا و امکانات بیشتری را به تبلیغ خود اضافه کنید.

این ویژگی به صورت متنی کوتاه در زیر تبلیغ نمایش داده می شود که شما با استفاده از آن می توانید خدمات و محصولات ویژه کسب و کار خود را برجسته کنید. همچنین گوگل ادوردز برای این افزونه، امکانات ویژه ای را به شما ارائه می دهد. برای مثال این امکان را می دهد که این ویژگی را برای موبایل فعال کنید و یا آن را برای دیگر دستگاه ها محدود نمایید.

افزونه Callout چه مزیتی برای ما دارد

همانطور که می دانید در حال حاضر در گوگل ادوردز، متن تبلیغات در هر کمپین نمی تواند بیشتر از ۳۵ کاراکتر باشد، اما شما با استفاده از این افزونه این امکان را خواهید داشت که یک فضایی هر چند محدود به تبلیغ خود اضافه نمایید. این متن که شامل ۲۵ کاراکتر می شود، می تواند در اثربخشی تبلیغات و معرفی مزیت خدمات یا محصولات شما نسبت به رقبا، موثر واقع گردد.

یک ویژگی خوب در این افزونه این است که شما دیگر مجبور نیستید مانند سایت لینک ها از صفحات فرود منحصر به فرد برای هر یک از Callout های خود استفاده نمایید. می توانید فضایی مانند فضای تبلیغ خود (Description) برای Callout ها داشته باشید. در واقع این افزونه برای برجسته کردن تفاوت های کلی تبلیغ شما از رقبا می باشد.

تبلیغ دهندگانی که از این افزونه استفاده نمی کنند، در واقع از فرصت بهتر و بیشتر دیده شدن چشم پوشی می کنند و این موضوع ممکن است برای آگهی های تبلیغاتی آنها زیان بار باشد. زیرا تبلیغ کنندگانی که از این افزونه استفاده می کنند، کلیک های بیشتری نسبت به کسانی که استفاده نمی کنند، دریافت خواهند کرد. بنابراین تبلیغ دهندگانی که از این افزونه استفاده نمی کنند، در موقعیت ضعیف تری نسبت به رقبا قرار می گیرند.

افزونه های گوگل ادوردز

#

#

ویژگی‌ها و امکانات رابط کاربری جدید گوگل ادوردز

 

افزونه‌های ارتقا (Promotion Extensions)

افزونه‌های ارتقا (یا Promotion Extension) به شما کمک می‌کنند تا بتوانید برخی از پیشنهادات خاص خود را در نتایج جستجو، برجسته کنید. تنها راه دسترسی به افزونه ارتقای جدید، از طریق رابط کاربری جدید گوگل ادوردز است. با این امکان، تبلیغ خود را بادوام‌تر خواهید کرد و می توانید در قالب یک تبلیغ متنی به محصول، لینک کنید.

آیکون تگ موجود که در تصویر پایین مشاهده می‌کنید، باعث می‌شود تا پیشنهاد شما یه صورت واضح در نتایج جستجو نمایش داده شود. در ادامه، تنظیمات مربوط در رابط کاربری جدید در قالب یک عکس نشان داده‌شده است.

 

افزونه های گوگل ادوردز

 

شاخص درآمد (Household Income) در جستجوها

گزارش‌های مالی و هدفگیری شاخص درآمد (Household Income) برای کمپین‌های جستجو در زبانۀ دموگرافیک (Demographics) رابط کاربری جدید قرار دارد. در رابط قدیمی گوگل ادوردز، اهداف مالی (Household Income) تنها از طریق موقعیت مکانی (Location Targeting) اعمال می‌شدند.

به این ترتیب، به لطف نمودارهای موجود در بالای صفحه، به‌راحتی می‌توانید فعالیت کمپین‌هایتان را زیر نظر بگیریئ. همچنین، تنظیمات مربوط به پیشنهادات و مزایده‌ها (Bid Adjustment) می‌توانند در سطح کمپین یا Ad Group اعمال شوند.

افزونه های گوگل ادوردز

صفحه مخاطبان (Audiences Page)

صفحه مخاطبان جدید، مکانی واحد را برای مدیریت انتخاب هدف و بهینه‌سازی مخاطبین فراهم می‌کند. همچنین، از اصطلاحات جدیدی برای انتخاب هدف مخاطبان در رابط کاربری جدید گوگل ادوردز استفاده‌شده است. اصطلاح Target and Bid در رابط کاربری جدید به Targeting و Bid Only به Observations تغییر نام داده است.

افزونه های گوگل ادوردز

بهبود یافتن سیستم گزارش‌گیری (N-grams)

این قابلیت در جولای سال ۲۰۱۷ سر از گوگل ادوردز درآورد. یک زبانه واژگان (Words) در جعبه جستجوها (Searches) که در قسمت Overview کمپین نمایش، برای شما یک نمایه N-gram از کلماتی را نشان می‌دهد که از طریق آن‌ها کمپین تبلیغاتی شما در نتایج جستجو نمایش داده شده‌اند. در حقیقت، N-gram اسکریپت جدید گوگل ادوردز است که به کمک آن می‌توانید بهترین و بدترین کوئری‌های جستجوی کمپین تبلیغات گوگل خود را شناسایی کنید.

در تصویر زیر، هر چه خطوط اطراف یک کلمه تیره‌تر باشد، تأثیر آن بیشتر بوده است. اشاره‌گر را بر روی هر کلمه نگه‌دارید تا کوئری جستجوی شامل این کلمه، تعداد نمایش، کلیک‌ها و نرخ تبدیل هر یک از آن‌ها را مشاهده کنید. این امکان به شما کمک می‌کند تا عملکرد یک کلمه یا عبارت را در گستره عظیمی از کوئری‌های جستجو تحلیل کنید (به جای آنکه هر کلمه را به صورت جداگانه بررسی کنید).

رابط کاربری جدید گوگل ادوردز، سیستم گزارش‌گیری بهتری را ارائه می‌کند تا میزان هزینه‌ها و پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) کمپین‌های خود را راحت‌تر، تحلیل و بررسی کنید.

همچنین، رابط کاربری جدید گوگل ادوردز گراف‌ها و هیت‌مپ‌های (Heatmaps) مربوط به عملکرد تبلیغات شما را در روزها و ساعت‌های هفته نشان می‌دهد. این قابلیت به شما امکان می‌دهد تا عملکرد و میزان بازدهی تبلیغات گوگل خود را در تمام ساعات روز به دقت بررسی کنید. به این ترتیب، با کمک این قابلیت خواهید دانست که بهترین زمان راه‌اندازی تبلیغ‌تان چه روزها و چه ساعاتی است.

افزونه های گوگل ادوردز

تنظیمات پیشرفته پیشنهادها و مزایده‌ها (Bid Adjustments)

تنظیمات فعلی پیشنهادها و مزایده‌ها (Bid Adjustments)،با ویژگی‌های گیج‌کننده‌ای که دارد، حتماً باعث سردردهای هفتگی برای شما خواهد شد. رابط کاربری جدید گوگل ادوردز، تنظیمات پیشرفته‌ای برای پیشنهادها و مزایده‌ها (Bid Adjustments) را برای کاربران خود تعبیه کرده است. در تنظیمات جدید شما قادر خواهید بود اعمالی خاص را با توجه به صفحه نتایج موتور جستجو، مانند اضافه کردن افزونه تماس (Call Extension) یا تماس کمپینی (Call-Only Campaign) انجام دهید. این قابلیت به شما کمک می‌کند تا تبلیغات خود را برای جستجوهای موبایل بهینه‌سازی کنید.

افزونه های گوگل ادوردز

ویژگی‌هایی که در آینده بر روی رابط کاربری جدید گوگل ادوردز مشاهده خواهید کرد!

قابلیت‌های جدید دیگری نیز وجود دارند که تا چند ماه آینده بر روی گوگل ادوردز اضافه می‌شوند. امکاناتی مانند:

عملکرد صفحه فرود (Landing Page Performance)

در رابط کاربری جدید گوگل ادوردز، تبلیغ‌کنندگان قادر خواهند بود تا آمار و عملکرد بخش‌های مختلف صفحه فرود خود را در یک جا مشاهده کنند. صفحه فرود جدید شبیه به صفحات تبلیغات و کلمات کلیدی خواهد بود. هدف این است که به تبلیغ‌کنندگان کمک شود تا عملکرد تبلیغ و تجربه کاربری خود را بهبود بخشند (به ویژه بر روی تلفن همراه). این قابلیت، به احتمال زیاد تا اواخر امسال در رابط کاربری جدید اضافه می‌شود.

مخاطبان در بازار سفارشی (Custom In-market Audiences)

معمولاً مخاطبان در بازار به کمپین‌های جستجوی گوگل سر می‌زنند. به همین دلیل گوگل سرویس In-market Audiences را که می‌تواند بر اساس وب‌سایت تبلیغ‌کننده، عملکرد تبلیغاتی و اهداف کسب و کار باشد، راه‌اندازی خواهد کرد. این قابلیت پیشتر بر روی سرویس Display Network وجود داشت، و گوگل قصد دارد آن را بر روی Search Network نیز راه‌اندازی کند. این سرویس در حقیقت بر اساس جستجوی کاربران، قصد و نیت آن‌ها را تشخیص می‌دهد. زمانی که کاربر یک مرحله پیش از خرید محصول قرار دارد، گوگل تبلیغات مرتبط را به او نمایش می‌دهد. اواخر امسال شاهد حضور این سرویس، در رابط کاربری جدید گوگل ادوردز خواهیم بود.

Google Attribition

این محصول در کنفرانس گوگل مارکتینگ نکست (Google Marketing Next) معرفی شده است. این محصول اختصاصی، به زودی به رابط جدید اضافه خواهد شد. احتمالا تا قبل از پایان امسال این ویژگی را خواهیم دید. این امکان در حقیقت، ساده شده‌ی نسخه Attribution 360 است. گوگل اعلام کرده است به وسیله این امکان جدید، آمار بهتر و دقیق‌تری از Google Adwords و Google Analytics را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

آپلود میزان تراکنش‌های فروشگاه

فروشندگان آنلاین می‌توانند به‌طور مستقیم یا از طریق یک نرم‌افزار واسط (Third-Party)، تراکنش‌های فروشگاه خود را به گوگل ادوردز انتقال دهند. زمان دقیق آمدن این ویژگی هنوز معلوم نیست، اما در رابط کاربری جدید شاهد حضور این ویژگی نیز خواهیم بود.

منابع: Wordstream و Searchengineland

منابع : www.novin.com ،

2 دیدگاه ها
  1. مصطفی حقی میگوید

    سلام.
    در ابتدای نوشته بیان شده که تعداد افزونه ها ۵ تاست اما در ادامه ۷ مورد نام برده شده.

  2. shahrzad میگوید

    ممنوم از اطلاعات خوبی که در اختیار ما گذاشتید.

پاسخی دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + 3 =